Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halveksin roskaväkeä

Vierailija
22.02.2014 |

Olen mies, joka halveksii roskaväkeä. Roskaväellä tarkoitan kaiken maailman örisijöitä, huonokäytöksisiä, metelöitsijöitä, tupakkaa polttavia, ihmisiä jotka ei tervehdi, rasisteja, karjalalippispäisiä, persuja, niitä joilta sivistyneet käytöstavat puuttuu, likaisia, haisevia, risaisissa vaatteissa kulkevia, kadulle virtsaavia.

Ei vaadi rahaa tai perintöä pystyäkseen pukeutumaan puhtaisiin, ehjiin vaatteisiin, käymään suihkussa päivittäin, pesemään hampaat päivittäin, tervehtimään tuttua tavatessa, käyttäytymään sivistyneesti toiset ihmiset huomioon ottaen.

t. Köyhä, mutta puhdas, siisti ja hyväkäytöksinen mies

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Teitäsoisi olevan enemmänkin

Vierailija
2/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen köyhä ja mielenterveysongelmainen. Moni ns. roskaväen edustaja on yhteiskunnalle hyödyllisempi kuin mä. Mä olen pelkkä menoerä, vaikka näytän hienommalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halveksin myös. Suomessa ei kenenkään tarvitse olla epäsiisti tai huonokäytöksinen. Se on ihan oma valinta. Valitettavasti valinta joka yleistyy huimaa vauhtia. Olen usein sanonut ihmisille suoraan: " Kuinka voit tulla tuollaisena ihmisten ilmoille? Häpeäisit. "

Terveisin Kohtalotoveri

Vierailija
4/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 16:40"]

[quote author="ruusutarha" time="22.02.2014 klo 16:16"]

Jännä et mä en keksi äkkiseltään yhtään ihmisryhmää jota pystyisin halveksimaan.

En oikein ymmärrä halveksuntaa, olen varmaan yliempaattinen. 

Ehkä jonkin verran pettäjiä / muita moraalisesti mokailevia tyyppejä, jotka satuttaa pahasti muita esim. rikkomalla perheensä sen jälkeen, kun ovat hankkineet vastuuta jonkun toisen tunteista ja elämästä (kuten puoliso ja lapset).

[/quote]

voi mikä jeesus oletkaan! Taputa itseäsi selkään ja levitoi pilvenhattaralle!

ap

[/quote]

Ei olisi ap sinullekaan pahaksi se "levitointi pilven päällä"

Eli siis hiljentyminen, ja kuunnella todellista sydämen ääntä. Tietty jos olet psykopaatti tms niin silloin sinussa tuskin on empatiaa kanssa ihmisiä kohtaan.

Mitä ajatuksi 17 laittaman linkin kuvasarja herätti sinussa. Teksti on siinä tosin enkuksi että toivottavasti ymmärrät.

[/quote]

Ei paljoakaan. Vanha mies, joka tulee toimeen 80 eurolla kuukaudessa. No, joku varmaan maksaa/hoitaa hänen asumisensa. Helsingissä se olisi 600-1000 euroa asumiseen.

ap

Vierailija
5/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta, että siistiin ulkonäköön ja hyvään käytökseen ei vaadita paksua lompakkoa.

Vierailija
6/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä välillä sääliksi käy noita kuset housussa katuojassa makaavia alkkiksia :/

Vierailija
7/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vähän tarvitaan siis et voi kuvitella olevansa toisua parempi...

Vierailija
8/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halveksi ketään ulkoisen habituksen perusteella. Kyllä ne on ne sisäiset asiat, jotka saa minun halveksuntani heräämään.

Vierailija
9/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki järjissään olevat ihmiset yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta pystyvät pukeutumaan ehjiin ja puhtaisiin vaatteisiin (tällaisia vaatteita on ilmaiseksikin saatavilla jos ei ole edes yhtä euroa laittaa). Ne eivät ehkä ole uusimman muodin mukaisia vaatteita, mutta ehjiä ja puhtaita, eli kriteerit täyttyvät.

Vierailija
10/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:46"]

Olen mies, joka halveksii roskaväkeä. Roskaväellä tarkoitan kaiken maailman örisijöitä, huonokäytöksisiä, metelöitsijöitä, tupakkaa polttavia, ihmisiä jotka ei tervehdi, rasisteja, karjalalippispäisiä, persuja, niitä joilta sivistyneet käytöstavat puuttuu, likaisia, haisevia, risaisissa vaatteissa kulkevia, kadulle virtsaavia.

Ei vaadi rahaa tai perintöä pystyäkseen pukeutumaan puhtaisiin, ehjiin vaatteisiin, käymään suihkussa päivittäin, pesemään hampaat päivittäin, tervehtimään tuttua tavatessa, käyttäytymään sivistyneesti toiset ihmiset huomioon ottaen.

t. Köyhä, mutta puhdas, siisti ja hyväkäytöksinen mies

[/quote]

No, ihminen joka suhtautuu toisiin ihmisiin ennakkoluuloisesta ja halveksittavasti ei taida joiltakin kanteilta tätä ihmiseloa katsellessa olla yhtään sen vähemmän roskaa kuin mainitsemasi.

Vierailija
11/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen arvo on hyvin pitkälle mielestäni siitä mitä hän jättää jälkeensä; rakkautta, hyvä tekoja, eheyttä, asioiden korjaamista, heikomman puolustamista, toisten hyväksi tehtyjä asioita, uskoa, toivoa, iloa vai halveksuntaa, rikottuja sydämiä, pahoja tekoja, pelkoa, vihaa, oman narsistisen egonsa pönkittämistä. Ei tarvitse olla jeesus pystyäkseen inhimilliseen elämään. IHmisellä on siihen eväät. Kyse on VALINNASTA.

12/35 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ajattelet tosi pinnallisesti, kun ensin määrittelet halveksimasi ihmisryhmät ulkoisin perustein ja kun minä kommentoin, etten ymmärrä halveksuntaa tällaisin perustein, niin ivailet että "mikä Jeesus oletkaan ja taputa itseäsi selkään" tms. 

Onko sulla käynyt mielessä, että kaikki ihmiset eivät ole niin tuomitsevia ja tunteettomia kuin sinä? Mun ei tarvitse olla tekopyhä eikä "jeesustella" ollakseni sua paremman kuuloinen ihminen, kun teet sen niin helpoksi. Siihen tosiaan tarvitaan vaan vähän viisaampi näkökulma asioihin.

Todennäköisesti itsekin olisit erilaisessa tilanteessa kiitollinen munlaisista ihmisistä, jotka ei tuomitse vaan ymmärtää vaikka elämänhallinta olis luiskahtanut peelleen. Tunnen kyllä negatiivisia tunteita siinä missä muutkin ja mussa on paljon huonoja puolia, mut arvoni voin silti valita ihan itse, ja se pätee suhunkin eli sun ei tarvitse olla noin dorka, se on oma päätöksesi.

Vierailija
13/35 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin vielä ymmärrän, että ulkoisestikin heikossa asemassa olevat (tai ainakin siltä näyttävät) käyttäytyvät toisinaan epäkohteliaasti, mutta päälle päin sivistyneen, fiksun jne oloiset, jotka ei esim. "osaa" tervehtiä, kiittää jne esim. asiakaspalvelutilanteissa ihmetyttää. Monesti nämä likaisissa tai rikkinäisissä vaatteissa kulkevat, ehkä haisevat ja muutoin ulkoisesti epäsiistit ihmiset omaavat kuitenkin alkeelliset käytöstavat. Näin siis ainakin valtaosan niistä ihmisiä, joita päivittäin kohtaan, kohdalla. 

Vierailija
14/35 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän olisi hyväksi kaikkien muistaa, että ihmisiä on moneen junaan ja hyväksyä jokainen sellaisena kuin on.

Vierailija
15/35 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 16:40"]

[quote author="ruusutarha" time="22.02.2014 klo 16:16"]

Jännä et mä en keksi äkkiseltään yhtään ihmisryhmää jota pystyisin halveksimaan.

En oikein ymmärrä halveksuntaa, olen varmaan yliempaattinen. 

Ehkä jonkin verran pettäjiä / muita moraalisesti mokailevia tyyppejä, jotka satuttaa pahasti muita esim. rikkomalla perheensä sen jälkeen, kun ovat hankkineet vastuuta jonkun toisen tunteista ja elämästä (kuten puoliso ja lapset).

[/quote]

voi mikä jeesus oletkaan! Taputa itseäsi selkään ja levitoi pilvenhattaralle!

ap

[/quote]

Ei olisi ap sinullekaan pahaksi se "levitointi pilven päällä"

Eli siis hiljentyminen, ja kuunnella todellista sydämen ääntä. Tietty jos olet psykopaatti tms niin silloin sinussa tuskin on empatiaa kanssa ihmisiä kohtaan.

Mitä ajatuksi 17 laittaman linkin kuvasarja herätti sinussa. Teksti on siinä tosin enkuksi että toivottavasti ymmärrät.

[/quote]

Ei paljoakaan. Vanha mies, joka tulee toimeen 80 eurolla kuukaudessa. No, joku varmaan maksaa/hoitaa hänen asumisensa. Helsingissä se olisi 600-1000 euroa asumiseen.

ap

[/quote]

Nyt meni jutun pointti niin ohi kun vaan voi mennä..se jäi sulle tosta jutusta käteen, että se mies elää 80 eurolla kuussa? Olet kyllä joko ihan helvetin tyhmä tai ihan helvetin huono englannissa...

Vierailija
16/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin ehjiin ja puhtaisiin vaatteisiin ja siistiin olemukseen kun yhdistetään sydämen sivistys, niin ollaan oikeilla jäljillä. Köyhäkin voi olla huoliteltu ja fiksu kaikin tavoin.

Vierailija
17/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:50"]

Olen usein sanonut ihmisille suoraan: " Kuinka voit tulla tuollaisena ihmisten ilmoille? Häpeäisit. "

[/quote]

Kyllä, vähän huolimattomien ihmisten halveksiminen ja loukkaaminen on sitä kuuluisaa korkealuokkaista ja sydäntälämmittävää hyväkäytöksisyyttä.

Sinulla ja ap:lla molemmilla taitaa hieman heittää päässä, tai sitten kompensoitte liian vahvasti tuota omaa köyhyyttänne.

Vierailija
18/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin halveksumista poliittisen mielipiteen takia.

Vierailija
19/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:57"]

Näin vähän tarvitaan siis et voi kuvitella olevansa toisua parempi...

[/quote]

Kyllä hän on parempi (jos hänen väitteensä pitävät paikkansa, sitähän emme pysty verifioimaan tapaamatta) kuin ne jotka kuuluvat hänen luettelemalleen listalle. Hän ei välttämättä ole parempi kuin sinä tai minä tai Sauli Niinistö - eli ei kuvittele yleisellä tasolla olevansa "parempi kuin muut".

Vierailija
20/35 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kun erosin ja jouduin rahavaikeuksiin, en ikinä tiputtanut tasoa pukeutumisen suhteen. Se tippui tietty itsestään, mutta puhdas paitapusero, silitetty sellainen, puhtaat, laitetut hiukset ja suorat housut. Sujuvalla vaatekaapilla mennään, vaikka hankintoja ei ole tehty vuosiin ja vanhemmat vaatteet ovat yli 10 v vanhoja. Vaatteita on hyvin hankala saada puhki kulumalla. Varsinkin jos vaatteita on esim 50 kpl.

Työkaverit tietävät tilanteeni ja ihmettelevät miten voin olla aina niin siistin näköinen vaikka talous onkin aika retuperällä. Suunnittelemalla ja pitämällä vaatteista huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi