Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kellekään tehty sterilisaatiota?

Vierailija
23.02.2014 |

Millainen oli toimenpide ja oletko ollut tyytyväinen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure tehty. Toimenpide oli nopea ja olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
2/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle klipseillä 5 vko sitten. Yhdet menkat on ollut, tulivat pari päivää etuajassa mutta normaalit olivat. Alkutoipuminen kesti minusta kauan, nyt olen jo ihan kunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin 1,5 viikkoa sitten, joten aika tuore juttu se on vielä. Mutta tähän saakka olen ollut oikein tyytyväinen. Sterilointi tehtiin essure -menetelmällä tähystyksessä ja laittaminen kesti 3 minuuttia. Juttua ennen piti ottaa iso satsi kipuläälettä (aivan turhaan), laittaminen ei sattunut yhtään ja sen jälkeen olo oli täysin normaali. Jälkivuotoa ei tullut tippaakaan. Nyt napsin vielä kolme kuukautta pillereitä ja sitten ehkäisyn pitäisi olla siinä. Loppututkimus on kesäkuussa. :)

Vierailija
4/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen. Siitä on 6,5 vuotta aikaa, eikä ole raskautta tullut. Suosittelen!

Vierailija
5/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 17:57"]

Mulle klipseillä 5 vko sitten. Yhdet menkat on ollut, tulivat pari päivää etuajassa mutta normaalit olivat. Alkutoipuminen kesti minusta kauan, nyt olen jo ihan kunnossa. 

[/quote]

Noita klipsejä olen minäkin miettinyt. Voitko kertoa enemmän tuosta toipumisesta?

t: ap

Vierailija
6/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle tehty. Yksi tikki, yksi sairaslomapäivä, that's it :) Suosittelen!

Vierailija
7/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi mies ei mene steriloitavaksi? Oikeasti paljon riskittömämpi tmp kuin naisen laparoskopinen sterilisaatio!

Vierailija
8/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 18:01"]

[/quote]

Noita klipsejä olen minäkin miettinyt. Voitko kertoa enemmän tuosta toipumisesta?

[/quote]

Mulla kesti nukutuksesta toipuminen melkeinpä seuraavaan päivään asti ja alavatsa ja haava oli mielettömän kipeät. Haava kipuili ehkä kolme viikkoa, sen jälkeenkin arka. Nyt se ei enää haittaa. Se ei kuitenkaan tulehtunut, särki vain muista syistä. Yleensä kai toivutaan nopeammin. Buranaa ja Panacodia vetelin kipuun ja tulehduksen estämiseksi.

3

Vierailija
9/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpide tehtiin muun leikkauksen yhteydessä, en tiedä siitä mitään. Katkaistiin, poltettiin ja sidottiin. Olin aika pitkään kipeä, koska leikattiin enemmänkin. Olen tyytyväinen, ei tarvitse enää käyttää hormoniehkäisyä.

Vierailija
10/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 18:04"]

Ap, miksi mies ei mene steriloitavaksi? Oikeasti paljon riskittömämpi tmp kuin naisen laparoskopinen sterilisaatio!

[/quote]

Juu onhan tuokin vaihtoehto, mutta minulla on terveydelliset syyt tälle päätökselleni, joten toimenpide tehdään siksi minulle.

ap

Vierailija
11/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 18:01"]

[/quote]

[/quote]

Mulla kesti nukutuksesta toipuminen melkeinpä seuraavaan päivään asti ja alavatsa ja haava oli mielettömän kipeät. Haava kipuili ehkä kolme viikkoa, sen jälkeenkin arka. Nyt se ei enää haittaa. Se ei kuitenkaan tulehtunut, särki vain muista syistä. Yleensä kai toivutaan nopeammin. Buranaa ja Panacodia vetelin kipuun ja tulehduksen estämiseksi.

3

[/quote]

Kiitos vastauksestasi :)

ap

Vierailija
12/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Haluan, että mulle tehdään niin nopeasti kuin mahdollista seuraavan synnytyksen jälkeen sterilisaatio.

Onko jollekin tehty synnytyksen/sektion yhteydessä?

Vierailija
13/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 18:10"]

Mielenkiintoinen ketju. Haluan, että mulle tehdään niin nopeasti kuin mahdollista seuraavan synnytyksen jälkeen sterilisaatio.

[/quote]

Oletko sinä miettinyt, jos operaatio tehtäisiinkin miehellesi? Paljon helpompi tehdä miehelle kuin naiselle.

Vierailija
14/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ollaan mietitty. Mutta koska mieheni pelkää sairaaloita, lääkäreitä, neuloja, jne. On toimenpide mulle helpompi. Mulle on tehty ennenkin leikkauksia ja toivun yleensä niistä hyvin nopeasti. Mua siis ei yhtään haittaa... ja sittenpähän olen itse tehnyt minkä voin jotta en enää lisäänny. Jos esim. parisuhde kariutuisi joutuisin taas käyttämään ehkäisyä seuraavassa suhteessa. -13

Vierailija
15/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on kauhea tarve mainostaa toimenpiteen tekoa miehelle. Eiköhän nämä asiat ole pohdittu tarkastikin puolisoiden kesken ja ihan jopa gynen neuvonnassa. Meillä ainakin päädyttiin minun (naisen) sterilointiin etenkin psyykkisistä syistä. Vaikka se ei järkiperäistä olekaan, mies jotenkin koki toimenpiteen puuttuvan hänen miehisyyteensä. Täysin subjektiivinen tunne, vaikka tietopuolella se varmuus onkin, että potenssi tai siemensyöksy ei muutu.

Minulle se leikkaus oli luonnmollisempi, olen kokenut jo useamman synnytyksen ja kehooni "kajoamisen". Lisäksi ikä tuli vastaan, eb enää halua raskauden riskiä tässä elämässä. Sen sijaan miehelle halusin jättää edes periaatteessa mahdollisuuden tulla vielä isäksi, jos siltä tuntuu. Voisihan minulle käydä mitä vain, ties vaikka kuolisin huomenna ja hänellä olisi uusi ja nuori, lapseton vaimo viiden vuoden päästä.

Vierailija
16/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 18:35"]Jollakin on kauhea tarve mainostaa toimenpiteen tekoa miehelle. Eiköhän nämä asiat ole pohdittu tarkastikin puolisoiden kesken ja ihan jopa gynen neuvonnassa. Meillä ainakin päädyttiin minun (naisen) sterilointiin etenkin psyykkisistä syistä. Vaikka se ei järkiperäistä olekaan, mies jotenkin koki toimenpiteen puuttuvan hänen miehisyyteensä. Täysin subjektiivinen tunne, vaikka tietopuolella se varmuus onkin, että potenssi tai siemensyöksy ei muutu.

Minulle se leikkaus oli luonnmollisempi, olen kokenut jo useamman synnytyksen ja kehooni "kajoamisen". Lisäksi ikä tuli vastaan, eb enää halua raskauden riskiä tässä elämässä. Sen sijaan miehelle halusin jättää edes periaatteessa mahdollisuuden tulla vielä isäksi, jos siltä tuntuu. Voisihan minulle käydä mitä vain, ties vaikka kuolisin huomenna ja hänellä olisi uusi ja nuori, lapseton vaimo viiden vuoden päästä.

[/quote]

Komppaan ihan täysillä tätä! *luit ajatukseni*

Vierailija
17/17 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 18:10"]

[/quote]

Oletko sinä miettinyt, jos operaatio tehtäisiinkin miehellesi? Paljon helpompi tehdä miehelle kuin naiselle.

[/quote] Hei,oletko lukenut tämän ketjun vastauksia?!? Minun sterilointi kesti 3 minuuttia, sairaslomaa ei tarvita, lääkettä ei tarvita (suositeltiin kipulääkettä, mutta ei olisi tarvinnut) jne. - onko tämä jollekin mahdotonta? Miten sterilointi olisi miehelle helpompi? Lopeta miehen "helposta" steriloinnista vouhottaminen,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi