Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi hyvä syy tehdä lapset nuorena

Vierailija
22.02.2014 |

on se että ei joudu siihen tilanteeseen kuin lehdessä oli juttua että jotkut keski-ikäiset ovat, eli siihen että joutuvat huolehtimaan vanhoista vanhemmista ja lapsista rankan työelämän ohella. Lehdessä oli juttu naisesta joka joutuu käymään äitinsä luona siivoamassa ym. joka viikko, ja lapset odottavat äitiä kotona. Mun miehellä on vanha äiti jonka luona käy monta kertaa viikossa, ja kyllä se on tätä meidän lapsiperhearkea rasittanut, tai lähinnä mua ärsyttänyt. Kun meidän kaksoset syntyivät anoppi oli juuri täyttänyt 80 ja sen jälkeen on vielä hänen terveytensä alkanut mennä aika kovaa huononpaan suuntaan. Mies tekee raskasta vuorotyötä, vuorot on pitkiä, ja minulla ei ole tässä kaupungissa mitään tukiverkostoa, joten olen lasten kanssa paljon yksin, ja kyllä se ärsyttää että mies ei ole yhtäainoaa iltaa kotona kokonaan meidän kanssa, joko on töissä tai äitinsä luona kun lapsilla on se kovin iltavilli päällä.

Minun äitini täyttää vasta 60, eikä onneksi tarvi minua (toivottavasti) pitkiin aikoihin. Minun tyttäreni on jo aikuinen, ja aikoo tehdä lapset siinä 25v hujakoilla, ja olen siitä kiitollinen, haluan olla nuori isoäiti kuten äitinikin oli.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensäkin menit lisääntymään miehen kanssa, jolla iäkkäät vanhemmat? Toki tuota ei voi enää peruuttaa.

Toisaalta, mieti asian myönteistä puolta; upeaa, kun mies huolehtii äidistään. Voisit kai mennä mukaankin?

Vierailija
22/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:15"]

Eipä se tosiaan mene noin, että kannattaa tehdä lapset nuorena. Itse tein esikoiseni parikymppisenä, ja niin vain kävi että äitini sairastui syöpään, ja hoidin häntä pitkään. Se oli rankkaa aikaa, pieni lapsi ja todella sairas rakas äiti. Isäni lamaantui täysin äidin sairaudesta ei osannut auttaa häntä, onneksi sentään auttoi lapseni hoidossa. Niin vaan siitäkin selvittiin, vaikka raskasta oli. Elämä ei aina mene niinkuin luulisi.

[/quote]Hohoijakkaa. Äitisi sairastui varmaan sinun raskautumisen vuoksi, vai miten tämä esimerkkisi toimii minkäänlaisena todisteena? Äitisi olisi voinut sairastua myös silloin kun olisit ollut 40v ja raskaana ekaa kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:09"]

Mun mielestä ap ei ole ajatellut tätä ihan loppuun asti:

On toki rankkaa, jos 40 hoitaa sekä sairasta äitiään ja pieniä lapsia. Sitä on kuitenkin kohtalaisessa kunnossa 40-vuotiaana.

Jos taas on 60v, kun oma äiti on 80 ja tätä pitäisi hoitaa, niin aika raskasta on. 60övuotiailla on jo monenlaista kremppaa ja sairautta itselläänkin...

[/quote]Ehkä myös joku 40 vuotiasta lapsenlapsista tai 20 vuotiaista lapsenlapsenlapsista ehtii hoitelemaan 80v mummon asioita.

[/quote]Aivan. Itse ainakin hoitelin teini-iässä mummoni asioita, kävin kaupassa ja tein lumityöt yms. ja sain siitä yleensä markan pari vaivanpalkaksi.

Vierailija
24/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:19"]

on se että ei joudu siihen tilanteeseen kuin lehdessä oli juttua että jotkut keski-ikäiset ovat, eli siihen että joutuvat huolehtimaan vanhoista vanhemmista ja lapsista rankan työelämän ohella. Lehdessä oli juttu naisesta joka joutuu käymään äitinsä luona siivoamassa ym. joka viikko, ja lapset odottavat äitiä kotona. Mun miehellä on vanha äiti jonka luona käy monta kertaa viikossa, ja kyllä se on tätä meidän lapsiperhearkea rasittanut, tai lähinnä mua ärsyttänyt. Kun meidän kaksoset syntyivät anoppi oli juuri täyttänyt 80 ja sen jälkeen on vielä hänen terveytensä alkanut mennä aika kovaa huononpaan suuntaan. Mies tekee raskasta vuorotyötä, vuorot on pitkiä, ja minulla ei ole tässä kaupungissa mitään tukiverkostoa, joten olen lasten kanssa paljon yksin, ja kyllä se ärsyttää että mies ei ole yhtäainoaa iltaa kotona kokonaan meidän kanssa, joko on töissä tai äitinsä luona kun lapsilla on se kovin iltavilli päällä.

Minun äitini täyttää vasta 60, eikä onneksi tarvi minua (toivottavasti) pitkiin aikoihin. Minun tyttäreni on jo aikuinen, ja aikoo tehdä lapset siinä 25v hujakoilla, ja olen siitä kiitollinen, haluan olla nuori isoäiti kuten äitinikin oli.

[/quote]Minä taas ohjeistan poikaa (17) että ei tarvi aikoihin mua tehdä mummuksi. Ensiksi opiskelut kunnialla loppuun ja työelämässäkin , samaten tyttöystävä myös opiskella ja valmistua ammattiin jne. Ei kiirettä. Sitä ehtii myöhemminkin , itse olin reilusti ohittanut aikoja sitten sen parhaimman hedelmällisyyajan . Kaikki tarpeellinen tuli tehtyä sitä ennen.

[/quote]No itse asiassa lasten hankkiminen on ainoita asioita elämässä jossa tulee parastaennen päiväys vastaan. Koulutuksen ja ammatin voi hankkia vielä viiskymppisenäkin, lasta ei voi, paitsi tietysti miehet.

Vierailija
25/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta jos vanhempana tekee lapset, niinkun mun vanhemmat, että lapsi on just sopivassa elämäntilanteesa hoitamaan vanhempia. Mä ja mun veli oltiin opiskelijoita ja hyvin saatoimme hoitaa isä hautaan ja myöhemmin auttaa äitiä. perheet perustimme myöhemmin. Onko se sit helpompi hoitaa vanhempia, kun itsekin alkaa olla jo vanha ja väsynyt, yli kuusikymppinen? 

Vierailija
26/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tilanteesta. Itse aion tehdä lapsen suht' nuorena, eli joskus 25-27 ikävuoden paikkeilla. En haluaisi kovin "vanhana" enää lapsia kasvattaa. Voi tulla tosin rankkaa keski-iän paikkeilla, kun lapsi on teini-iässä ja äitini todennäköisesti kuolee silloin. Mutta sitä tämä elämä on.

Vierailija
27/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on mitä on. Nuorellakin iällä voi tapahtua mitä vain, jolloin joutuu turvautumaan toisten apuun, kun taas yhä useampi ikääntynyt seniorikansalainen elää täyspainoisia eläkepäiviä pärjäillen itsenäisesti.  Laiskat seniorit on tietysti sitten erikseen, jotka omaa saamattomuuttaan haluavat teetättää siivoukset ynnä muut lapsillaan, naapureillaan, vieraillaan. Toisten auttaminen on aina valinta- sekä arvokysymys; alkaako siihen vai järjestääkö avun muutoin.

Vierailija
28/33 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sopii tulla silloin, kun vanhemmat ovat siihen valmiita. Eli vanhemmat jaksaa fyysisesti, henkisesti ja taloudellisesti ottaa vastuun lapsistaan, ja hoitavat heitä rakkaudella ja ilolla. Ja mielellään yhdessä. Se on varmasti eri aikaan toisille, eli jakaminen tehköön, mikä parhaiten sopii. Mielestäni jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja rakastettuna, sekä isän että äidin ilona.

Vierailija
29/33 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko keksimällä pitää keksiä että miksi olet parempi kuin joku muu valintojesi seurauksena? Vittu että vaikutat ärsyttävältä.

Tein itsekin lapset nuorena ja oli kyllä elämäni paskin päätös. Nuoruus ja aikuisikä jäi kokonaan elämättä.

Vierailija
30/33 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten nyt itse ymmärrätkin, niin ikä ei ole mikään tae siitä, että ihminen elää ja voi hyvin. Toki mahdollisuus on suurempi.

Vierailija
31/33 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä lapsia sentään isovanhempien vuoksi tehdä? Sitä paitsi, ei nuoremmillakaan isovanhemmilla ole välttämättä aina niin kauheasti aikaa tai mahdollisuutta touhuta lastenlastensa kanssa, he kun ovat yleensä täysillä työelämässä mukana ja heillä saattaa olla vielä omiakin lapsia kotona. Plus tietysti välimatkat.

Vierailija
32/33 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lapsen 21-vuotiaana. Isäni sairaus paheni kun olin 24 ja hän kuoli täytettyäni 26.

Vierailija
33/33 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ap ei ole ajatellut tätä ihan loppuun asti:

On toki rankkaa, jos 40 hoitaa sekä sairasta äitiään ja pieniä lapsia. Sitä on kuitenkin kohtalaisessa kunnossa 40-vuotiaana.

Jos taas on 60v, kun oma äiti on 80 ja tätä pitäisi hoitaa, niin aika raskasta on. 60övuotiailla on jo monenlaista kremppaa ja sairautta itselläänkin...

No se logiikkahan on, että sitten tän 60-vuotiaan lapset hoitaa äitiään, isoäitiään ja omia lapsiaan, kun nuorena vielä jaksaa, ja opiskelevat samalla kun "sitä voi tehdä myöhemminkin, toisin kuin lapsia".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän