Mistä paras pizza?
Olen kyllästynyt tilaamaan aina vakiopizzeriastani lätyn, ajattelin repäistä ja tilata jostai muualta, onko suosituksia? vantaa
Kommentit (11)
Mun kokemuksen mukaan nuo tilauspizzeriat on lähinnä ns. karvakäsipaikkoja, joista ei mistään saa kummoista pizzaa... Eli aika sama mistä niistä tilaa. Jos haluaa oikeasti hyvää, voi mennä vaikka Helsinkiin Putte'siin pizzalle...
Napolissa on hyviä, jos malttaa poiketa pahimmilta turistireiteiltä. Olen syönyt aivan loistavaa pizzaa myös Kroatiassa, noin 100 km päässä Italian rajalta.
Tiedän toki hyvin, että suomalaisille ei italialainen pizza maistu, kun täällä on totuttu Suomi-versioon USA-pizzasta. Se on aika kaukana alkuperäisestä.
Parasta saa itse tehden, taikina pitää tehdä ajoissa, ja keittää itse kastike.
Tintå Turussa tekee Suomen parhaat pitsat.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 15:17"]Napolissa on hyviä, jos malttaa poiketa pahimmilta turistireiteiltä. Olen syönyt aivan loistavaa pizzaa myös Kroatiassa, noin 100 km päässä Italian rajalta.
Tiedän toki hyvin, että suomalaisille ei italialainen pizza maistu, kun täällä on totuttu Suomi-versioon USA-pizzasta. Se on aika kaukana alkuperäisestä.
[/quote]
Millaista se italialainen pizza sitten on? Miten se eroaa usa/suomi pizzoista? Onko kenties terveellisempää. Mitä pitää huomioida, jos haluaa tehdä itse italialaista pizzaa?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 15:17"]
Napolissa on hyviä, jos malttaa poiketa pahimmilta turistireiteiltä. Olen syönyt aivan loistavaa pizzaa myös Kroatiassa, noin 100 km päässä Italian rajalta.
[/quote]
No eipä mennyt montaa viestiä, kun paikalle pelmahti se pakollinen "mikä pizza on oikeaa ja maistuvinta pizzaa" -jankkaaja. Kysyttiinkö aloituksessa, että missä maassa tehty pizza on sitä oikeaa ja mikä väärää ja paskaa? Niin, ei minunkaan mielestäni.
mammamia, isot lätyt