Pieni toive äitiliineille jotka nakitatte kaverinne lapsenlikaksi
Kun tarjoan apuani lapsenhoidossa, toivon että otatte sen vastaan. Jos ette ota, niin toivoin että kun menemme yhdessä kaupungille ette nakita sitä vauvavankkuria minun niskoilleni ja painele itse kauppaan hokien mennessänne: Mä piipahdan tuolla ihan nopeesti.
Olisi mukavaa vaihtaa kuulumisia shoppailun lomassa, mutta en ole valitettavasti tullut tapaamaan vauvaanne vaan teitä. Jos on niin kamalan vaikeaa KYSYÄ lapsenhoitoapua, niin hoitaisitteko sitten muksunne itse? Vituttaa istua puoli päivää kauppakeskuksen käytävällä vauvanvaunujenne vahtina, kun itse viiletätte liikkestä toiseen. Jostain syystä tällaisia kavereita on minulla useita.
Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa, mitkä käytöstavat?? MILLÄ oletuksella te oikeasti kuvittelette olevanne oikeutetut nakittamaan lapsenne kysymättä edes onko se ok, kaverinne vastuulle? Mä en tarjoa lapsenvahtipalveluja, ja kun suostun kahvittelupyyntöönne ja tulen hyppytunnilla yliopistolta moikkaamaan teitä kaupunkiin, en tosiaankaan halua treffata pelkästään vauvaanne. Hankkikaa sille hoitaja, tai pyytäkää mut luoksenne kahville. Olen tarjoutunut hoitamaan lastanne kun ollaan teillä kotona, että äiti pääsee suihkuun tai käväseen kaupalla, mutta en helvetissä halua istua vauvanne vahtina kahta tuntia kauppakeskuksen käytävällä, kun te "piipahtelette" liikkeissä.
Kommentit (42)
Mä sitten en halua muuten vaan tavata kavereiden lapsia..ei ne oo mun kavereita enkä oo kiinnostunut niistä. Tapaan ystäviäni aina ilman heidän lapsiaan.. sanon et "äitikin saa vähän omaa aikaa" ja uppoo kun kuuma veitsi voihin!
Loppuu lastenhoito nakittelu kun sanoo et on sairaalabakteeri- positiivinen! Tarttuu erityisesti alle 18 vuotiaisiin
Ja toive myös niille äideille, jotka tulette vilkkaan taaperon kanssa kylään lapsettoman pariskunnan luoksi, että se ei ole teidän huiluhetkenne vaan se on sen lapsettoman pariskunnan kauhunhetki. Taaperon äiti istahtaa sohvalle "kun kerrankin saa istua" ja ottaa käteen Me Naiset-lehden "kun kerrankin saa lukea" ja isä istuu kädet niskan takana, rentona ja turisee mieheni kanssa. Mä olen se joka kipittää sen taaperon perässä ottamassa sen kädestä pois säädintä jonka unohdin piilottaa, kenkää jota se imeskelee ja vetelen sitä portaista.
Olen ihan helvetin loppu kun ne lähtee, ja ahdistaa kun tiedän että ne tulee. Olenkin nykisin just jumpassa kun ne tulee tai muualla, en oikeasti jaksa sitä että mä olen ainoa jota kiinnostaa osuuko sen muksun ohimo pöydän kulmaan. Kaksi kertaa se taapero on tullut naama edelle portaista, molemmilla kerroilla mä olen sen sieltä hakenut ja vienyt äidilleen joka sanoo että no jopas.
Ymmärrän että meillä käynti on heille hengähdystauko, mutta mulle se on tuskaa. Miksi ihmiset on niin ajattelemattomia??? Olisi oikeasti kiva jutella sen pariskunnan itsensä kanssa. Viimeksi ne oli meillä illallisella, ja lapsi parkui suoraa huutoa lattialla kun vanhempansa söivät ja totesivat että kasvattaa luontoa kun ei kaikkiin inahduksiin reagoi. Minusta se ei kasvata muuta kuin tunnevammaisuutta joten yllättäen menee ruokahalut itseltä. Sittenpä se olen minä joka siellä potkii palloa kun muu porukka syö loppuun.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:35"]
Lapsiko olet?!
[/quote]
Kuule ihan aikuinen olen, kiitos kysymästä. Ilmeisesti tapakasvatuksen saanut, ainakin jonkinlaisen.
Jos kaverisi ovat tuollaisia, kannattaa varmaan tarkentaa sitä lastenvahtiaputarjousta. Kamusi eivät nyt selvästi ole ymmärtäneet, että se koskee vain tiettyjä tilanteita ja paikkoja. Tsemppiä!
Hyväksikäyttäjiä valitettavasti löytyy.Niitä jotka aina syövät milloin kenelläkin,pyytelevät milloin mitäkin.toisen huomioiminen puuttuu heiltä.jos joku tekee palveluksen,on kohteliasta vastata samalla mitalla,tarjoutua tuomaan jälkiruoka,antaa jotain pientä jos saa lastenvaatteita tms
Teiniäitejäkö ystäväsi ovat?! Aikuisena sitten opit, että on käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja. Aikuisena voit sitten tehdä ihan itse valintoja, päätöksiä ja arvioita. Aikuisuus tuo myös itseluotamusta, että voit avoimesti keskustella ystäviesi kanssa sinun painavista asioista. Terveisin äiti eikä mikään äitiliini, äippä yms...lässyn lässyn
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:36"]
Taaperon äiti istahtaa sohvalle "kun kerrankin saa istua" ja ottaa käteen Me Naiset-lehden "kun kerrankin saa lukea"
[/quote]
Miksi sinulla on me naiset lehti sohvalla oletko eläkkeellä vai muuten vain omituinen?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:35"]
Lapsiko olet?!
[/quote]
Kuule ihan aikuinen olen, kiitos kysymästä. Ilmeisesti tapakasvatuksen saanut, ainakin jonkinlaisen.
[/quote]
Miksi sitten typistät itsesi lapsen asemaan, joka ei ole aktiivinen subjekti.
Äitiliini vähän nyt opettaa sinua. "Rakas ystävä, en vahdi lastasi". "Rakas ystäväsi haluaisin vaihtaa sinun kanssa kuulumisia, en lapsesi." Helppoa, kun sen osaa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:40"]
Teiniäitejäkö ystäväsi ovat?! Aikuisena sitten opit, että on käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja. Aikuisena voit sitten tehdä ihan itse valintoja, päätöksiä ja arvioita. Aikuisuus tuo myös itseluotamusta, että voit avoimesti keskustella ystäviesi kanssa sinun painavista asioista. Terveisin äiti eikä mikään äitiliini, äippä yms...lässyn lässyn
[/quote]
Eivät ole teinejä, pikkuisen alle kolmekymppisiä työssä käyviä naisia. Pahoittelut jos termi loukkasi, laitoin sen pehmentämään iskua.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:00"]
[/quote]
Eivät ole teinejä, pikkuisen alle kolmekymppisiä työssä käyviä naisia. Pahoittelut jos termi loukkasi, laitoin sen pehmentämään iskua.
[/quote]
No se kyllä todellakin "pehmensi iskua" koska tuollainen lapsellinen nimittely vie terän viestistä kuin viestistä. Ei sinua tuollaisen jälkeen kukaan jaksa ottaa vakavasti.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:36"]
Ja toive myös niille äideille, jotka tulette vilkkaan taaperon kanssa kylään lapsettoman pariskunnan luoksi, että se ei ole teidän huiluhetkenne vaan se on sen lapsettoman pariskunnan kauhunhetki. Taaperon äiti istahtaa sohvalle "kun kerrankin saa istua" ja ottaa käteen Me Naiset-lehden "kun kerrankin saa lukea" ja isä istuu kädet niskan takana, rentona ja turisee mieheni kanssa. Mä olen se joka kipittää sen taaperon perässä ottamassa sen kädestä pois säädintä jonka unohdin piilottaa, kenkää jota se imeskelee ja vetelen sitä portaista.
Olen ihan helvetin loppu kun ne lähtee, ja ahdistaa kun tiedän että ne tulee. Olenkin nykisin just jumpassa kun ne tulee tai muualla, en oikeasti jaksa sitä että mä olen ainoa jota kiinnostaa osuuko sen muksun ohimo pöydän kulmaan. Kaksi kertaa se taapero on tullut naama edelle portaista, molemmilla kerroilla mä olen sen sieltä hakenut ja vienyt äidilleen joka sanoo että no jopas.
Ymmärrän että meillä käynti on heille hengähdystauko, mutta mulle se on tuskaa. Miksi ihmiset on niin ajattelemattomia??? Olisi oikeasti kiva jutella sen pariskunnan itsensä kanssa. Viimeksi ne oli meillä illallisella, ja lapsi parkui suoraa huutoa lattialla kun vanhempansa söivät ja totesivat että kasvattaa luontoa kun ei kaikkiin inahduksiin reagoi. Minusta se ei kasvata muuta kuin tunnevammaisuutta joten yllättäen menee ruokahalut itseltä. Sittenpä se olen minä joka siellä potkii palloa kun muu porukka syö loppuun.
[/quote]
meillä on mummolasta saatu leikkikehä lapsille. Ipanat sinne eikä tarvitse perässä juosta. Vanhemmat tosin ei tykkää, mutta olen tiukkana: joko katsot lapsen perään tai laitan lapsesi leikkikehään (sillä on siellä leluja ja pehmeä alusta, ole huoleti).
Jos lähtökohta on se, että ihminen olettaa että voi vaan jättää lapsensa kauppakeskuksen käytävään ja huikata kaverilleen että katopas vauvaa kun käyn tuolla, niin on aika persiillään asiat. Näitähän löytyy kyllä, ja on vaan paskamaista että kun täyspäinen ihminen yrittää luovia näiden keskuudessa niin päätyy siihen että jättäytyy vaan näiltä citytreffeiltä pois.
Mä olin viime lauantaina häissä missä oli äiti parivuotaan taaperon kanssa, ja äiti jätti sen lapsen siihen meidän pöytään ja ilmoitti menevänsä juttelemaan tutun kanssa. Me istuttiin mieheni kanssa siinä skumppalasit kädessä ja katsottiin kun äiti häipy näkyvistä ja taapero valui pöydän alle ja tunki suuhunsa kaiken mitä lattialta löytyi. Hetken aikaa viihdytettiin sitä ja sitten se meni ikkunalaudalle ja tanssahteli ja horjahteli, kunnes mies koppasi taaperon ja kiikutti äidilleen joka tuijotti meitä ilmeellä: Vittuakos sitä tänne kiikutat. Eikä mennyt kauaa kun penska juoksi takaisin meidän luo, liekö äitinsä käskystä. Eikä tosiaan tunnettu tuota naista ollenkaan. :D
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:03"]
[/quote]
[/quote]
No se kyllä todellakin "pehmensi iskua" koska tuollainen lapsellinen nimittely vie terän viestistä kuin viestistä. Ei sinua tuollaisen jälkeen kukaan jaksa ottaa vakavasti.
[/quote]
Ok :D
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ok :D
[/quote]
...ja tämä vielä pisteeksi i:n päälle.
Koetko itse olevasi aikuinen kun läyhäät vauva foorumilla ystävistäsi?
Kasvata selkäranka ja PUHU heille, ei voi olla niin vaikeaa.
vaikee elämä sinulla otan osaa