Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko vauvan bussissa syliin, jos se alkaa itkemään?

Vierailija
24.02.2014 |

Vai onko se turvallisuusriski?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ottaisi, vaan koittaisin muuten lohduttaa.

Vierailija
2/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otan syliin, ja silloin käyn itse istumaan. Joten en näe turvallisuus riskiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, lapsi istuu vaunuissaan vöissä kiinni.

Itkulle ei voi mitään, jos esim. päiväuniaika on lähellä. Itkee hetken ja sitten nukahtaa.

Vierailija
4/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:32"]

Kyllä otan syliin, ja silloin käyn itse istumaan. Joten en näe turvallisuus riskiä

[/quote]

Äkkipysähdyksessähän vauvaa ei pysty pitämään sylissä tarpeeksi tiukasti. Selkä menosuuntaan ehkä uskaltaisin pitää sylissä. Eli itse en ota oikeastaan ikinä vauvaa syliin, lohduttelen muuten ja yritän keventää vaatetusta ettei tule kuuma.

Vierailija
5/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoita vauvaa,joka ei vielä istu, vaan makoilee kopassaan. AP

Vierailija
6/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu matkan pituudesta. Jos jäädään muutaman minuutin kuluttua pois niin en ota, jos on jäljellä esim. 20 min niin otan.

Vierailija
7/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Äkki jarrutuksessa niska retkahtaa tai pahimmassa tapauksessa lentää kuin leppäkeihäs...

Vierailija
8/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ota... En hyysää vauvoja/lapsia tuollaisissa tilanteissa, mitkä tulee kuitenkin olemaan jatkossakin tilanteita, missä pitää vain osata olla rauhallisesti. Pikku vauvaa kun puheillasi tarkoitit, niin ainoastaan päikkyaika olisi saanut omani itkemään bussissa, tosin kauaa ei sellainen itku kestä.

Vierailija
9/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:29"]

Vai onko se turvallisuusriski?

[/quote]

Mä avasin vaunun kopan ja laitoin kämmenen lapsen korvaa/poskea vasten ja siihen rauhoittui. Ei se tarvitse olla välttämättä kokovartalohali että lapsi rauhoittuu, kunhan edes koskettaa.

Vierailija
10/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin riski jos jarrutuksessa vaunut kaatuu.monesti näin meinannut käydä.

Vierailija
11/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuten rauhoittuisi, voisin ottaa syliin. Tukeva ote, itse istumaan tai kiilautuminen vaunujen väliin jos useammat vaunut, selkä menosuuntaan. Yrittäisin ensin rauhoitella muuten, mutta ellei auta ja matkaa on vielä jäljellä, lopulta syliin. Usein ylipäätään se, että vauvan itkuun reagoi (ääni, kosketus) jo riittää. Ja ysille tiedoksi, että vauvaa ei voi "hyysätä". Vauva ei vielä ymmärrä sellaisesta mitään eikä vauvaa voi poispilata. Isompi lapsi asia erikseen. Ikäkauden mukaan mennään siinä, mitä lapsen voi jo odottaa pystyvän sietämään ja odottamaan.

Vierailija
12/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki neljä vauvaa on jo sen verran isoja että ei ole ajankohtaista. Silloin kun oli niin eivät koskaan itkeneet bussissa tai missään autossa muutenkaan. 

Vierailija
13/21 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ei se vaunu ole pienelle vauvalle äkkijarrutuksessa juurikaan sen turvallisempi paikka kuin äidin syli (äidin tietysti on istuttava). Vaunut kaatuvat, sieltä lentää vauva ulos, jos huonosti käy ja tulee kolari. Onneksi bussikolareita on harvoin.

Joten joo. Jos vauva ei pienestä posken silittelystä ja jutustelusta rauhoitu, ottaisin tietenkin hänet syliin. Usein myös vaatetuksen vähentäminen on paikallaan, busseissa ja junissa näkee välillä tosi tukalasti peiteltyjä vauvoja.

Ja jos ei tuokaan auta, kokeilisin keskeyttää matkan ja kävellä hetken ulkoilmassa vauvan kanssa. Aina tämä tietenkään ei onnistu, jos on vaikkapa kiire lääkäriin tms. pakollista, mutta jos ei ole ehdotonta aikataulua, tuo on hyvä vaihtoehto lapsen ja kanssamatkustajien matkustusrauhan takia. Ja juu, näin olen lasteni kanssa toiminutkin, lapset tosin jo nyt koululaisia.

Vierailija
14/21 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kaikki ottais vaan huutavat kakaransa syliinsä ja hiljentäisivät ne niin kaikilla on huomattavasti mukavempi olla siellä bussissa. :)))

Vierailija
15/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ottaa yhden stripparin syliin en muita.

Vierailija
16/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko nyt niin, että vauvaa ei voi kuljettaa bussissa muuten, kuin vaunuissa?! Syli ja kantoreppu/-liina ovat nounou? Eikö sitä vauvan päätä voi muka kannatella ja tukea siinä sylissä?

Vierailija
17/21 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stripparin otan kyllä mielelläni syliin.

Vierailija
18/21 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin syliin jos ei muuten hiljennyt. Yleensä bussireissu tarkoitti kaupunkireissua jonne meno ja tulo kesti enemmän kun 10-15min. Kukaan ois kuunnellut parkujaa koko matkaa. Lyhyillä siirtymillä yritin vaan rauhoitella kopassa.

Vierailija
19/21 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sekin riski jos jarrutuksessa vaunut kaatuu.monesti näin meinannut käydä.

Juuri siksi ne kehoitetaan laittamaan kiinni ja lisäksi vanhemman kannattaa pitää vaunuista kiinni.

Ei vauvaa saa autossakaan tai taksissakaan pitää sylissä, joten ei bussissakaan. Retkahdusvamma voi tappaa vauvan. Äkkipysähdyksesså ilman turvavöitä lentävä vauva tappaa myös lentoradalle osuvat muut matkustajat. Pelkästään kevyt kolikko voi lentää auton tuulilasin läpi äkkipysähdyksessä. Ei siis saa pitää vauvaa sylissä vaan turvavöissä.

Vierailija
20/21 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se, bussiko alkaa itkemään? On taas niin kielioppi kateissa, liekö koskaan edes löytynyt. Ihmisestä sanotaan hän, se viittaa esineeseen, asiaan tai eläimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme