FINNLINES - Omat ruoat vai ruokailupaketti?
Autolla Hki-Travemünde, mietin pitäisikö ottaa ateriapaketti vai paljon ruokaa kotoa ja siellä jotain snacksia ym.?
Olen kuullut että esim. brunssi olisi todella yksipuolinen.
Kommenttia kehiin, kiitos!
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:52"]
Kokopaketti on liikaa, mutta toisaalta siellä laivassa ei ole oikeen mitään muutakaan tekemista. Sämpylöitä ja kahvia on kyllä myytävänä, mutta äkkiä siitä tulee jo ruokailun hinta siitäkin. Brunssi oli köyhä, mutta jos vertaa tuohon sämpylän hintaan. Mutta ei otettu mekään kuin mennessä kaikki, tullessa fiiliksen mukaan.
[/quote]
Hei ja kiitos kommentistasi!
Mä vaan mietin kun oon menossa vaan yhteen suuntaan ja Saksasta Ranskaan ja alustavasti ei ainakaan pysähdytä yöpymiseksi asti ainakaan Saksassa,, onkohan liian raskasta ellei ole syönyt laivamatkalla kunnolla.
Sen ruokailun hinta vaan on aika suolainen, 2x = 130 E...
Missäs meinaat säilytellä niitä ruokia?? Ei se paketti mun mielestä ollut 130€ hengeltä per suunta??
Buffetit laivalla on erittäin hyvät, ihan hintansa väärti (aamiainen kans). Kahvilakin löytyy jos selviää 1,5 vrk pelkällä leivällä ja pullalla. Ihan varmasti on liian rankkaa reissata tyhjällä vatsalla Ranskaan saakka, ei taida ap:llä olla kovasti kokemusta reissusta??
Me jäimme ihan sovinnolla Lübeckiin yöksi (lapsi mukana) ja jatkoimme levänneinä ja kylläisinä matkaa. Kaverini puolestaan oli yksin prätkällä reissussa ja ajoi yhtäsoittoa Travemündesta Frankfurtiin yön yli. Oli aika raato aamuyöllä kun pääsi perille!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:27"]
Missäs meinaat säilytellä niitä ruokia?? Ei se paketti mun mielestä ollut 130€ hengeltä per suunta??
Buffetit laivalla on erittäin hyvät, ihan hintansa väärti (aamiainen kans). Kahvilakin löytyy jos selviää 1,5 vrk pelkällä leivällä ja pullalla. Ihan varmasti on liian rankkaa reissata tyhjällä vatsalla Ranskaan saakka, ei taida ap:llä olla kovasti kokemusta reissusta??
Me jäimme ihan sovinnolla Lübeckiin yöksi (lapsi mukana) ja jatkoimme levänneinä ja kylläisinä matkaa. Kaverini puolestaan oli yksin prätkällä reissussa ja ajoi yhtäsoittoa Travemündesta Frankfurtiin yön yli. Oli aika raato aamuyöllä kun pääsi perille!
[/quote]
Hei!
Olemme nuori pariskunta (alle 25). Minä olen siis muuttamassa Ranskaan, jossa mieheni jo asuu. Luontevasti tulee siis mukaan autoreissulle mieskin, kun Suomen päässä paljon tehtävää ennen lähtöä, mm. asunnon irtisanominen.
Hytti on juuri sitä varten, että siellä voisi nukkua ja levätä ja sitten ajaa yön läpi (yöllä ajosta on kokemusta, minulla varsinkin).
Ruoista jotain hyvin säilyvää esim. leivät ja vaikka kurkkua erikseen ettei mene mössöksi.
Juu x2 oli edessä eli yht. 130 E... Ehkä tosiaan se kannattaa, se ruokapaketti. Ettei ahdistu siellä pikkuhytissä ja jos käy uimassa kerran kaksi ym. niin olisi jotain tekemistä..
Ajattelin käydä tällä viikolla kirjastossa kurkkailemassa Saksan karttoja. Olisihan se toisaalta kiva vaihtoehto tutustua myös Saksaankin, kun kerran sen läpi ajetaan. :) A-saksan lukion oppimääräkin luettuna.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Hei!
Olemme nuori pariskunta (alle 25). Minä olen siis muuttamassa Ranskaan, jossa mieheni jo asuu. Luontevasti tulee siis mukaan autoreissulle mieskin, kun Suomen päässä paljon tehtävää ennen lähtöä, mm. asunnon irtisanominen.
Hytti on juuri sitä varten, että siellä voisi nukkua ja levätä ja sitten ajaa yön läpi (yöllä ajosta on kokemusta, minulla varsinkin).
Ruoista jotain hyvin säilyvää esim. leivät ja vaikka kurkkua erikseen ettei mene mössöksi.
Juu x2 oli edessä eli yht. 130 E... Ehkä tosiaan se kannattaa, se ruokapaketti. Ettei ahdistu siellä pikkuhytissä ja jos käy uimassa kerran kaksi ym. niin olisi jotain tekemistä..
Ajattelin käydä tällä viikolla kirjastossa kurkkailemassa Saksan karttoja. Olisihan se toisaalta kiva vaihtoehto tutustua myös Saksaankin, kun kerran sen läpi ajetaan. :) A-saksan lukion oppimääräkin luettuna.
[/quote]
Meidän lautalla ei ollut muuten allasta kumpaankaan suuntaan. "kuntosali" oli ja siellä 2 soutulaitetta:) Eli ottakaa kirjoja mukaan ja pelikortit, siinä ne huvitukset!!
Mä oon ollut noilla laivoilla monesti ja meillä on aina ollut iso hytti, jossa parisänky. Kyllä siellä on viihtynyt! Lisäksi hytissä on ollut tv (en tiedä onko muissakin hyttiluokissa?), josta näkynyt elokuvakanavia. Siinähän se aika on mennyt, nukkuessa, tv:tä katsellessa ja lehtiä lukiessa.
Muuta ihmeellistä tekemistä laivalla ei ole. Kannattaa ottaa mukaan omia herkkuja (pienestä myymälästäkin saa tosin jotain), joita voi sitten napostella hytissä.
Ruokailut meillä on aina ollut pakettina, joskin mä olisin pärjännyt vähemmälläkin. Ateriathan voi ostaa myös erikseen, siis vaikka pelkän päivällisen, mutta kannattaa vähän laskeskella, onko siinä järkeä.. Ruokailuissa on se hyvä puoli, että pääsee hetkeksi tekemään jotain muuta kuin olemaan siellä hytissä :)
Nuoripari. Ei hytti ole nukkumista varten. Ota huomioon miehesi toiveet.
Kiitos kommenteista!
Hytissä voisi vielä viime hetken reittisuunnitelmia tehdä (kartta ym. Saksa/Ranska-matkaopasta selaillen) ja mennä fiiliksen mukaan sitten sinne Ranskaan. Mies ehdottomasti samaa mieltä. Itse olen herkkä ympäristön muutoksista, ts. en saa unta jos ympärillä puhutaan tmv. -> oma hytti pakollinen. Onhan tuo pitkä matkakin, itse ainakin kaipaan omaa rauhaa.
Toiv. olisi uimispaikka ja sauna silloin käytössä!
Ehkä tosiaan kallistutaan siihen ruokapaketin puolelle. Eihän sitä nyt joka päivä olla menossa tuota matkaa. :)
-ap
isommissa hyteissä (perhehytit neljälle) on ainakin jollain noista laivoista omat jääkaapitkin. muistan että jemmasimme siellä limsaa (kesäkuuma, laivalla ilmastointi pelasi vain jossain) - matka tosin kesti meillä kaksi yötä. Laiva lähti Vuosaaresta iltapäivällä, pysähtyi Gdanskissa seuraavana päivänä, ja aamulla kuuden jälkeen oltiin Travemundessa. Lasten kanssa ateriapaketit tuntuivat haaskaukselta, mutta oppivat käyttäytymään noutopöydässä kun ruoat olivatkin mieleisiä. Eikä siihen jääkaappiin olisi saanut kyllä mahtumaan ruokaa neljälle 40 tunniksi.
Kun pakkaat kamoja, niin ota huomioon, ettei autolle pääse matkan aikana. Eli siis viidessä minuutissa laivaan ajon jälkeen pitää päästä laivamatkaa varten pakattujen kamojen kanssa pois autokannelta, kun se suljetaan.
Rekkamiehen ruokaa on tarjolla. ;) Kyllä sitä syö ja nälkä varmasti lähtee. Ei vaan kannat odottaa liikoja. Juuri tosta linjasta en osaa sanoa olisiko siellä mitään muuta tarjolla? Naantali -Kappelskär -välillä sapuska kuuluu matkan hintaan.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 18:12"]
Kiitos kommenteista!
Hytissä voisi vielä viime hetken reittisuunnitelmia tehdä (kartta ym. Saksa/Ranska-matkaopasta selaillen) ja mennä fiiliksen mukaan sitten sinne Ranskaan. Mies ehdottomasti samaa mieltä. Itse olen herkkä ympäristön muutoksista, ts. en saa unta jos ympärillä puhutaan tmv. -> oma hytti pakollinen. Onhan tuo pitkä matkakin, itse ainakin kaipaan omaa rauhaa.
Toiv. olisi uimispaikka ja sauna silloin käytössä!
Ehkä tosiaan kallistutaan siihen ruokapaketin puolelle. Eihän sitä nyt joka päivä olla menossa tuota matkaa. :)
-ap
[/quote]
Eipä ole altaita eikä saunaakaan muistaakseni. Istuskeltiin kannella ja loungessa pelailemassa ja turisemassa muiden reissaajien kanssa.
Miten toi ruoka nyt noin kallis on? Mä tutkin hintoja ko. reitille tuossa aiemmin, kesäksi, ja varauksen yhteydessä sai valita nimikkeellä "ateriat aikuiselle" ja ne maksoi 55e vai 65e... Oletan että siinä nyt on enemmän kuin yksi safka.
Kokopaketti on liikaa, mutta toisaalta siellä laivassa ei ole oikeen mitään muutakaan tekemista. Sämpylöitä ja kahvia on kyllä myytävänä, mutta äkkiä siitä tulee jo ruokailun hinta siitäkin. Brunssi oli köyhä, mutta jos vertaa tuohon sämpylän hintaan. Mutta ei otettu mekään kuin mennessä kaikki, tullessa fiiliksen mukaan.