Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hokkarit ok alakouluikäiselle tytölle?

Vierailija
23.02.2014 |

Vai pitääkö olla tyttöjen luistimet (joista kaikissa ensiluistinmalleissa ei niissäkään ole piikkejä)?

Lähinnä mietin säästääkö nyt ekalla olevan isoveljen nykyisiä ja tulevia luistimia 5 v nuoremmalle pikkusiskolle vai laitanko samantien suosiolla kiertoon.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekaluokkalaisella on hokkarit. Tyttö on tosi tyttömäinen ja tarkka vaatteistaan. Hokkareista ei ole valittanut sanaakaan. Ovat isoveljen vanhat.

Vierailija
2/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ja siskolla on aina ollut hokkarit, koska niillä oppii luistelemaan "oikeasti". Ekat luistimet taisi olla kaunokit, mutta niistäkin hiottiin terät pois. Mun mielestä hokkarit on parhaat mahdolliset, sit tietty jos tyttösi rupeaa taitoluistelua harrastamaan, asia on erikseen. Mutta noin koululiikuntaa ajateltuna, siellä kuitenkin pelaillaan paljon mailapelejä, hokkarit on ihan jees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kannalta molemmat ok. Voisin kuvitella, että ainut juttu voi olla se, että tyttö haluaa samanlaiset kuin muillakin luokan tytöillä. Aika monet yläkoulun tyttöpuoliset liikunnanopet käyttävät hokkareita.

Vierailija
4/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikki naiskiekkoilijat ole pannunnuolijoita?

Vierailija
5/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tytöllä ekaluokalka hetken aikaa kaunokit (tahtoi, kun muillakin on). Parin luistelukerran jälkeen tahtoi hokkarit takaisin. Nyt kolmosella luistelee edelleen hokkareilla. Tyttö siis oppi ennen kouluikää luistelemaan nimenomaan hokkareilla.

Vierailija
6/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saanut olla, mutta siitä onkin jo hetki, olen 89 syntynyt. Muistan aina sen tunteen, kun osasin luistella poikien luistimilla, ja ope pakotti käyttämään koulun luistimia. Pökkäsin aina terät jäähän ja kaaduin ja häpesin. Kannattaa opettaa tyttö heti alussa luistelemaan kaunoluistimilla!

Vierailija
7/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-luokkalaiselle ostettiin juuri hokkarit kaunoluistinten rinnalle. Muutamalla tytöllä on ja kerran sai kokeilla -> halusi heti hokkarit. On tyttömäinen tyttö kyllä, mutta rakastaa urheilla kovaa ja hokkareillahan on paljon nopeampi kaikissa viesteissä ja sen semmoisissa kuin kaunoluistimilla.

Vierailija
8/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä Suomessa tyttöjen luistimet ei ole varresta tukevat niinkuin hokkarit on. Tarvii ostaa kalliimmat, että saa ne kunnon nilkkatuet.

Hokkareilla on helpompi luistella juuri sen nilkan tuen takia.

Vierailija
9/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kai koululiikunnassa harjotellaan piruetteja tai muuta taitoluistelukamaa. Itse opettelin luistelemaan hokkareilla ja hallitsin tekniikan paremmin kuin kaunotytöt, jotka vaan tökki piikeillään vauhtia.

Vierailija
10/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tyttö luistelee hokkareilla nykyään. 

Vierailija
11/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 22:41"]

Harvemmin kai koululiikunnassa harjotellaan piruetteja tai muuta taitoluistelukamaa. Itse opettelin luistelemaan hokkareilla ja hallitsin tekniikan paremmin kuin kaunotytöt, jotka vaan tökki piikeillään vauhtia.

[/quote]

Niitä ne tytöt just harjoittelee. Meidän tyttö on monet kerrat valittanut, että pojat pelaa ja tytöt joutuu vain pyörimään. Tykkäisivät paljon mielummin pelata.

Vierailija
12/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi. Kannattaa keskustella lapsen kanssa, mitä itse haluaa ja mennä sen mukaan. Meillä 4v tyttö ja ei ole koskaan luistellut kaunokeilla. Hokkareilla meno näyttää jo nyt "oikealta" luistelulta, joten tuskin enää kaunokeihin vaihdetaan. Meillä tytön kanssa katsottin vaihtoehdot ja annettiin vapaus valita. Koska neiti on "oikea prinsessa", hän mietti hetken, kummat haluaa. Varmaan sitten vaakakupissa painoi se, että äiti (eli minä luistelen myös hokkareilla, olem luistellut jo reilut 20v.

Vierailija
13/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä hokkareitahan on nykyisin "tyttöjen" väreissäkin. Kulkevat harjoitusluistimet nimellä, että ei nyt varsinaiset hokkarit, mutta samalainen terä ja mallikin vähän samalainen. Sellasia meillä on tytöillä ollut. Jos ovat kaunokeilla luistelleet, niin niistä on ne piikit hiottu pois.

Vierailija
14/15 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ovat ok. Meidän viidesluokkalainen tyttö on aina luistellut hokkareilla, eikä ole ainoa luokallansa.

Vierailija
15/15 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 22:32"]

Meillä ei saanut olla, mutta siitä onkin jo hetki, olen 89 syntynyt. Muistan aina sen tunteen, kun osasin luistella poikien luistimilla, ja ope pakotti käyttämään koulun luistimia. Pökkäsin aina terät jäähän ja kaaduin ja häpesin. Kannattaa opettaa tyttö heti alussa luistelemaan kaunoluistimilla!

[/quote]

Karsee meininki. Ite oon -88 syntynyt ja hokkareilla mentiin (olen nainen) melkein koko ala-aste. Ehkä noin puolella kavereista oli kanssa hokkarit, mutta muistan, että jo silloin luistintilanne riippui ihan luokastakin. Meillä oli liikuntaa rinnakkaisluokkalaisten tyttöjen kanssa ja niillä melkein kaikilla oli kaunoluistimet. Me oltiin sitten c-luokan kovikset ja luisteltiin hokkareilla. Muistelen, että olin aika ylpeä jopa niistä kirppis-hokkareistani.