Ollaanko Suomessa tosiaan niin pihejä, ettei ruokaa tarjota muuttoavuille?
Täytyy ulkosuomalaisen ihmetellä ihan tosissaan tuota alempana olevaa ketjua. Kun me viimeksi muutettiin (tavaroiden siirtoon meni ehkä 3-4 tuntia), vietiin muutossa auttaneet ravintolaan ja tarjottiin ruuat ja juomat. Ja sama vastavuoroisesti, itse olemme olleet auttamassa ja urakan päätyttyä koko porukalla ravintolaan. Lisäksi muuton aikana oli saatavana kaljaa, kivennäisvettä ja limsaa.
Suomessa vissiin lasketaan minuutit ja tunnit, joiden alittavalta ajalta voi muuttoavut odottaa saavansa edes voileivän. Huhhuh.
t. ulkosuomalainen
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 15:27"]
Onko Suomessa niin fiinejä ravintoloita, että pitää pukeutua parhaimpiinsa ja laittautua erityisesti, että voi mennä syömään :D?
Kai sitä kuitenkin voi vaatteet käydä vaihtamassa, jos ovat paskaiset, ja suihkussakin ennen syömään menoa, jos on tarpeen.
t. ap
[/quote]
Ilmoititko muuttoporukalle etukäteen, että ota vaihtovaatteet, shampoo ja pyyhe mukaan?
tuskin niitä sulla oli tarjota?
Meillä muutot ovat aina kestäneet sen verran pitkään, että helposti syötävää ruokaa on tarjolla muuton ohessa. Muuttoporukka voi syödä kun huvittaa ja on nälkä pitkin muuttoa. Sitäpaitsi yleensä ihmiset tulevat kulahtaneimmat vaatteet päällään muuttoon, jolloin ei välttämättä huvita edes pizzeriaan lähteä sen jälkeen. Kivempi syödä muuton ohessa ja/tai jälkeen vaikka lattialla istuen.
No mä olen yksinasuva ja mun tavarat mahtuu kerralla pakettiautoon. Ei ole tarvinnut portaitakaan kavuta kun on ollut hissi ja viime kämppä oli luhtitalon alin kerros jonka oven eteen sai auton suoraan. Muutoissa on aina mennyt vähän yli tunti, ei ole kyllä tullut edes mieleen ruokaa tarjota, limpsaa ja kivennäisvettä on toki ollut janoon. Mulla on tosin aina ollut muuttoapuna mun 3 isoveljeä, joten tuskin he mitään ruokaa odottavatkaan kun ei Se ole meidän perheessä tapana. Tosin jos olisin perheellinen niin tietty tavaraa olisi enemmän ja muutossa menisi monta tuntia, silloin kyllä varmasti käytäisiin pitsalla mun piikkiin. Että kyllä tuo ruuan tarjoaminen riippuu mun mielestä tilanteesta ja ihmisistä, itse en kyllä kehtaisi edes kavereita vaivata muutollani vaan jos veljet eivät pääsisi, tilaisin muuttofirman.
Itse olen käyttänyt useimmissa muutoissa muuttofirmaa ja lisäapuna on ollut muutama talkoolainen. Viimeksi muuttoapuna oli kolme noin 15-vuotiasta sukulaispoikaa. Tilasin pizzat kotiin, juotavaksi limpparia ja jokaiselle pojalle 20€ taskurahaa. Aikaisemmassa muutossa oli muutama aikuinen ystäväni, heille korvasin muuton muutaman kympin lahjakortilla/henkilö. Itse ajattelen, että vähintäänkin jotain tarjottavaa pitää olla, mutta mielelläni maksan sen päälle myös rahallisen korvauksen.
Sillä, että ei tarjoa ruokaa, ei ole mitään tekemistä piheyden kanssa. Vaan sen, ettei ainakaan minun kaverini ole halunneet pidentää päivää syömisellä. Hätäinen voileivän hotkiminen on sopinut muuttopäivään juuri ja juuri.
Pitikö tehdä uus ketju, etkö olis voinut jatkaa siihen alkuperäiseen?
Ap. kirjoittaa, että muuttoon meni 3-4 tuntia. Tuskin se nyt oli sitten kovin rankka ja koko pvn. kestävä muutto.
Varmaan pystyy meneen tavalliseen syöttöruokalaan sen jälkeen.
Erikseen on sitten valkoisen liinan paikat.