Oisko teistä ok, jos sukuunne ostettua ja teille lahjoitettua kesämökkiä käyttäisikin vanhempanne puoliso vanhemman kuoleman jälkeen?
Vanhemman puoliso, joka ei olisi teidän isänne tai äitinne? Ja jos olisitte mökillä, teidän olisi elettävä siellä hänen säännöillään?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois OK, koska kaikki menee hallintaoikeuden eli lain mukaan.
Sun pitää nyt ihan oikeesti rauhoittua, mielenterveyspäivystys? Sais jotkuu lääkkeet tohon tutinaan.
Oisko se ok, että hän myös antaisi mökin arvon alentua tekemättä minkäänlaisia kunnostustöitä? Ottaisi sinun omaisuudestasi vain rusinat pullasta, eikä antaisi sulle mitään vastineeksi?
ApTosiaan yvä idea ottaa juristi käyttöön. Tutkitte kolmestaan, että mitä tarkoittaa mökin hallintaoikeus ja sovitte miten ylläpito kustannukset jaetaan. Laitatte mustaa valkoiselle, laitatte KAIKEN paperille! Käyttövuorot tulevina kesinä, kuka hommaa puut, jne jne!
EIpähän jää mitän epäselväks ja voitte aina palata paperin äärelle ku ei enää muista miten se meni.
No, tätähän me yritettiin v. 2007, kun odotin esikoistamme. Lasten isän kanssa. Mutta vaimo ei suostunut allekirjoittamaan yhtäkään paperia, eikä sitten isänikään, jolla oli hallintaoikeus myös, uskaltanut, vaikka isoäitinikin sitä toivoi. Mutta myöhemmin olen tajunnut, että isällä oli silloin jo alkava muistisairaus ja vaimo hyväksikäytti isääni henkisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no sillä edelleen on se hallintaoikeus. Rauhotu nyt jo hemmetti. Hommaa oma mökki...
Ei vaan oisko susta ok? Vastaa!
Ap
No totta hitossa olisi! Isäsi on tiennyt että näin tulee käymään, joten ehkäpä se on halunnut juuri näin käyvän. En ihmettele ettei isäsi asiasta sinulle puhunut ennen kuolemaansa.
Oisko myös se ok, että hän myös antaisi mökin arvon alentua tekemättä minkäänlaisia kunnostustöitä? Ottaisi sinun omaisuudestasi vain rusinat pullasta, eikä antaisi sulle mitään vastineeksi?
Ap
Kuinka monessa paikassa täytyy jankata tätä rusina-asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no sillä edelleen on se hallintaoikeus. Rauhotu nyt jo hemmetti. Hommaa oma mökki...
ApVastataan vastataan. Kyllä olisi ok.
Oisko myös se ok, että hän myös antaisi mökin arvon alentua tekemättä minkäänlaisia kunnostustöitä? Ottaisi sinun omaisuudestasi vain rusinat pullasta, eikä antaisi sulle mitään vastineeksi?
ApEikö hän anna teidän tulla tekemään remonttia? Ehkä jos et käyttäytyisi itse noin?
Hän ei anna mun tehdä kuntotarkastusta . Että aloitetaan ihan siitä.
ApEhkä voisit palkata kuntotarkastajan? Et kai varakkaana ihmisenä itse tuollaista likaista työtä tee.
Kysyitkö tosissasi? Tarkoittaako sinulle ”lennän Amerikkaan” sitä, että ohjaat lentokonetta?
Ap
Ei isän uusi puoliso ole suvun ulkopuolinen vaan kuuluu sukuun vaikka et häntä itse tuntisi. Isäsi on hänet valinnut puolisokseen ja elänyt hänen kanssaan. Ollut viimeisinä vuosina läheisempi uuden puolisonsa kanssa kuin sinun. Eikä sitä mökkiä sinulle eikä suvulle ostettu vaan sille joka sen on ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei isän uusi puoliso ole suvun ulkopuolinen vaan kuuluu sukuun vaikka et häntä itse tuntisi. Isäsi on hänet valinnut puolisokseen ja elänyt hänen kanssaan. Ollut viimeisinä vuosina läheisempi uuden puolisonsa kanssa kuin sinun. Eikä sitä mökkiä sinulle eikä suvulle ostettu vaan sille joka sen on ostanut.
Kyllä se ihan minulle ostettiin. Ei sitä olisi koskaan ostettu, jos mua ei ois ollut olemassa. Jos vanhempani olisivat siis olleet lapsettomia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo totta hitossa olisi! Isäsi on tiennyt että näin tulee käymään, joten ehkäpä se on halunnut juuri näin käyvän. En ihmettele ettei isäsi asiasta sinulle puhunut ennen kuolemaansa.
Hän ajatteli siinä vain itseään. Hän maksoi sen perintöveon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi on asian tällä tavoin järjestänyt omasta halustaan. Kunnioita edesmenneen vanhempasi toivetta.
Ei ole. Lahjakirjan antajataho oli isoäiti ja sen laati taitamaton lakimies.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo totta hitossa olisi! Isäsi on tiennyt että näin tulee käymään, joten ehkäpä se on halunnut juuri näin käyvän. En ihmettele ettei isäsi asiasta sinulle puhunut ennen kuolemaansa.
Hän ajatteli siinä vain itseään. Hän maksoi sen perintöveon.
Ap
Mitä siitä? Kaltaisesti apina ei ansaitse perinnöksi kuin selkäsaunan ja yleisen häpäisyn ahneudesta. Osta oma mökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa aika asianajajan luota ja kysy siltä kaikki noi sua riivaavat asiat. Sitten tyydyt sen vastaukseen ja lopetat ton jankuttamisen. Pyydä ne vielä kirjallisena, niin voit lukea ne uudestaan ja uudestaan.
Mutta se ei ole tässä aamuussa se aika, eikä mun muutenkaan tarvitse siltä mitään aikaa varata. Homma on jo hoidossa. En kysynyt lainopillisia neuvoja sinulta, jos et käsittänyt.
ApHalusit siis vain tehdä kiukuttelusi "julkiseksi" tietäen, että leskellä on laki puolellaan ja sinulla pelkkä kiukkusi ja yrität saada ihmisiä olemaan kanssasi samalla puolella?
Ei, vaan kysyin, olisiko se teistä ihan ok?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos olisin taloudellisesti sinun tilanteessa (missä väität olevasi) niin niin enpä tiedä olisiko jollain rupuisella mökillä mitään väliä.
Olisi ok.
Ai rupuisella? Mökki maksoi aikoinaan 1,6 miljoonaa markkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lääketiede on kumman kehittynyttä, tuohonkin henkiseen sairauteen on lääkitys. Nyt vaan pitän saada avaaja hoitoon.
Olet loukkaava täysin syyttä.
Ap
No ei todellakaan olisi ok. Luulisi, että se puoliso tajuaisi itse pysyä sieltä poissa. Ajautuisin todennäköisesti ilmiriitaan tuommoisen tyypin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEikö hän anna teidän tulla tekemään remonttia? Ehkä jos et käyttäytyisi itse noin?
Hän ei anna mun tehdä kuntotarkastusta . Että aloitetaan ihan siitä.
ApEhkä voisit palkata kuntotarkastajan? Et kai varakkaana ihmisenä itse tuollaista likaista työtä tee.
Kysyitkö tosissasi? Tarkoittaako sinulle ”lennän Amerikkaan” sitä, että ohjaat lentokonetta?
Ap
Ei, mutta sinun juttusi on sellaisia että tulee ensimmäisenä mieleen että sinä itse henkilökohtaisesti tarkistat siellä jotain alusvaatelaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, enpä olisi asiasta kovin iloinen. Täysin suvun ulkopuolinen ihminen.
Miten jonkun puoliso on suvun ulkopuolinen? Kyllä minulle ainakin oma puoliso on sukulainen ja sukulaisten puolisot sukua myös.
Jos hänen kanssaan ei ole lapsia ja on tullut kuvioon näiden ollessa lähes aikuisa jne.
Ap
Niin, että jos ei tee lapsia ei ole oikeasti sukua? Kaikki lapsettomat parit ovat vain leikisti yhdessä ja avioliitto mitätön?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi minulle ok, sillä tämä henkilö on joka tapauksessa huolehtinut ja vastannut mökistä myöskin. Kunnioittaisin niin myös edesmenneen vanhempani toivetta ja elämää kohtelemalla hänen puolisoaan niin kuin ihmisiä pitää hyvätapaisesti kohdella. Se, että haluaisin joitakin yhteisiä sääntöjä muuttaa sopisin ne itse ja kasvokkain hänen kanssaan. Rakentavasti. Etenkin, jos kyse on vielä iäkkäästä ihmisestä hänen mahdollisuutensa käyttää mökkiä ei enää monta vuotta edes olisi. Miksi vaivautua sen enempää kouhkaamaan?
Juristin käyttäminen osoittaisi minusta vain kyvyttömyyttä asiallisuuteen ja aikuisuuteen. Juristi hieroo vain käsiään yhteen saadessaan sinulta noin pienestä asiasta taas perheen lomarahat kasaan.
A) hän ei ole huolehtinut
B) hän ei allekirjoita mitään yhteiskäyttösopimuksia
C) Juristin käyttö ei liity siihen, että a ja b olisivat kunnossa, kuten menit olettamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jonkun puoliso on suvun ulkopuolinen? Kyllä minulle ainakin oma puoliso on sukulainen ja sukulaisten puolisot sukua myös.
Jos hänen kanssaan ei ole lapsia ja on tullut kuvioon näiden ollessa lähes aikuisa jne.
ApNiin, että jos ei tee lapsia ei ole oikeasti sukua? Kaikki lapsettomat parit ovat vain leikisti yhdessä ja avioliitto mitätön?
Eivät he ole samaa sukua. Hehän tulevat kahdesta täysin eri suvusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiin, että jos ei tee lapsia ei ole oikeasti sukua? Kaikki lapsettomat parit ovat vain leikisti yhdessä ja avioliitto mitätön?
Eivät he ole samaa sukua. Hehän tulevat kahdesta täysin eri suvusta.
Ap
Ja jos heillä ei ole lapsia, niin mitään heidän sukuaan ei ole olemassakaan. Varsinkaan nille, jotka ovat jomman kumman lapsia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole sukua. Vain jotakin rupuisia jämäpaloja. Näin se on, sanotte mitä sanotte.
Ehkä voisit palkata kuntotarkastajan? Et kai varakkaana ihmisenä itse tuollaista likaista työtä tee.