Kaj Kunnas on idiootti ja ammattitaidoton haastattelija
Eikö Yleltä löydy parempaa haastattelijaa kuin tuo kähisevä suomenruotsalainen, joka tarttui kaksin käsin Timosen herkistymiseen? Vähän tilannetajua, hei. Näyttää ja kuulostaa rasittavalta eikä osaa haastatella leijonauransa lopettavia legendoja, mitä ihmettä se tuolla Sotshissa edes tekee?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 20:48"]
Virkistävää vaihtelua. Miksi kaikkien pitäisi olla niin poliittisesti korrektia että? Hauskaa, kun ei etukäteen arvaa, millaisia kysymyksiä/kommentteja tulee.
[/quote]
Virkistävää tosiaan. Varsinkin kun urheilija ei etukäteen tiedä, tuleeko sieltä ihan oikea kysymys vai pelkkä tönkkö toteamus, jonka jälkeen mikki työnnetään urheilijan suun eteen. Siinä saattaa joskus urheilija olla hieman ihmeissään, että pitäisikö tuota toteamusta kommentoida muullakin tavalla kuin sanomalla "Aijaa". Timosen, Salon ja Selänteen haastattelut olivat täysiä rimanalituksia jopa Kaj Kunnaksen tason huomioon ottaen. Selänne on maajoukkueurallaan tehnyt olympialaisissa enemmän pisteitä Suomelle kuin kukaan millekään maalle, ja Kunnas haastattelussaan väkisin hoki jostain itkemisistä ja kyynelistä, koska Timonen ei onnistunut pidättelemään tunteitaan pelin jälkeen. Olisin toivonut vähän enemmän kunnioitusta yli kaksi vuosikymmentä Suomen maajoukkueessa pelanneille kiekkoilijoille. Kunnas voisi minun puolestani itse itkeä potkujaan Yleltä vaikka tänä yönä.
Jep, musta tämän "hauskan persoonan" markkinointi ylen puolelta on mennyt ihan älyttömyyksiin. Eiköhän olympialaisissa pitäisi keskittyä urheilijoiden suorituksiin ja mielipiteisiin, EI toimittajiin ja heidän itsensäkorostamiseen joka hemmetin käänteessä minkä ko. henkilö vain saa. Mautonta ja todellakin rimanalitus - tämän henkilön ammattitaidon puute on nähty läpi koko kisojen, ja silti häntä itsepäisesti pidettiin samoissa tehtävissä vaikka hän ei niitä näköjään erikoisemmin osaa. Nähdäänpä sitten taas neljän vuoden päästä...
Kyllä minusta Kaj Kunnas on ihan ok. Useimpia täällä ottaa päähän vain se ns. ruotsalaisuus.
Ei Kunnas mitenkään takertunut siihen nyyhkimiseen vaan haastatteli toista sillä välin, että se poruäijä sai kyyneleensä kuriin. Sitten se sanoi, että on ymmärrettävää, että itkettää, kun olympiaura päättyy ja vielä näin hienoon lopputulokseen. Minusta ihan hyvin luovittu.
Olisin kyllä toivonut, että hän olisi kiittänyt haastateltaviaan ennen siirtymistä seuraavaan tyyppiin. Se olisi ollut kohteliasta.
Mutta mitä ihmettä siinä voitonhuumassa olisi sitten pitänyt kysyä? "Kuulepas Tempsu, mikä on paras suklaapötkö? Onko se yhäti Snickers?"
Olen pitänyt Kunnaksen selostuksista, mutta kieltämättä särähti aika pahasti korvaan, kun hän yhden pelin (olisko ollut naisten lätkä tms. alkamassa) alussa sanoi, että tervetuloa jälleen tänne Neuvostoliiton eteläosaan.
Toisaalta kun urheilijoilta ei saa normaalisti kuin liiba-laaba-vakiovastauksia niin onhan toi piristävää vaikkakin outoa. Ainakin urheilijat joutui miettimään erilaisia vastauksia kuin normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:34"]
Kyllä minusta Kaj Kunnas on ihan ok. Useimpia täällä ottaa päähän vain se ns. ruotsalaisuus.
Ei Kunnas mitenkään takertunut siihen nyyhkimiseen vaan haastatteli toista sillä välin, että se poruäijä sai kyyneleensä kuriin. Sitten se sanoi, että on ymmärrettävää, että itkettää, kun olympiaura päättyy ja vielä näin hienoon lopputulokseen. Minusta ihan hyvin luovittu
Mutta mitä ihmettä siinä voitonhuumassa olisi sitten pitänyt kysyä? "Kuulepas Tempsu, mikä on paras suklaapötkö? Onko se yhäti Snickers?"
[/quote]
Kunnas hoki itku-asiaa Timosen, uransa päättävän leijonan, herkistyttyä haastattelussaan sekä Jokisen, Salon että Selänteen haastatteluissa. Mielestäni tämä on nyyhkimiseen tarttumista eikä ammattimaista käytöstä.
Siinä tilanteessa olisi voinut kysellä jotain ko. henkilöiden pitkiltä leijonaurilta, mutta toisaalta silloin olisi täytynyt jo etukäteen haastattelijan tietää asioita Jokisen, Salon ja Selänteen maajoukkueurista. Ehkä ensi kisoissa haastattelijana on joku ammattitaitoisempi henkilö, eikä Suomista pikakomennuksella tuuraamaan otettu suomenruotsalainen.
Joo, mua on kanssa ärsyttänyt Kunnaksen tapa haastatella. Aiemminhan noita on tehnyt Niki Juusela, joka nyt selostaa, koska Mertaranta ei ole enää Ylen leivissä.
Myötähäpeän määrä suunnaton. Kuka itkee, miten paljon, miksi et itke, mimä itken, mene pukuhuoneeseen itkemään.
Edelleenkin mun suosikki Kunnaksen oudoista heitoista on ensimmäinen kysymys/kommentti maalin tehneelle Tuomo Ruudulle Kanada(?)-matsissa: "se meni sun pyllystä!" No nii... mitähän tohon sitten pitäisi vastata
Höh. Mun mielestä se on ihanan lämminhenkinen ja leppoisa. Sympaattinen ja kivan oloinen tyyppi.
Oikeesti toi Kunnas on vihonviimeinen rimanalitus. Toki ennenkin huonompi aines on kaksikielisyydellään mennyt jonossa kyvykkäämpien ohi, mutta tää on kyllä kaiken huippu.
Kähisee kuin joku hullu itsensäpaljastelija ja kyselee ja huutelee mitä sattuu - onko se kännissä ja aineissa vai vaan syntymäsekaisin?
No onpahan ainakin imittaattoreilla töitä.
Sori kutonen, vahingossa alapeukutin, piti siis yläpeukuttaa, oon ihan samaa mieltä!
Kunnas on mainio, lämminhenkinen mies, joka elää koko sydämellään pelaajien mukana. Välitti haikeat ja juhlalliset tunteet juuri sopivasti. Kiitos Kunnas, ja ennen kaikkea, kiitos Teemu, Kimmo ja Sami!
Hienoja haastatteluja ja hienoja miehiä.
haastattelut oli kyllä omituisia. :/ tuli mieleen Pasilasta se kontiovaara :D
"itke nyt, ei oo käyttistä" :D
Joo, todella suuri myötähäpeän tunne tuli kyllä kun Teemua haastatteli.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 19:49"]
Joo, mua on kanssa ärsyttänyt Kunnaksen tapa haastatella. Aiemminhan noita on tehnyt Niki Juusela, joka nyt selostaa, koska Mertaranta ei ole enää Ylen leivissä.
[/quote]
Nikin pitäisi opetella ääntämään ulkomaalaisten pelaajien nimiä ettei se ole "Perseroon sitä ja Perseroon tätä...".
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 19:49"]
[/quote]
Nikin pitäisi opetella ääntämään ulkomaalaisten pelaajien nimiä ettei se ole "Perseroon sitä ja Perseroon tätä...".
[/quote]Jeps, tuohon myös mä havahduin, että niin kuin mikä?! :D
Karsee ääni ja naamakaan ei mikään kuvauksellisin kaiken edellä mainitun lisäksi.
Mua ottaa kömpelön haastattelun lisäksi hiukan korvaan, kun se toivottaa tschhhemppiä eikä tsemppiä. Miten sen saisi jatkossa pysymään siellä ruotsinkielisellä puolella...?