Kädet haisee helvetin pahalle joka päivä!
Ennen tää oli ihan satunnainen ongelma, mut nyt varmaan viikon ajan haissut kuin kärpänraato joka päivä. Aamulla tää on pahimmillaan. Haju on sellainen pistävä, inhottava. Nyt haisee lisäksi sipuli, jota pilkoin eilen. Olen koittanut desinfioida esim. hammastahnalla, merisuolavedellä, limen mehulla ja ruokasoodalla, olen rasvannut hajustetuilla rasvoilla jatkuvasti, mut ei auta. Tää on oikeesti aika kiusallista kun haistan sen hajun aina, kun käteni ovat alle puolen metrin päässä nenästäni. Auttakaa! :(
Kommentit (44)
Kuulostaa pakko-oireelta. Googlaa, puhu lääkärin kanssa.
Kuulostaa pakko-oireelta. Googlaa, puhu lääkärin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 20:53"]
Käsipyyhkeestä peräisin olevaa hajua veikkaan minäkin. Pese pyyhkeet kuumassa!
[/quote]
Hei, tästä tulikin mieleeni, että en oo pessy pyyhkeitäni yli 40 asteen sitten tammikuun. Muutin uuteen asuntoon ja on rahat niin tiukilla, että en viitsi pestä eri koneissa pyyhkeitä ja vaatteita. Onko tässä siis vika?! Hitsi, en tullu yhtään ajatelleeksi. :D
Tuossa syömisessäkin voi olla kyllä vikaa. En oo tosin laihtunu yhtään? Mutta no, kai sitä voi olla säästöliekillä... pitääpä alkaa laskemaan vähän kaloreita.
Kiitos tuhannesti vastauksista, ihana kun jaksatte paneutua kaikenlaisiin pikkuongelmiin! :)
Ei ole normaalia nuuhkia käsiään jatkuvasti. Tai miettiä tuollaista asiaa. Juu varmaan ovenkahvoissa vika..tai pyyhkeissä. Mentaalikeissi.
21/22: En ole ahdistunut asiasta tms, joten en oikein jaksa uskoa tuohon :D mutta kyllä tuo jonkin verran häiritsee, että mikä ihme voi haista noin voimakkaalle.
Minäkin huomasin jo vuosia sitten, että välillä kämmenissäni oli selvä, outo tuoksu. Se oli aina samanlainen, itse tunnistin sen, mutta välillä sitä ei ollut ja kun joskus pyysin jotakuta toista haistamaan, hän ei huomannut mitään. Ja pesemällä se ei lähtenyt mihinkään.
Jossain vaiheessa yhdistin, että se haju tuli sen jälkeen, kun olin syönyt sipulia. Pilkkomisella ei siis ole merkitystä, vaan se syöty sipuli jotenkin erittyy hikeen tai johonkin. En osaa selittää tätä sen tarkemmin, mutta omalla kohdallani seuraussuhde on nyt minulle selvä. Varmasti sinullakin on joku ruoka-aine tai lääke, josta tuo haju tulee. Mieti, onko haju jatkuva ja mistä lähtien se on ilmennyt niin saat vihjeitä aiheuttajasta.
Missä helvetissä sä olet pitänyt käsiäsi jos ne helvetille haisee?
Oletko raskaana? Hajuaisti vähän yliterävällä?
Onko ruokavaliossa jotain normaalista poikkeavaa?
25: Huh, en ole siis yksin! En tosiaan tiedä, itse pilkon ja syön sipulia vain viikonloppuisin, mutta tämä haju on jokapäiväistä. Koulun ruoissa tietysti saattaa olla sitä.
26: Helvetti oli tuossa vain sellainen ilmaisu kuten "todella" tai "hyvin", anteeksi jos loukkaannuit... :) En ole raskaana, hajuaistini on muutenkin ihan normaali (eikä se ole koskaan ollut mitenkään erityisen hyvä :D). Ruokavaliota selostin tuossa muutama viesti sitten, mutta siis syön lähinnä hedelmiä (kiiviä, banaania, päärynää nykyisin), porkkanaa, salaattia, maitorahkaa, hapankorppuja, herkkuja (suklaata lähinnä) ja vähän leipää (vain koulussa joskus). Lisäksi muuten ihan normaalia kouluruokaa sekä kotona viikonloppuna esim. makaroonilaatikko, uuniseiti, perunamuussi, lindströmin pihvit, kanakastike ja riisi, yms... Ja mulla on myös kipulääkkeitä sekä makeutettuja lisäravinteita. Eli ei varmaan ole mitään poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Syön vain hedelmiä (banaania, päärynää, kiiviä), rahkaa, porkkanoita, hapankorppuja, herkkuja eli lähinnä suklaata, ja vähän leipää. Syön mustaherukalla makeutettua D-vitamiinia, magnesiumia ja passionhedelmä- kalsiumia. Lisäksi minulla on tosin kipulääkkeitä, joista yksi tabletti on todella pahanmakuinen ja voi aiheuttaa mm. pahanhajuista hengitystä. Hmmmm...
Hyvä pointti, pitääpä kysyä jonkun toisenkin mielipidettä. Saattaahan nämä olla vaikka skitsofrenian ensioireita... :D
Jätä mädätteet pois, eli maitotuotteet, kuten tuo rahka. Myös useissa suomalaisissa suklaissa on maitoa.
Käsistä hajut saa pois Palmoliven kitchen käsisaippualla. Puhdistamisen jälkeen kannattaa laittaa kosteuttavaa ja oikeasti hajustamatonta voidetta, kuten vaikka Apo Basea.
Oven kahvoista hajua antava lika lähtee vaikka Sinolilla. Jos metalli haisee senkin jälkeen, niin ne ovat hyvin todennäköisesti messinkiä, tai kuparia. Jos haju ei niistä irtoa, niin vedä päälle vaikka pari kierrosta elmukelmua.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu toki minkälaiset ne kahvat on? Kromipinta ei haise, vaan ne jotka on jotain messinkiä tms. Kokeile nuuskaista niitä kahvoja, ja käsiä heti kun olet koskenut oveen, esim. ulko-ovet on usein sellaisia, meillä lapsuudenkodissa on väliovienkin kahvat sellaisia, mutta pahin on ulko-oven koristeellinen ripa.
En ymmärrä miten serkkupoikasi Ripa liittyy tähän aiheeseen millään tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vanhat käsipyyhkeet? Haisevat usein hielle joka ei pesussa lähde pois, tai se haju tulee kun pyyhe vähän kostuu.
Vika on silloin sinussa. Vähän käytetyt pyyhkeet tulisi pestä 60C asteessa ja useamman päivän käytetyt 90C asteessa 2-3h pesuohjelmalla. Ennen vanhaan pestiin pyykit kiehuvalla vedellä ja käsin astalolla "lyömällä". Ja älä missään tapauksessa lisää huuhteluainetta, koska pyyhkeen on tarkoitus imeä nesteitä, eikä hylkiä !
Älä kaiva nenää samalla sormella kun kaivat perrsettä
Vierailija kirjoitti:
Minäkin huomasin jo vuosia sitten, että välillä kämmenissäni oli selvä, outo tuoksu. Se oli aina samanlainen, itse tunnistin sen, mutta välillä sitä ei ollut ja kun joskus pyysin jotakuta toista haistamaan, hän ei huomannut mitään. Ja pesemällä se ei lähtenyt mihinkään.
Jossain vaiheessa yhdistin, että se haju tuli sen jälkeen, kun olin syönyt sipulia. Pilkkomisella ei siis ole merkitystä, vaan se syöty sipuli jotenkin erittyy hikeen tai johonkin. En osaa selittää tätä sen tarkemmin, mutta omalla kohdallani seuraussuhde on nyt minulle selvä. Varmasti sinullakin on joku ruoka-aine tai lääke, josta tuo haju tulee. Mieti, onko haju jatkuva ja mistä lähtien se on ilmennyt niin saat vihjeitä aiheuttajasta.
Mulla on hei ihan sama ongelma! Näitä lukiessa mietin juuri tuota ongelmaa ja sitte tuli tää kommentti ja palaset loksahti paikoillee. Kiitos siitä
Sinulla taitaa olla piinallisen tarkka hajuaisti. Käy lääkärissä, jos tilanne ihmetyttää.
Käytän kumihanskoja, kun kuorin sipuleita, klementiinejä tai muita vahvalle tuoksuvia ruokia.
Jos syön sipulia, niin oikea kainaloni erittää sipulin hajua. :D
Nestesaippuan valitsen tuoksun mukaan, koska haistan kaamean nestesaippuan (esim. kookos) käsistäni.
Juo enemmän, niin mahdollisesti haiset vähemmän.
Jos olen pitkään juomatta, niin haisen mielestäni kuvottavalle. Ei, ei heitä päästä.
Aika outo ruokavalio, eihän ihminen tuolla elä - epäilen, että paha haju tulee suolistostasi, koska syöt väärin ja sinulla on puutostiloja.
Kysyppä ihan ensiksi joltain toiselta haiseeko sinun kädet todellisuudessa normaalin hyvän käsienpesun jälkeen ,kun olet kuivannut esim talouspaperiin.Jos hän sanoo,etteivät haise,tilaa aika neurologille,johtuu aivoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, hitsi kun tää on vuokra-asunto, joten pitää vaikka laittaa teippiä oven kahvoihin... Auttaisikohan se? Vuokraisäntäni on sen verran karmiva, että en viitsisi napista pikkujutuista. :D
Hanskoja tai autoa en käytä. :/
Älä valehtele, pysy totuudessa! Näin sun ajavan valkoista pakua, sinisillä kissankokoisilla oli töherrystä- varmaan jotain tägejä- sivuissa. Sulla oli hikinen ajohaalari (😛) päällä ja kädet housuissa. Siitä se sitten lähtee, se haju! Haju lähtee nenän reseptoreista nuuhkuttamalla jotain hyvältä haisevaa, esim. Naisten alusvaatteita/ takapuolta, niskaa😍 ja vetämättömiä wessanpyttyjä.. pliis, tuutko kohta Motonettiin, lähden kohta?❤️❤️❤️😎🦋
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 18:48"]
Ootko kokeillut terässaippuaa hajunpoistoon? Yllättävän hyvin poistaa monet hajut.
[/quote]
Teräs lusikka toimii samalla lailla.