Kaunein suomalainen rakkauslaulu?
Mikä on mielestäsi kaunein suomalainen rakkauslaulu? Haluaisin laulaa miehelleni hääpäivänä jonkun kauniin laulun ja en keksi mitään jonka sanat koskettaisivat kunnolla...
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:34"]
Tässä on todellista sanomaa. Ei ehkä sovi kysyjän tilanteeseen, mutta hieno kappale joka tapauksessa.
[/quote]
ap laulaa tämän varmasti kauniimmin kuin Halkola :-) . Löytyykö tätä mistään kenenkään muun esittämänä? Kaunis laulu, mutta Halkola ei ole mun makuuni yhtään.
[/quote]
Ainakin Anki Lindqvist... alkuperäinen on vuodelta 1966 ja tietääkseni ei liiemmin ole cover-versioita tehty viime vuosina.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:44"]
Rakkaus on lumivalkoinen -biisi kertoo itsemurhan tekijästä. Että siis joo, tosi kaunis rakkauslaulu. Olli Lindholm sanoi jossain haastattelussa, että häntä pyydetään joskus sitä laulamaan häihin, mutta ei suostu, ymmärrettävistä syistä.
[/quote]
Typerä kysymys, mutta miten sen sanoista voi päätellä, että se kertoo itsemurhan tekijästä? Itselleni toi oli ihan uusi tieto. o.O
Hakulinen itse (biisin tekijä) on kertonut biisin kertovan itsemurhasta.
Laulussahan sanotaan jotakuinkin näin:
Niin aamu astui ikkunasta sisään huoneeseen hän valvottuaan taittoi vielä viestin kirjeeseen Pihamaalla katson miten kaunis voikaan olla maa vaikkei ole Jumalaa
Ainakin itse tulkitsen tuon säkeistön juurikin niin että alkaa oleen kaikki keinot käytetty ja luotto hyvään on mennyt.
Ei koskaan kysy saapuessaan lupaa katkeruus ja kyyneleitä erottaa voi pieni ikuisuus Kun lapsi pitkän päivän jälkeen syliin nukahtaa tai pyytää kotiin palaamaan
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen Voi kumpa joskus kauemmin sen loisto kestää vois vaan illan tullen katoaa ja tummuu aina pois
Itse en ymmärrä miksi kukaan haluaisi häissään (saati häälaulunaan) moista biisiä käytettävän, missä useempaan otteeseen todetaan sen onnen ja ilon päättyvän....
Ihan uusista, Jenni Vartiaisen "Minä sinua vaan". Upea ja kaunis biisi ja uskomattoman hienot sanat!
YUP:n rakkaus on pesti hulluuteen
Romanssi on kyllä erittäin kaunis laulu.
Sinua, sinua rakastan.