Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oisko teistä ok, jos sukuunne ostettua ja teille lahjoitettua kesämökkiä käyttäisikin vanhempanne puoliso vanhemman kuoleman jälkeen?

Vierailija
06.11.2020 |

Vanhemman puoliso, joka ei olisi teidän isänne tai äitinne? Ja jos olisitte mökillä, teidän olisi elettävä siellä hänen säännöillään?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no sillä edelleen on se hallintaoikeus. Rauhotu nyt jo hemmetti. Hommaa oma mökki...

Ei vaan oisko susta ok? Vastaa!

Ap

Vastataan vastataan. Kyllä olisi ok.

Oisko myös se ok, että hän myös antaisi mökin arvon alentua tekemättä minkäänlaisia kunnostustöitä? Ottaisi sinun omaisuudestasi vain rusinat pullasta, eikä antaisi sulle mitään vastineeksi?

Ap

Eikö hän anna teidän tulla tekemään remonttia? Ehkä jos et käyttäytyisi itse noin?

Vierailija
22/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois OK, koska kaikki menee hallintaoikeuden eli lain mukaan.

Sun pitää nyt ihan oikeesti rauhoittua, mielenterveyspäivystys? Sais jotkuu lääkkeet tohon tutinaan.

Oisko se ok, että hän myös antaisi mökin arvon alentua tekemättä minkäänlaisia kunnostustöitä? Ottaisi sinun omaisuudestasi vain rusinat pullasta, eikä antaisi sulle mitään vastineeksi?

Ap

Tosiaan yvä idea ottaa juristi käyttöön. Tutkitte kolmestaan, että mitä tarkoittaa mökin hallintaoikeus ja sovitte miten ylläpito kustannukset jaetaan. Laitatte mustaa valkoiselle, laitatte KAIKEN paperille! Käyttövuorot tulevina kesinä, kuka hommaa puut, jne jne!

EIpähän jää mitän epäselväks ja voitte aina palata paperin äärelle ku ei enää muista miten se meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää onkin äitihullu. Nyt loksahti palaset paikalleen.

Vierailija
24/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa aika asianajajan luota ja kysy siltä kaikki noi sua riivaavat asiat. Sitten tyydyt sen vastaukseen ja lopetat ton jankuttamisen. Pyydä ne vielä kirjallisena, niin voit lukea ne uudestaan ja uudestaan.

Mutta se ei ole tässä aamuussa se aika, eikä mun muutenkaan tarvitse siltä mitään aikaa varata. Homma on jo hoidossa. En kysynyt lainopillisia neuvoja sinulta, jos et käsittänyt.

Ap

Vierailija
25/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se hautakiviasia tuli käsiteltyä?

Vierailija
26/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi on asian tällä tavoin järjestänyt omasta halustaan. Kunnioita edesmenneen vanhempasi toivetta.

Vierailija
27/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa aika asianajajan luota ja kysy siltä kaikki noi sua riivaavat asiat. Sitten tyydyt sen vastaukseen ja lopetat ton jankuttamisen. Pyydä ne vielä kirjallisena, niin voit lukea ne uudestaan ja uudestaan.

Mutta se ei ole tässä aamuussa se aika, eikä mun muutenkaan tarvitse siltä mitään aikaa varata. Homma on jo hoidossa. En kysynyt lainopillisia neuvoja sinulta, jos et käsittänyt.

Ap

Halusit siis vain tehdä kiukuttelusi "julkiseksi" tietäen, että leskellä on laki puolellaan ja sinulla pelkkä kiukkusi ja yrität saada ihmisiä olemaan kanssasi samalla puolella?

Vierailija
28/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olisi Ok.

Kenen se mökki on?

Voiko suku omistaa mökin?

Onko se nyt puoliksi isän lesken? Vai miten?

Vierailija
29/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tykkkäisinkö ihmisestä vai ei

Minusta ei aina riipu siitä, siis vaikka leski olisi miten mukava, niin minusta mukava ihminen ei omi ahneesti itselleen toisten mökkiä. Josta hänelle on lahjan antajaa myöten sanottu, että tämä ei ollut KENENKÄÄN tarkoitus. Tarkoitus oli, että mökki tulee minun ja minun isäni käyttöön, ei hänen. Isoäiti vain laittoi vaimolle lahjakirjaan elinikäisen hallintaoikeuden sen takia, että asiaa hoitanut huono lakimies silloin sanoi, että näin kannattaa tehdä, koska se alentaa perintöveroa lisää. Isoäiti oli 80-vuotias, eikä aivan ymmärtänyt, mitä elinikäinen hallintaoikeus tarkoittaa. Eikä nähnyt varsinkaan sitä, että vaimo alkaa riidellä kaikesta mökillä. Mm. minun äidilläni oli toisen talon käyttöoikeus mökillä silloin. Mummini antama. Vaimo haki senkin kumoamisen käräjäoikeudesta ja asia meni korkeimpaan oikeuteen saakka.

Ap

Vierailija
30/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olisi Ok.

Kenen se mökki on?

Voiko suku omistaa mökin?

Onko se nyt puoliksi isän lesken? Vai miten?

Hän ei omista mökistä siivuakaan.

Ap

Vierailija
31/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no sillä edelleen on se hallintaoikeus. Rauhotu nyt jo hemmetti. Hommaa oma mökki...

Ap

Oisko myös se ok, että hän myös antaisi mökin arvon alentua tekemättä minkäänlaisia kunnostustöitä? Ottaisi sinun omaisuudestasi vain rusinat pullasta, eikä antaisi sulle mitään vastineeksi?

Ap

Jos olisin taloudellisesti sinun tilanteessa (missä väität olevasi) niin niin enpä tiedä olisiko jollain rupuisella mökillä mitään väliä. 

Olisi ok.

Vierailija
32/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät oikeudesta hallintaoikeuden purkamista, jos torppa on menossa alamäkeen. Ja lopeta se jankkaaminen. Ei se homma tällä palstalla ratkea.

Joo, mutta niin kauan kun mikään ei ole varmaa, jankkaan asiaa. Varsinkin, jos monien mielestä tilanne on hyvä ja oikeudenmukainen.

Ap

Vierailija
33/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede on kumman kehittynyttä, tuohonkin henkiseen sairauteen on lääkitys. Nyt vaan pitän saada avaaja hoitoon.

Vierailija
34/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, enpä olisi asiasta kovin iloinen. Täysin suvun ulkopuolinen ihminen.

Tiedätkö, mä olen parin lapsen isän ex-puoliso, mutta siitä huolimatta en ole heidän elämässään suvun ulkopuolinen. 

Mutta niin... Minun lähipiirissä perhekäsitys onkin aika sellainen laajennettu.

Ehkä et ole häät yt heidän äitiään sieltä suvun kesämökiltä?

Ap

Vierailija
35/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tää jaksaa!

Vierailija
36/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi minulle ok, sillä tämä henkilö on joka tapauksessa huolehtinut ja vastannut mökistä myöskin.  Kunnioittaisin niin myös edesmenneen vanhempani toivetta ja elämää kohtelemalla hänen puolisoaan niin kuin ihmisiä pitää hyvätapaisesti kohdella. Se, että haluaisin joitakin yhteisiä sääntöjä muuttaa sopisin ne itse ja kasvokkain hänen kanssaan. Rakentavasti. Etenkin, jos kyse on vielä iäkkäästä ihmisestä hänen mahdollisuutensa käyttää mökkiä ei enää monta vuotta edes olisi. Miksi vaivautua sen enempää kouhkaamaan?

Juristin käyttäminen osoittaisi minusta vain kyvyttömyyttä asiallisuuteen ja aikuisuuteen. Juristi hieroo vain käsiään yhteen saadessaan sinulta noin pienestä asiasta taas perheen lomarahat kasaan. 

Vierailija
37/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jonkun puoliso on suvun ulkopuolinen? Kyllä minulle ainakin oma puoliso on sukulainen ja sukulaisten puolisot sukua myös.

Vierailija
38/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eikö hän anna teidän tulla tekemään remonttia? Ehkä jos et käyttäytyisi itse noin?

Hän ei anna mun tehdä kuntotarkastusta . Että aloitetaan ihan siitä.

Ap

Vierailija
39/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jonkun puoliso on suvun ulkopuolinen? Kyllä minulle ainakin oma puoliso on sukulainen ja sukulaisten puolisot sukua myös.

Jos hänen kanssaan ei ole lapsia ja on tullut kuvioon näiden ollessa lähes aikuisa jne.

Ap

Vierailija
40/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos olisin taloudellisesti sinun tilanteessa (missä väität olevasi) niin niin enpä tiedä olisiko jollain rupuisella mökillä mitään väliä. 

Olisi ok.

😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi