Tsempataan toisiamme, irtisanotut ja uhan alla olevat!
Mä sain lapun tänään. Tuli ihan shokkina, en olisi kuvitellut, että meidän tiimistä kukaan lähtee. Miten tästä pääsee yli ja mitä pitäisi ottaa huomioon?
Kiitos teille, jotka jaksatte vastata ilman ilkeyksiä!
Kommentit (12)
Oon ollut niissä kuuluisissa asiantuntijatehtävissä ja sen verran pitkään, että häpeä tunnustaa, että ei mitään tajua, mikä on just tän alan tilanne, mutta YThän on nyt kaikkialla niin ei varmaan missään mitkään hyvät.
Kamalan vaikealta tuntuu lähteä myymään osaamistaan, mikä pitäisi osata, kun osaa vaan näitä omia nörttihommia (tulipas huono lause, mutta olkoon täällä itkusilmien alla).
Tsemppiä sulle, sun alalta löytyy kyllä töitä! Kiitos vastauksesta,
ap
Ap:lle halauksia! Itselläkin kolmet yt:t tälle vuodelle.
Sama tilanne täällä, tosin irtisanominen tuli kolme viikkoa sitten. Olen nyt saamassa ajan jonnekin neuvontaan, missä kartoitetaan osaamista ja olen ihan lukossa, että mitä siellä pitäisi kertoa. Onhan sitä tullut opittua kaikenlaista, mutta kun se pitäisi selostaa niin ei onnistu millään. Olen yrittänyt jotain laittaa paperille.
Ikä painaa myös kaikki sanoo että ei tässä iässä enää töitä saa.
Jatkuvat yt:t on pyörinyt jo pari vuotta ja suorastaan toivon saavani edes lomautuksen, mieluusti myös potkut.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle halauksia! Itselläkin kolmet yt:t tälle vuodelle.
Kiitos sulle, tuo on rankkaa myös, ja koettu: vaikka itse saa jäädä, hyvät työkaverit ja ystävät lähtee ja jää itse kokoilemaan motivaation rippeitä.
ap
Mulla pyörähti irtisanomisaika loppuun ja yllätyin ihan älyttömästä jutusta jonka jo tiesin kun piti antaa työläppäri, kännykkä, kaikki tommonen pois mihin oli vuosia, vuosia tottunut itsestään selvyytenä. Tajusin mikä rahanreikä tämäkin on ja kiroilin miksi en ole aiemmin ostanut itselleni näitä vähitellen ettei tulis kerralla tuokin. Mutta jotenkin niitä oli vaan tottunut pitämään ominaan!
Vierailija kirjoitti:
Mulla pyörähti irtisanomisaika loppuun ja yllätyin ihan älyttömästä jutusta jonka jo tiesin kun piti antaa työläppäri, kännykkä, kaikki tommonen pois mihin oli vuosia, vuosia tottunut itsestään selvyytenä. Tajusin mikä rahanreikä tämäkin on ja kiroilin miksi en ole aiemmin ostanut itselleni näitä vähitellen ettei tulis kerralla tuokin. Mutta jotenkin niitä oli vaan tottunut pitämään ominaan!
Kiitos! Tosi konkreettinen juttu, jota tosiaan en tullut ajatelleeksikaan, mutta toihan on ihan totta. Pitää alkaa katselemaan jotain kohtuuhintaisia, mutta aika hyvään sitä on oppinut, niin miten tuossakin käy.
Kiitos, ap
Työt on kuin rakkaussuhteet. Joskus loppuu yhden määräyksellä, silloin vain suret aikas, mutta älä jää masentumaan vaan uutta vaan heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Tosi konkreettinen juttu, jota tosiaan en tullut ajatelleeksikaan, mutta toihan on ihan totta. Pitää alkaa katselemaan jotain kohtuuhintaisia, mutta aika hyvään sitä on oppinut, niin miten tuossakin käy.
Kiitos, ap
Hei, mä ostin jostain missä myytiin käytettyjä yrityksien koneita, olen ollut tyytyväinen ja löysin vielä saman mallin kuin mitä viimeksi käytin. Ja puhelit on ihan ok hintaisia ellei tartte olla viimeisin malli sekään. Tsemppiä sulle ja muille, me likat pärjätään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, ap
Hei, mä ostin jostain missä myytiin käytettyjä yrityksien koneita, olen ollut tyytyväinen ja löysin vielä saman mallin kuin mitä viimeksi käytin. Ja puhelit on ihan ok hintaisia ellei tartte olla viimeisin malli sekään. Tsemppiä sulle ja muille, me likat pärjätään!
Kiitos myös tästä, oikein hyvä neuvo! Moni laittoi viestiä, kiitos niistä.
ap
Ihmiset reagoivat irtisanomisiin todella eri lailla. Nyt on tärkeää, että tavoitat oman tyylisi ja jos se on sulle jotenkin vahingollinen (syyttelet itseäsi ja osaamistasi, olisi pitänyt tehdä enemmän, jne) niin heti ajattelet, mitä uutisia tulee koko ajan tuutista. Pelkästään tänään sun kanssa on irtisanottu vaikka kuinka monta ja satojen YT-neuvottelut aloitetaan.
On totta, että työllisyystilanteen kanssa tämä ei auta, mutta muista: tämä ei nyt ole kenellekään henkilökohtaista. Syy ei ole sussa.
Jos teillä on jotain muutosturvaa töissä, ota kaikki siitä irti. Voit ajatella, että se ei anna mitään, mutta antaa se ainakin tekemistä ja muuta ajateltavaa. Muista käyttää kaikki edut, joita vielä on jäljellä.
Tee jotain mukavaa, käy kävelyllä, käy vaikka kahvilassa.
Voi kun kuulostaa kliseeltä, mutta auttoi mua. Kaikki me, yriteään tsempata.
Minä sain tietää töiden loppumisesta jo viikkoja sitten. Aika pahalta tuntui, mutta olin suunnitellut jo lähteväni kuitenkin viimeistään vuoden vaihteessa.
Taas tyhjän päällä eikä huono taloustilanne kyllä paranna tilannetta. Toisaalta kirjanpitäjät saa aika hyvin töitä. Mitä töitä sinä teet?