Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hälyyttävä uutinen: suomalaiset eivät enää osaa valmistaa tavallisia ruokia kuten perunamuusia ja jauhelihakastiketta, tonnikalasalaattia majoneesissa, pyttipannua munakkaalla taikka makaronisörsseliä jauhelihalla

Vierailija
05.11.2020 |

Huonolta näyttää. Nuo olivatkin ennen yleisiä opiskelijaruokia. Onko suomalaisten keittiötaidot todella näin ruostuneet?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tehtiin silloin, kun ruoanlaitto ei vielä kiinnostanut.

Vierailija
2/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ne keittotaidot on kehittyneet eikä enää tarvii tehdä sörsseliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hälyttävä

Ja missä on uutisoitu? Miksi olisi jotenkin hälyttävää? Ruoan voi ostaa valmiina.

Vierailija
4/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö tollasta ruokaa, niin miks kokkaisin sitä?

Vierailija
5/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin kyllä, vaan en halua. Teen mieluummin terveellisempää ja paremmanmakuista ruokaa. Hälyyttävää: suomalaiset eivät enää laittaa läskisoosia pottujen kera taikka tönkkösuolattuja muikkuja!

Vierailija
6/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omillani asuessa tehnyt yhtäkään noista kertaakaan. Viime viikolla tein sen sijaan mm. pulled porkia ja coleslaw'ta, tonnikala-anjovis-kesäkurpitsapastaa ja parsakaali-cheddarkeittoa.

Vierailija
7/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan onko hauska provo. Ei ollut.

Vierailija
8/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttu.

Vierailija
9/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisin kyllä, vaan en halua. Teen mieluummin terveellisempää ja paremmanmakuista ruokaa. Hälyyttävää: suomalaiset eivät enää laittaa läskisoosia pottujen kera taikka tönkkösuolattuja muikkuja!

Osaatkos muuten tehdä läskisoosia, jossa paistinrasva tulee lihan omasta läskistä?

Vierailija
10/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, en osaa.

Vierailija
11/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei voi osata tehdä tunasalaattia.

N18

Vierailija
12/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä on tullut laiskoja niin sitten mätetään naamaan einesmössöä joka aiheuttaa syöpää.

Vierailija
13/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä itse kun kuka tahansa saa ruuan kaupasta tai ravintolasta valmiina?

Vierailija
14/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina tehnyt kaiken alusta loppuun itse.

Vierailija
15/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatkos muuten tehdä läskisoosia, jossa paistinrasva tulee lihan omasta läskistä?

Läskisoosiin tulee pekonia, mutta nykypekoni on täysin rasvatonta. Ja koska pekonissa ei ole lihan omaa rasvaa, täytyy paistamiseen käyttää juoksevaa paistorasvaa :(

Vierailija
16/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä itse kun kuka tahansa saa ruuan kaupasta tai ravintolasta valmiina?

Omatekemä on maukkaampaa :)

Vierailija
17/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekonikin heitetään kylmälle pannulle ja sitten vasta liesi päälle, tulee rasvat ulos ja pekonista rapeaa

Vierailija
18/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä etteikö kyse välttämättä olisi osaamisesta, mutta sen olen tuttavapiirissä huomannut ettei kukaan tee koskaan perunamuusia itse perunoista eikä heillä ole lapsuudenkodissakaan pahemmin tehty eivätkä kaikki edes ole kartalla siitä että se perunamuusi on helppo tehdä itse ja on ainakin omasta mielestäni paljon parempaa.

Jos söivät minun tekemää perunamuusia (teen aina itse) niin ensimmäinen kysymys on että minkä merkkistä pussimuusia oikein ostan kun on niin hyvää. Vastaus on punapussiset perunat, voi maito ja suola.

Vierailija
19/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kouluissa nykyään kotitalousopetusta? Kysyn ihan tosissani koska omista kouluajoistani on niin taivaan kauan aikaa. Kyllä meille perusasiat opetettiin silloin. Tapahtui 70-luvun loppupuolella.

Vierailija
20/96 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tonnikalasalaatti majoneesilla joku tavallinen ruoka? En ole tainnut koskaan sellaista syödä, 70-luvun lapsena olen käytännössä kasvanut perunalla, ja ruskealla kastikkeella lihoineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä