Inhoan työkavereitani.
Inhoan työpaikan "yhteishenkeä." Juorutaan, haukutaan ja nauretaan selän takana, ja sitten päin naamaa kuitenkin esitetään aina kivaa. Pomo piilovittuilee ja kuvittelee ilmeisesti sen jotenkin nostavan työmotivaatiota. Minulle kerran yritti kiertoilmauksen kautta ilmeisesti sanoa, että en ulkonäköni takia taida tietää mistään mitään. Inhottaa, että huomenna on sunnuntai ja kohta täytyy taas mennä siihen saatanan läävään.
Muita joilla samoja fiiliksiä?
Kommentit (14)
Missä ehtii vielä juoruamaan, tai muuten aikaa kuluttamaan? Valtion töissä vai Ylellä?
Itse asiassa tämä on miesvaltainen ala, ja pahimpia juoruilijoita juurikin miehet! Koko työpaikalla vallitsee ihan oma kulttuurinsa ja huumorinsa.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:15"]
Missä ehtii vielä juoruamaan, tai muuten aikaa kuluttamaan? Valtion töissä vai Ylellä?
[/quote]
Tämä taitaa olla yksi ap:n työkavereista.
ohoh, onks kenties hirveetä kilpailua että kuka on pomon suosiossa? yrittävät mustamaalata "parempiaan"?
ohoh, onks kenties hirveetä kilpailua että kuka on pomon suosiossa? yrittävät mustamaalata "parempiaan"?
En varmaan ole ap:n työkaveri, mutta oikeasti ihmettelen, milloin työpaikalla juoruillaan? Tai sitten minulle on sattunut työpaikkoja, jossa on ihan kivat työkaverit, mutta ei me ehditä juoruilemaan. Puhumme kyllä työstä paljon, suunnittelemme ja teemme yhteistyötä. Mutta emme juuri puhu yksityisasioista. en tiedä edes läheisimmät työkaverini ihmissuhteista yms, ainoastaan joistain käymistään jumpista tai urheilulajeista. Ei kuulu tapoihin puhua yksityisasioita töissä, ei omista eikä muiden.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:29"]
En varmaan ole ap:n työkaveri, mutta oikeasti ihmettelen, milloin työpaikalla juoruillaan? Tai sitten minulle on sattunut työpaikkoja, jossa on ihan kivat työkaverit, mutta ei me ehditä juoruilemaan. Puhumme kyllä työstä paljon, suunnittelemme ja teemme yhteistyötä. Mutta emme juuri puhu yksityisasioista. en tiedä edes läheisimmät työkaverini ihmissuhteista yms, ainoastaan joistain käymistään jumpista tai urheilulajeista. Ei kuulu tapoihin puhua yksityisasioita töissä, ei omista eikä muiden.
[/quote]
Joissakin töissä vielä tänäkin päivänä joutuu päivystämään paikalla, oli töitä tai ei... Tämänlaisessa työpaikassa tulee aika tutuksi työporukan kanssa, kun joskus on viikkoja, ettei ole päivässä työtä n. 20min enempää. Vastapainoksi on sitten aikoja, jolloin ei ehdi vessassa käydä.
Työpaikkoja on yllätys yllätys erilaisia.
Yleensä nio päivystykset ulkoistetaan, jolloin ei makseta turhasta...ellet sitten pelastusasemalla ole töissä
Vaihdoin alaa ja nyt uudella alalla olen ollut töissä 4 työpaikassa. Ala, jossa nyt olen on todella kilpailtu ja määräaikaisuudet ovat enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Ja voi luoja sitä selkäänpuukotusten ja paskanpuhumisen määrää! Sanoisin että puolet työntekijöistä on häikäilemättömiä ja itsekeskeisiä kiipiöitä, puolet ihan perusmukavia ja sitten on niitä jotka eivät oikein saa töitä näiden töissä olevien lisäksi. Kahdessa työpaikassa on ollut ihan ok työilmapiiri, mutta kahdessa todella kamalaa. Itsellä kuitenkin myös työhistoriaa muilta aloilta, mutta ei missään ole ollut niin paljon huonoja työpaikkoja kuin tällä alalla! Palakatkin todella huonot yliopistokoulutettujen alaksi. Ala ympäristöala, tarkemmin sanotti meribiologian/limnologian/kalabiologian työpaikat. Tulee mieleen, että pitänee palata vanhalle alalle, kun siellä oli sentään mukavat työyhteisöt.
No hieman tutulta kuulostaa. Pidä linjasi, älä lähde juoruiluun mukaan tai jos lähdet juorua vain hyvää työtovereistasi. Muista, että olet siellä vain töissä. Hoida homma asiallisesti ja nauti ystävistäsi ja perheestäsi.
paljo sun työpaikalla on työntekijöitä? enimmistö miehiä vai naisia?