Työkaveri pyysi laihdutusvinkkejä, sitten suuttui kun kerroin niitä
Olen itse laihduttanut suht. lyhyessä ajassa melkein 40 kiloa ja tästä syystä työkaveri kysäisi minulta laihdutusvinkkejä.
Kerroin että esimerkiksi yhdessä konvehdissa on n. 50 kaloria, niissä mitä hän syö pitkin päivää ja että myöskään croissanteja ei kannata syödä joka päivä kuten hän tekee. Puolustautui sillä, että syö töissä aina vaan salaatin. Ainut vaan että kaataa siihen suunnilleen puoli desiä rasvaista kastiketta. Kun annoin vinkkejä miten valmistuu esim. kevyt mutta maukas kermaviilikastike, nyrpisteli nenäänsä "se maistuu ihan piimältä"
Ehdotin että ehkä hänen kannattaisi kulkea työmatkat pyörällä tai kävellen (työmatkansa n. 1 km.) niin hän tiuskaisi minulle "Älä hei jaksa jankuttaa, en mä ihan idiootti ole"
Miksi sitten kysyi?
Kommentit (18)
Se on hyvin tavallista. Kaikki tavat ei sovi kaikille. Kypsempää toki olisi olla suuttumatta, vaan itsekseen hiljaa todeta että tuo ei ole minulle sopiva juttu ja kiittää silti kohteliaasti neuvosta. Esim. itse en söisi kermaviiliä missään mistään hinnasta, eikä se ole laihtumiselle välttämätöntä.
Onko mahdollista myös että olit vähän hyökkäävä neuvoissasi? Kerrot suoraan kritisoineesi hänen tapojaan kuten konvehtien syöntiä. SE on aika hyökkäävää ja moni kokee tarvetta puolustautua. Ehkä hän odotti enemmän yleisellä tasolla neuvoja eikä omien tapojensa ruotimista.
Ei susta varmaan mitään suurta pedagogia tule tuolla mallilla. Sen sijaan, että olisit kertonut oman, mahdollisesti motivoivan onnistumistarinasi, aloit arvostella hänen elämäntapojaan.
Näinhän siinä yleensä käy. Lihava ex-kaveri loukkaantui kerran kun annoin hänelle (hänen pyytämänsä!) reseptin rasvattomiin kaurakekseihin (elettiin aikaa ennen joka taloudessa olevaa nettiä)
Otin reseptistä kopion, otsikko nyt sattui olemaan "rasvattomat kaurakeksit"
Sain vihaisen puhelun, jossa syytti että tahallaan syyllistän häntä ja vihjailen hänen painostaan, kun on erikseen pitänyt siihen se rasvaton kirjoittaa. Että näin...
Jokaisesta laihduttajasta tulee samantien laihdutusekspertti, joka osaa neuvoa muitakin, koska toimihan tämä mulla :D
Työkaverisi oli varmaankin nainen. Sellaisia ne on. Haluavat myös rehellisen miehen mutta itse esittävät kysymyksiä mihin eivät halua rehellistä vastausta. Tyyliin: "Näyttääkö takapuoleni läskiltä tässä?", "joo, näyttäähän se". Tästä alkaa paskamyrsky. Ei noiden kanssa pysty olemaan, enkä olekaan muuten kuin panohommissa enää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverisi oli varmaankin nainen. Sellaisia ne on. Haluavat myös rehellisen miehen mutta itse esittävät kysymyksiä mihin eivät halua rehellistä vastausta. Tyyliin: "Näyttääkö takapuoleni läskiltä tässä?", "joo, näyttäähän se". Tästä alkaa paskamyrsky. Ei noiden kanssa pysty olemaan, enkä olekaan muuten kuin panohommissa enää nykyään.
Ei nykyään kukaan enää loukkaannu jos kuulee peppunsa olevan läski, sitähän jopa tavoitellaan.
Oletettavasti työkaveri halusi sinun vastaavan, ettei hänen tarvitse laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään kukaan enää loukkaannu jos kuulee peppunsa olevan läski, sitähän jopa tavoitellaan.
Aivan varmasti ei loukkaanu...
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti työkaveri halusi sinun vastaavan, ettei hänen tarvitse laihduttaa.
Sitten olisi ehkä kannattanut kysyä sitä. Naisethan kyllä olettavat, että heidän ajatuksiaan osataan lukea vaikka suu sanoisi jotain muuta, joskus jopa aivan päinvastaista kuin mitä oikeasti tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on tyhmä ja odotti, että kerrot minkä pillerin avulla hän laihtuu 20 kiloa.
AP taitaa olla Aspergeri kun ei ymmärrä sosiaalisen vuorovaikutuksen vivahteita. Oli varmaan auttaa ihmistä, mutta taas meni solvamiseksi... no, kun on Assi, niin ei voi odottaa muuta.
Halusi kuulla mitä _sinä_ olet tehnyt laihtuaksesi, ei motkotusta hänen syömisistään ja liikkumisista.
Minä olisin vain kertonut miten minä onnistuin.
En arvostellen hänen nykyisiä tekemisiään.
Lisäksi tuosta jäi fiilis, että kyttää hänen ruoka-annoksiaan ja konvehtien syömistään.
Hän pyysi vinkkejä, ei arvostelua.
Todennäköisesti vain purki pettymystään, kun taas kerran yksi ihminen kertoi, että laihtumisen eteen pitää tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti vain purki pettymystään, kun taas kerran yksi ihminen kertoi, että laihtumisen eteen pitää tehdä töitä.
Varmaan lähti sitten ostamaan suklaatia ja kotisohvalle katsomaan telkkaria.
On eroa kertooko miten itse on laihtunut kuin kertoa miten toisen tulisi laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta laihduttajasta tulee samantien laihdutusekspertti, joka osaa neuvoa muitakin, koska toimihan tämä mulla :D
Heh, ystäväni laihdutti napittamalla suunsa kahdeksi viikoksi kiinni. Melkein pelkkää vettä.
Halveksii kaikkia ahmatteja, jotka eivät tee samoin.
No juurikin tämä, että olet henkilöön käyvästi ruotinut hänen tapojaan. Hän ehkä halusi kuulla vinkkejä ja tsemppausta yleisellä tasolla, ei suoraa kritiikkiä omista suklaakonvehdeistaan. Tai ehkä olisi jopa sulattanut henkilökohtaisetkin kommentit diplomaattisesti esitettyinä, mutta taisit esittää niitä hyökkäävästi.
Se on tyhmä ja odotti, että kerrot minkä pillerin avulla hän laihtuu 20 kiloa.