Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä ei ilmota lähtevätkö lomalle, varata mökki ilman vastausta?

Vierailija
22.02.2014 |

Ollaan siis muutamalla ystäväpariskunnalla lähdössä mökkeilemään, eräs pariskunta ei ilmota lähtevätkö mökille ja ei viitsisi enään varausta venyttää. Varata vain mökki ilman heidän ilmotustaan oletuksena etteivät tule? Ei viitsisi turhaan liian isoa ja kallista mökkiä varata. Nukkukoot sitten vaikka olohuoneessa jos keksivätkin tulla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ihan mahdotonta soittaa ystävälle ja kysyä? Näin välttyisitte väärinkäsityksiltä puolin ja toisin, ja ystäväsi olisi pakko tehdä päätös, suuntaan tai toiseen. Jos ystävä empii vielä puhelimessakin, niin anna joku takaraja (siis sano, että hänen on soitettava sinulla esim. huomenna klo12.00 mennessä, jos on lähdössä, muuten et varaa sellaista mökkiä, jossa on tilaa heille).

Vierailija
2/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko suomalainen? Kirjoitat oudosti. Ehkä ystäväsi ei ole ymmärtänyt mökkikutsuasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät ilmoita, niin eivät ole lähdössä. Jos sitten mieli muuttuukin, niin nukkukoon tosiaan sohvalla (siinä vaiheessa ei asiasta todellakaan enää jousteta heidän hyväkseen!) tai voi voi, olisitte olleet ajoissa liikenteessä, ei voi mitään. Eli jos aikaa ilmoittautumiseen ja miettimiseen on ollut, niin nyt se aika on päättynyt ja sellaista sattuu. Seuraavalla kerralla ehkä toisin.

Vierailija
4/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaatte sen pienemmän mökin.

Vierailija
5/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 19:38"]

Ootko suomalainen? Kirjoitat oudosti. Ehkä ystäväsi ei ole ymmärtänyt mökkikutsuasi.

[/quote] Missä kohtaa et ymmärtänyt? Mä ymmärsin ainakin ekalla lukemisella... Ootko suomalainen?

Vierailija
6/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti: "Varaan mökin huomenna, oletan että ette tule. Jos olette tulossa, ilmoitathan heti, niin vsraan isomman." Oisko helppoo?!

Vierailija
7/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, ap. Minä taidan olla se ystäväsi. Tällaisen viestin sain sinulta: "Me varata mökki. Leena ja Heikki tulla muka. Minä kysyä, Raija, haluako sinä mökki tai Seppo ilmoittaa kun tietä?"

Vierailija
8/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te sopineet jonkun päivän, johon mennessä piti ilmoittaa?

Vierailija
9/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tapa on tehdä niin, että sovit ajoissa päivän mihin mennessä raha on maksettu tilillesi. Jos siis menette mökille vaikkapa huhtikuun 1. viikolla, niin laitat mukaan mahdollisesti tuleville viestit että rahat mökistä on oltava tililläsi 28.2. mennessä. Tuon mukaan sitten varaat sen mökin, niille jotka ovat maksaneet.

Jos sitten jollekin tulee OIKEASTI jotakin (sairastuu tmv.) voitte keskenänne sopia että osa summasta palautetaan tmv. Mutta en its eottaisi sitä "riskiä" että olen varannut omalla nimelläni mökin viikoksi 10 hengelle ja loppujen lopuksi olenkin siellä kaksi mieheni kanssa...

Ja maksu tilillesi heti koko summasta, ei varausmaksusta. Joillaki ihmisillä on ärsyttävä tapa olla puolivaloilla mukana monessa jutussa, ja sitten edellisenä päivänä päättää mikä on se juttu mihin sitten lähtee, ja samalla jättävät ne muut jutut pulaan kun peruvat viime tingassa. Maksun vaatiminen etukäeen sitouttaa ihmisiä (ja saa ne empijät jäämään pois) oli kyseessä sitten mökkiviikonloppu, pieni loma Tallinnassa tai vaikka kaverin polttarit.

Vierailija
10/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 19:45"]

Anteeksi, ap. Minä taidan olla se ystäväsi. Tällaisen viestin sain sinulta: "Me varata mökki. Leena ja Heikki tulla muka. Minä kysyä, Raija, haluako sinä mökki tai Seppo ilmoittaa kun tietä?"

[/quote]

Miksi hitto et sitten sano te tulemas te ei tulemas???

Vierailija
11/11 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mina tahto sinulle vain paras. Sanon, unohta pasga ystava. Soita halle, sano, nyt olet mulle tehnu vaarin. Elama liian luhut eta voi karsi huono ihmisen takia. Mene mokkiin, nauti, juo viini, sauno, vaha seksi miehe tai kaveri miehe kans ja avot, elama hyva!