Vasemmistonuorten ehdotus 5 miljoonan omaisuuskatosta on täysin järjetön ajatus
Eikö nämä vasemmistolaiset ymmärrä, että superrikkaat maksavat merkittävän osan koko Suomen verotuloista? Lisäksi monien rikkaiden perustamilla yrityksillä on merkittävät työllisyysvaikutukset, kun ne tarjoavat monille työpaikkoja.
Tuollaisilla 5 miljoonan omaisuuskattopuheillaan vasemmistolaiset aiheuttaisivat vain sen, että nämä rikkaat lähtisivät nykyistäkin hanakammin omaisuuksineen ja yrityksineen ulkomaille. Mitäpä luulette sellaisen silloin tekevän Suomen verotuloille, työllisyydelle sekä kansantaloudelle kokonaisuudessaan?
Mut ai niin, toki, vassareitahan ei tunnetusti kiinnosta mitkään työllisyysvaikutukset, kun heidän mielestään on olemassa universaali taikaseinä, joka taikoo rahaa automaattisesti kaikille ja niin paljon, kuin tarvetta on. Että voidaan vaikka kaikki jäädä työttömiksi, kun taikaseinä hoitaa rahapuolen.
Kommentit (122)
Rikkaita pitäisi kyllä jotenkin suojella omalta tyhmyydeltään. On se kamalaa katsella kun pissi nousee hattuun omaisuuden karttuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä idea hakee paskuudessaan vertaistaan. Varmaan tehokkaampaa tapaa päästä parhaista veronmaksajista eroon ei löydy, koska yllättäen koko muu maailma ei ole yhtä sekaisin. Huomiota siinä tosin oli vain tarkoituskin hakea.
Täytyy ottaa maailmanlaajuinen verotus käyttöön.
Veropakolaiset kuriin.
-Sinkkiş
Eihän tällaisia muutoksia tietenkään tehdä paikkaamatta porsailta reikiä mistä paeta.
Mites ajattelit, että onnistuu käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä idea hakee paskuudessaan vertaistaan. Varmaan tehokkaampaa tapaa päästä parhaista veronmaksajista eroon ei löydy, koska yllättäen koko muu maailma ei ole yhtä sekaisin. Huomiota siinä tosin oli vain tarkoituskin hakea.
Täytyy ottaa maailmanlaajuinen verotus käyttöön.
Veropakolaiset kuriin.
-Sinkkiş
Eihän tällaisia muutoksia tietenkään tehdä paikkaamatta porsailta reikiä mistä paeta.
Mites ajattelit, että onnistuu käytännössä?
NWO
-Sinkkiş
Johan sen sanoin. Hyvä NWO.
Nyt tosin näyttäisi, että vihreät kusee jo kansallisetkin asiat. Siksi se hyvä NWO olisi ihan minun määrittelemäni.
Ei tod. minkään viherhihhuleiden ..
Mielestäni ajatus on ihan hyvä ja oikea, mutta se ei toimi tässä globaalissa maailmassa, asettaisi tosiaan vain Suomen huonoon asemaan muihin maihin nähden.
Kuitenkin yleisesti ottaen mielestäni tulisi rajoittaa sitä rikkaimman prosentin omistamista, ei ole mielestäni oikein, että 1% ihmisistä omistaa puolet koko maapallon resursseista, tuo on itseasiassa todella sairasta. Mutta emmepä me tälle asialle luultavasti mitään voi, homma kun on mennyt jo siihen pisteeseen että näillä maapallon omistajilla on niin paljon valtaa ja omaisuutta, ettei sitä mitenkään voida enää syrjäyttää. Joten kikkeliskokkelis vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän surullista että maassa on ihmisryhmiä jotka ei edes haaveile menestymisestä ja onnistumisesta vaan tähtäin on siinä että loppuelämä mennään tasaista keskiluokkaista tahtia korkeintaan siinä samalla tasolla kuin kaikki muutkin.
Lisäksi huolestuttaa että nuo nuorkommunistit laskee että suomessa on niin paljon kroonisia sossupummeja joihin tällainen vetoaa että niitä kannattaa kosiskella. Miten tällainen maa voi menestyä kun jo pelkästään euroopassa liki jokainen muu maa sallii ihmisen onnistuakin ja rikastua. Ilman rikkaita yrittäjiä ei ole yrityksiäkään.
Ei niitä mahiksia ole kaikille, jotkut joi nuoruutensa tai eivät opiskelleet, eikä sieltä enää nousta kuin korkeintaan keskiluokkaan. 30v korkeakouluun opiskelemaan menevä on auttamatta liian vanha saadakseen töitä, kun vaihtoehtoina on nuori vastavalmistunut. Kuka palkkaa 35v elämänsä työttömänä olleen, vaikka olisi millaset koulut käyneet? Täällä pitä olla suorittaja jo nuoresta lähtien, että menestyy, muut jää nuolemaan näppejään tässä kilpailussa.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin yleisesti ottaen mielestäni tulisi rajoittaa sitä rikkaimman prosentin omistamista, ei ole mielestäni oikein, että 1% ihmisistä omistaa puolet koko maapallon resursseista, tuo on itseasiassa todella sairasta.
1 % ei omista puolet koko maailman resursseista, vaan rahasta. Raha ei ole sama asia kuin resurssit. Raha syntyy ihmisten toimista ja työstä, eikä ole mikään luonnosta löytyvä resurssi.
Jos sä otat pois sen puolikkaan ja annat köyhimmille, niin planeetallahan on hyvin pian sen jälkeen pelkästään puolet siitä rahamäärästä, mitä oli ennen sitä typerää uusjakoasi.
Metsästäjä-keräilijöiden aikaan, kun hyvinvointi syntyi ympäristöstä keräilemällä, tuollainen tasajako olisi voinut vielä olla toimivakin. Nykypäivänä se ympäristö tarjoaa juuri sen verran resursseja kuin ihminen työllään irroittaa ja jalostaa. Älypuhelimessa on metalleja ja muoveja alle 1 € edestä ja loput 999 € jalostamista.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaita pitäisi kyllä jotenkin suojella omalta tyhmyydeltään. On se kamalaa katsella kun pissi nousee hattuun omaisuuden karttuessa.
Mainitsetkos yhdenkin rikkaan, jolla on pissi noussut hattuun?
Se ei sitten ole kelvollista, että mainitset rikkaan, jolla on pissi hatussa, vaan nimenomaan osoitat, että tilanne on rikastumisesta johtuvaa.
Ns. tavallisilta ihmisiltä katoaa kokonaan työmotivaatio jos joutuvat näkemään näitä törkyrikkaita omassa elämässään. Mitä järkeä on mennä joka aamu kolhoosin päivävangiksi kun sillä ei pääse osalliseksi edes murusista rikkaiden pöydistä.
Vierailija kirjoitti:
Ns. tavallisilta ihmisiltä katoaa kokonaan työmotivaatio jos joutuvat näkemään näitä törkyrikkaita omassa elämässään. Mitä järkeä on mennä joka aamu kolhoosin päivävangiksi kun sillä ei pääse osalliseksi edes murusista rikkaiden pöydistä.
Herää pahvi.
"Tolla on niiiiiiin hirveesti rahaa. Kyllä mä nyt vaihdan mun 3300 €/kk tienestit 550 €/kk työttömyyteen ja kituutan ilman mitään elintasoa loppuelämäni".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän surullista että maassa on ihmisryhmiä jotka ei edes haaveile menestymisestä ja onnistumisesta vaan tähtäin on siinä että loppuelämä mennään tasaista keskiluokkaista tahtia korkeintaan siinä samalla tasolla kuin kaikki muutkin.
Lisäksi huolestuttaa että nuo nuorkommunistit laskee että suomessa on niin paljon kroonisia sossupummeja joihin tällainen vetoaa että niitä kannattaa kosiskella. Miten tällainen maa voi menestyä kun jo pelkästään euroopassa liki jokainen muu maa sallii ihmisen onnistuakin ja rikastua. Ilman rikkaita yrittäjiä ei ole yrityksiäkään.
Ei niitä mahiksia ole kaikille, jotkut joi nuoruutensa tai eivät opiskelleet, eikä sieltä enää nousta kuin korkeintaan keskiluokkaan. 30v korkeakouluun opiskelemaan menevä on auttamatta liian vanha saadakseen töitä, kun vaihtoehtoina on nuori vastavalmistunut. Kuka palkkaa 35v elämänsä työttömänä olleen, vaikka olisi millaset koulut käyneet? Täällä pitä olla suorittaja jo nuoresta lähtien, että menestyy, muut jää nuolemaan näppejään tässä kilpailussa.
Niin että niiltä jotka ovat nähneet työtä ja vaivaa opiskellessaan ajoissa, pitäisi ottaa kaikki pois koska joku ryyppäsi ja rellesti kun olisi pitänyt nähdä vaivaa?
Onko parempia kannustimia edes olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää pahvi.
"Tolla on niiiiiiin hirveesti rahaa. Kyllä mä nyt vaihdan mun 3300 €/kk tienestit 550 €/kk työttömyyteen ja kituutan ilman mitään elintasoa loppuelämäni".
Tässä maassa on aivan turha vertailla bruttotuloja ja nettotuloja keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin yleisesti ottaen mielestäni tulisi rajoittaa sitä rikkaimman prosentin omistamista, ei ole mielestäni oikein, että 1% ihmisistä omistaa puolet koko maapallon resursseista, tuo on itseasiassa todella sairasta.
1 % ei omista puolet koko maailman resursseista, vaan rahasta. Raha ei ole sama asia kuin resurssit. Raha syntyy ihmisten toimista ja työstä, eikä ole mikään luonnosta löytyvä resurssi.
Jos sä otat pois sen puolikkaan ja annat köyhimmille, niin planeetallahan on hyvin pian sen jälkeen pelkästään puolet siitä rahamäärästä, mitä oli ennen sitä typerää uusjakoasi.
Metsästäjä-keräilijöiden aikaan, kun hyvinvointi syntyi ympäristöstä keräilemällä, tuollainen tasajako olisi voinut vielä olla toimivakin. Nykypäivänä se ympäristö tarjoaa juuri sen verran resursseja kuin ihminen työllään irroittaa ja jalostaa. Älypuhelimessa on metalleja ja muoveja alle 1 € edestä ja loput 999 € jalostamista.
Kyllä se raha on sama kuin resurssit. Sehän nimenomaan on resurssien symboli, 1e on arvoltaan 3 kananmunaa jne. yksinkertaistettuna, oleellista siis on, että paljonko resursseja sillä rahalla on mahdollista saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli istua pönötät kotonasi odottamassa että "yhteiskunta" järjestää sinulle duunia?
Onnistuit tiivistämään sen mikä maassa on (yhtenä) ongelmana pieneen kommenttiisi. Ei, korjaus ei ole sossutukien leikkaaminen ensimmäiseksi, vaan ensin pitää olla mahdollisuuksia päästä sossutukien otteesta jos on haluaa eli vapaita työpaikkoja yms. Sitten voi ruveta tönimään.
Vasemmisto vastustaa myös sitä että kansalaisilla olisi mahdollisuus aktiivisesti parantaa elämäänsä ja ihmiset yritetään jumittaa lokeroihinsa tukien varaan kuten tuo edellä oleva kommentoija on onnistuttu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan nuo ovat - miksi kukaan ihminen tarvitsisi rahaa esimerkiksi 100 miljardia? Ja puheet superrikkaiden investoinneista ja työpaikkojen luomisesta ovat potaskaa: annapa seuraavana palmusunnuntaina kaikki karkit ensimmäiselle virpojalle ja jää odottamaan, milloin ne valuvat toisille lapsille. Eivät ne valu, eikä valu rikkaiden omaisuuskaan. Vaikka tuota työpaikkojen luomista aina jankataan, kummasti maapallolla omaisuus kerääntyy koko ajan vain pienemmälle joukolle ihmisiä.
Teeppä lista niistä suomalaisista joilla on yli 100 miljardin omaisuus.
Minä voin tehdä:
1)- ei ole
2) -Ei ole
3) -Ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää pahvi.
Molemmat luvuista olivat bruttotuloja. Työtönkin maksaa saamistaan rahoistaan vielä verot.
Tuo kattosumman mitoitus on epäilemättä saatu niin, että äärivasemmistolaiset poliittiset broilerit ovat laskeskelleet sen olevan maksimisumma jonka itse voisivat ehtiä käärimään taskuihinsa veronmaksajien rahoja hyväveli-positioissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää pahvi.
Molemmat luvuista olivat bruttotuloja. Työtönkin maksaa saamistaan rahoistaan vielä verot.
Paitsi rttä työtön saa asumistuen, ilmaiset päivähoidot, harkinnanvaraisen tuen jne. Työssäkäyvä maksaa kaikesta raskaimman kautta. Paljonko mahtaa todellisissa netoissa olla lopulta eroa? Muutama satanen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää pahvi.
Paitsi rttä työtön saa asumistuen, ilmaiset päivähoidot, harkinnanvaraisen tuen jne. Työssäkäyvä maksaa kaikesta raskaimman kautta. Paljonko mahtaa todellisissa netoissa olla lopulta eroa? Muutama satanen?
Minä olen työtön. Asumistuki olisi kolmekymppiä kuussa, jos jaksaisin sitä hakea. Ei ole kakaroita päiväkotiin vietäväksi. Mitä harkinnanvaraista muka saisin? Romanivaatteita vai?
Jos sun mielestä 500 euron ja 2500 euron välillä on eroa vain muutama satanen, niin mulla ei ole edelleenkään muuta sanottavaa kuin: "Herää pahvi".
Ja ei, ketään ei kiinnosta vähääkään laskea niitä summia edes muutaman kympin tarkkuudella. Ei edes muutaman satasen, koska ero on aika päivänselvä summittaisillakin luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää pahvi.
Minä olen työtön. Asumistuki olisi kolmekymppiä kuussa, jos jaksaisin sitä hakea. Ei ole kakaroita päiväkotiin vietäväksi. Mitä harkinnanvaraista muka saisin? Romanivaatteita vai?
Jos sun mielestä 500 euron ja 2500 euron välillä on eroa vain muutama satanen, niin mulla ei ole edelleenkään muuta sanottavaa kuin: "Herää pahvi".
Ja ei, ketään ei kiinnosta vähääkään laskea niitä summia edes muutaman kympin tarkkuudella. Ei edes muutaman satasen, koska ero on aika päivänselvä summittaisillakin luvuilla.
3300e jää juuri ja juuri 2000 käteen.
2300e jää lähes sama.
Toinen hyvä voisi olla, että maksaa veronsa synnyinmaahansa. Piste.
Ei mitään muttia .. sama se on sitten kaikkialla .. asua saat missä haluat.
Kyllä keinoja on ..
-Sinkkiş