Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oisko teistä ok, jos sukuunne ostettua ja teille lahjoitettua kesämökkiä käyttäisikin vanhempanne puoliso vanhemman kuoleman jälkeen?

Vierailija
06.11.2020 |

Vanhemman puoliso, joka ei olisi teidän isänne tai äitinne? Ja jos olisitte mökillä, teidän olisi elettävä siellä hänen säännöillään?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, enpä olisi asiasta kovin iloinen. Täysin suvun ulkopuolinen ihminen.

Miten jonkun puoliso on suvun ulkopuolinen? Kyllä minulle ainakin oma puoliso on sukulainen ja sukulaisten puolisot sukua myös.

Se on eri asia, että sinulle jonkun tädin puoliso on sukua, mutta teknisesti katsottuna hän ei ole. Sukua ovat samaa verenperintöä omaavat.

Ap

Vierailija
62/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jonkun puoliso on suvun ulkopuolinen? Kyllä minulle ainakin oma puoliso on sukulainen ja sukulaisten puolisot sukua myös.

Jos hänen kanssaan ei ole lapsia ja on tullut kuvioon näiden ollessa lähes aikuisa jne.

Ap

Niin, että jos ei tee lapsia ei ole oikeasti sukua? Kaikki lapsettomat parit ovat vain leikisti yhdessä ja avioliitto mitätön?

Eivät he ole samaa sukua. Hehän tulevat kahdesta täysin eri suvusta.

Ap

Nimenomaan ovat sukua naimisiin mentyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olisi ok.

Sehän on ollut lahjoittajan tahto, että saat mökin hallintaasi vasta lesken kuoltua!

Luultavasti et olisi saanut lahjaa, jos vanhempasi olisi ymmärtänyt luonteesi kierouden.

Vierailija
64/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on eri asia, että sinulle jonkun tädin puoliso on sukua, mutta teknisesti katsottuna hän ei ole. Sukua ovat samaa verenperintöä omaavat.

Ap

Adoptoidut lapset eivät sitten ole ikinä sukua?

Kannattaa kumppania valitessa pysyä siinä omassa suvussa, että ei tule ulkopuolisia kenenkään apajille ja lapset puhtaita vereltään.

Vierailija
65/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no sillä edelleen on se hallintaoikeus. Rauhotu nyt jo hemmetti. Hommaa oma mökki...

Ei vaan oisko susta ok? Vastaa!

Ap

Vastataan vastataan. Kyllä olisi ok.

Oisko myös se ok, että hän myös antaisi mökin arvon alentua tekemättä minkäänlaisia kunnostustöitä? Ottaisi sinun omaisuudestasi vain rusinat pullasta, eikä antaisi sulle mitään vastineeksi?

Ap

Eikö hän anna teidän tulla tekemään remonttia? Ehkä jos et käyttäytyisi itse noin?

Hän ei anna mun tehdä kuntotarkastusta . Että aloitetaan ihan siitä.

Ap

Ehkä voisit palkata kuntotarkastajan? Et kai varakkaana ihmisenä itse tuollaista likaista työtä tee.

Kysyitkö tosissasi? Tarkoittaako sinulle ”lennän Amerikkaan” sitä, että ohjaat lentokonetta?

Ap

Ei, mutta sinun juttusi on sellaisia että tulee ensimmäisenä mieleen että sinä itse henkilökohtaisesti tarkistat siellä jotain alusvaatelaatikkoa.

Sitäkö asiallinen ihminen siinä pelkää! Jo on taivaan pieksut! Nauran! Hihityttää, että sitä vois häiritä joku tuollainen homma! Opettelis oesemään ne smegmaiset housunsa vaan! Vai onko jarrujälkiä, mitä pitää nolostella!?

:D

Siis kenelle tulee kuntotarkastuksesta mieleen vain minä minä?

Huhhuh..

Ap

Vierailija
66/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa kumppania valitessa pysyä siinä omassa suvussa, että ei tule ulkopuolisia kenenkään apajille ja lapset puhtaita vereltään.

He eivät ole sukulaisia, jos luuydinluovuttajaa tarvitaan. Toki sosiaalisia sukulaisia ovat, mutta eivät verisukulaisia tai geneettisesti.

Ap

Vierailija
67/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no sillä edelleen on se hallintaoikeus. Rauhotu nyt jo hemmetti. Hommaa oma mökki...

Ap

Oisko myös se ok, että hän myös antaisi mökin arvon alentua tekemättä minkäänlaisia kunnostustöitä? Ottaisi sinun omaisuudestasi vain rusinat pullasta, eikä antaisi sulle mitään vastineeksi?

Ap

Eikö hän anna teidän tulla tekemään remonttia? Ehkä jos et käyttäytyisi itse noin?

Hän ei anna mun tehdä kuntotarkastusta . Että aloitetaan ihan siitä.

Ap

Ehkä voisit palkata kuntotarkastajan? Et kai varakkaana ihmisenä itse tuollaista likaista työtä tee.

Kysyitkö tosissasi? Tarkoittaako sinulle ”lennän Amerikkaan” sitä, että ohjaat lentokonetta?

Ap

Ei, mutta sinun juttusi on sellaisia että tulee ensimmäisenä mieleen että sinä itse henkilökohtaisesti tarkistat siellä jotain alusvaatelaatikkoa.

Sitäkö asiallinen ihminen siinä pelkää! Jo on taivaan pieksut! Nauran! Hihityttää, että sitä vois häiritä joku tuollainen homma! Opettelis oesemään ne smegmaiset housunsa vaan! Vai onko jarrujälkiä, mitä pitää nolostella!?

:D

Siis kenelle tulee kuntotarkastuksesta mieleen vain minä minä?

Huhhuh..

Ap

Helppo ymmärtää miksi sinun kanssasi ei haluta sopia yhteiskäytöstä.

Vierailija
68/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

He eivät ole sukulaisia, jos luuydinluovuttajaa tarvitaan. Toki sosiaalisia sukulaisia ovat, mutta eivät verisukulaisia tai geneettisesti.

Ap

Ne kenen luuydin ei sovi eivät myöskään ole sukua ja kenen tahansa kenen sopii liitetään sukuun? 🤔

Vierailija
69/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän se ole hänen omaisuuttaan, miksi hän sen kunnosta huolehtisi? Jos se on sun omaisuuttasi, pidä itse huoli kunnosta.

Vierailija
70/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan olisi ok. Luulisi, että se puoliso tajuaisi itse pysyä sieltä poissa. Ajautuisin todennäköisesti ilmiriitaan tuommoisen tyypin kanssa.

Niinpä. Tämä on minusta ainoa oikea asenne tähän. Ei sillä, että olisin mitenkään riidanhaluinen, mutta sellainen ihminen, joka ei kunnioita toisia saa minut aivan täysin raivon valtaan ja näkemään punaista. Ja tämä leski on nimenomaan sellainen. Hän ei siellä suostunut tekemään sopimusta, että minä oman perheeni kansa olisin voinut olla mökillä. Lasteni isä sanoi, että hän ei sinne tule, jos häntä hyppyytetään siellä ja hänelle asetellaan siellä sääntöjä, miten meidän pitää siellä elää, siis OMALLA PUOLELLAMME, 2 hehtaarin tontti, jossa on kaksi taloa!

Joten enpä voinut minäkään siellä sitten mökkeillä. Sen takia haluan tuon lesken sieltä nyt ulos, vaikkei se menisi edes oikeudenmukaisesti. Mua ei enää kiinnosta. Jos HÄN olisi oikeudenmukainen ihminen, hän ois allekirjoittanut sopimuksen paikan käytöstä. Mutta koska ei ole, hän aloitti riidan ja saa sen mukaan.

Ap

Vierailija
71/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän se ole hänen omaisuuttaan, miksi hän sen kunnosta huolehtisi? Jos se on sun omaisuuttasi, pidä itse huoli kunnosta.

Jos hän ei suostu tekemään sopimusta, jolla mä voisin olla siellä, niin miksi mä sitä hänelle remontoisin? Silloin HÄN vastaa kaikista kunnossapitotöistä, eikä niitä ole tehty. Hallintaoikeus on jatkunut 20 vuotta. Siitä, kun ei laatinut sopimusta on 12 vuotta.

Ap

Vierailija
72/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan olisi ok. Luulisi, että se puoliso tajuaisi itse pysyä sieltä poissa. Ajautuisin todennäköisesti ilmiriitaan tuommoisen tyypin kanssa.

Niinpä. Tämä on minusta ainoa oikea asenne tähän. Ei sillä, että olisin mitenkään riidanhaluinen, mutta sellainen ihminen, joka ei kunnioita toisia saa minut aivan täysin raivon valtaan ja näkemään punaista. Ja tämä leski on nimenomaan sellainen. Hän ei siellä suostunut tekemään sopimusta, että minä oman perheeni kansa olisin voinut olla mökillä. Lasteni isä sanoi, että hän ei sinne tule, jos häntä hyppyytetään siellä ja hänelle asetellaan siellä sääntöjä, miten meidän pitää siellä elää, siis OMALLA PUOLELLAMME, 2 hehtaarin tontti, jossa on kaksi taloa!

Joten enpä voinut minäkään siellä sitten mökkeillä. Sen takia haluan tuon lesken sieltä nyt ulos, vaikkei se menisi edes oikeudenmukaisesti. Mua ei enää kiinnosta. Jos HÄN olisi oikeudenmukainen ihminen, hän ois allekirjoittanut sopimuksen paikan käytöstä. Mutta koska ei ole, hän aloitti riidan ja saa sen mukaan.

Ap

Et ole riidanhaluinen ihminen? 🙈😂

Vierailija
73/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ne kenen luuydin ei sovi eivät myöskään ole sukua ja kenen tahansa kenen sopii liitetään sukuun? 🤔

Ei, mutta jos on adoptiolapsi tuskin luovuttajiutta edes tutkitaan.

Ap

Vierailija
74/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois OK, koska kaikki menee hallintaoikeuden eli lain mukaan.

Sun pitää nyt ihan oikeesti rauhoittua, mielenterveyspäivystys? Sais jotkuu lääkkeet tohon tutinaan.

Oisko se ok, että hän myös antaisi mökin arvon alentua tekemättä minkäänlaisia kunnostustöitä? Ottaisi sinun omaisuudestasi vain rusinat pullasta, eikä antaisi sulle mitään vastineeksi?

Ap

No mun äitini on melko kädetön tapaus. Hän teetti isällä monia oman sukunsa mökin töitä, ja yrittää nyt sotkea nykyisen miesystävänsä päättämään remontista.

Tällä on omakin huvila jossain, eivätkä hänen ideansa ole usein mistään kotoisin.

Me, jotka aktiivisesti nykyään ylläpidämme tönöä, saamme olla jatkuvasti varpaillamme ja muistuttaa, että remppa on suunniteltu valmiiksi ja yksityiskohdista on informoitu heitäkin.

Vierailija
75/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et ole riidanhaluinen ihminen? 🙈😂

No en ole.

Ap

Vierailija
76/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ok, mutta oonkin kiltti ja nössö muutenkin.

Vierailija
77/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nuo sukulaisesi eivät lue tätä palstaa. :/

Vierailija
78/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan olisi ok. Onko teillä käyttöoikeus mökkiin myös, siis siihen toiseen mökkiin? Jos on, niin käytte vain siellä ja elätte kuten haluatte, tuotte kaverit ja haukkuvat koirat mukananne. Mutta jos ei ole, niin ei auta kuin odottaa, koska hallintaoikeutta ei pysty purkamaan ja omistaja vastaa korjausten kustannuksista. Jos jättää tekemättä, niin sille ei oikein mitään voi.

Vierailija
79/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tämähän ratkeaa asianajajan avustuksella. Mitä hittoa sinä täällä asiasta keuhkoat? Jos isääsi olisi asia oikeasti kiinnostanut, hän olisi allekirjoituttanut paperit ennen naimisiinmenoa ja yhteenmuuttoa. Ei tässä ole kukaan isääsi hyväksikäyttänyt. Isäsi tiesi kyllä mitä teki.

Mikäli hallintaoikeuden käyttäjä aiheuttaa omaisuudellesi hinnanalennuksia, on oikea tie hoitaa tämä lakiteitse, ei av:lla itkemällä.

Vierailija
80/99 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nuo sukulaisesi eivät lue tätä palstaa. :/

Olen eri, mutta tuskinpa näissä tilanteissa eläviä ihmisiä haittaa pätkääkään se, että sukulaiset lukisivat. Asia on siis muutenkin tiedossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän