Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni painostaa minua töihin

Vierailija
22.02.2014 |

Olen vielä äitiyslomalla ja mieheni painostaa minua töihin. Nyt myös mieheni sukulaiset ovat alkaneet kysellä, milloin menen töihin. Ja vauvamme täytti juuri 6 kuukautta! Haluan imettää vauvaamme 1-vuotiaaksi saakka, mutta mieheni mielestä vauva pärjää ihan hyvin korvikkeella ja pilteillä sen aikaa, kun olen töissä. Mutta ongelmana on, ettei vauva suostu juomaan korviketta. Ja äidinmaito on parasta vauvalle, joten haluan antaa sitä sinne suositeltuun 1 vuoden ikään saakka. Mieheni ja hänen sukulaisensa eivät vain tahdo ymmärtää tätä. He pelkäävät, että unohdan parturi-kampaajan ammattini, kun olen yli vuoden pois työelämästä, mutta minusta tärkeintä on ajatella vauvaamme ja se työelämään meno ei ole parista kuukaudesta kiinni. Olen kuitenkin tehnyt parturi-kampaajan hommia silloin tällöin kotona, joten ihan toimettomana ammattini suhteen en ole ollut. Minusta olisi parasta odottaa töihin menoa lähemmäs sinne saakka, kun vauvamme täyttää vuoden, koska kun hänelle ei korvike kelpaa, nii hän voisi juoda sitten lehmän maitoa. Koska ei hän voi näin pienenä joka aterialla syödä pilttejä jne, kun ei korvikkeet kelpaa.

Mitä olette mieltä? Milloin olette itse lähteneet töihin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän päiväkotiin edes oteta noin pieniä vauvoja? Pitää olla 10 kk vanha. Vai oliko  teillä joku muu hoitopaikka? 

Vierailija
22/26 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun e puutu, mutta työssäkäyminen ei estä imetystä. Lapselke voi tarjota rintamaitoa silloin kun on itse paikalla. Itse olen imettänyt lapsi yli vuoden ikäisiksi vsikka ovat menneet vanhempainvapaan jälkeen hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samaa painostusta. Varsinkin sukulaisia tuntui jurppia pitkä (1v) imetys molempien lapsien kohdalla. Sukulaisnaisilla ei imetys onnistunut ja antoivat korviketta, ehkä se jotenkin korpesi kun meillä onnistui. Anoppi jopa kantoi "hyvää tarkoittaen" korviketta, jotta mieskin voi olla lapsen kanssa. Ikinä ei sitä käytetty ja heitin ne kuukausien säilytyksen jälkeen roskiin. Maitoa tursusi niin, että riitti hyvin pakkaseenkin varastoon. Pulloa vauvat tosin eivät juurikaan huolineet, joten ne olivat lähinnä hätävarana. Anopin mielestä lapsi olisi tullut ilman muuta opettaa pullolle. Lapset meni hoitoon 1v1kk ja 1v8kk iässä. Teen nykyisin 80% työviikkoa ja sekin jurppii sukulaisia niin vietävästi. Mieskin huomauttelee heti asiasta, jos sanon että tässä kuussa ei ole varaa siihen ja tuohon. Hyvin kuitenkin kelpaa se, että hoidan hoitovapaa päivänä neuvolat, hammastarkastukset, puheterapeutit, sairaat lapset jne kotiin/lapsiin liittyvät asiat, joita varten muuten pitäisi olla töistä pois...

Vierailija
24/26 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tuolloin töihin. Mies jäi kotiin.

Vierailija
25/26 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ees varma, että löydät töitä? Parturi-kampaajia on suomessa todella paljon ja koko ajan valmistuu uusia. Ei oo mikään itsestään selvyys, että nyt mennään töihin.

Vierailija
26/26 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen etu ei näytä merkitsevän miehelle ja sukulaisille kovin paljon tai he eivät sitä ymmärrä. Sano se. Ja pidä pääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi