Mieheni painostaa minua töihin
Olen vielä äitiyslomalla ja mieheni painostaa minua töihin. Nyt myös mieheni sukulaiset ovat alkaneet kysellä, milloin menen töihin. Ja vauvamme täytti juuri 6 kuukautta! Haluan imettää vauvaamme 1-vuotiaaksi saakka, mutta mieheni mielestä vauva pärjää ihan hyvin korvikkeella ja pilteillä sen aikaa, kun olen töissä. Mutta ongelmana on, ettei vauva suostu juomaan korviketta. Ja äidinmaito on parasta vauvalle, joten haluan antaa sitä sinne suositeltuun 1 vuoden ikään saakka. Mieheni ja hänen sukulaisensa eivät vain tahdo ymmärtää tätä. He pelkäävät, että unohdan parturi-kampaajan ammattini, kun olen yli vuoden pois työelämästä, mutta minusta tärkeintä on ajatella vauvaamme ja se työelämään meno ei ole parista kuukaudesta kiinni. Olen kuitenkin tehnyt parturi-kampaajan hommia silloin tällöin kotona, joten ihan toimettomana ammattini suhteen en ole ollut. Minusta olisi parasta odottaa töihin menoa lähemmäs sinne saakka, kun vauvamme täyttää vuoden, koska kun hänelle ei korvike kelpaa, nii hän voisi juoda sitten lehmän maitoa. Koska ei hän voi näin pienenä joka aterialla syödä pilttejä jne, kun ei korvikkeet kelpaa.
Mitä olette mieltä? Milloin olette itse lähteneet töihin?
Kommentit (26)
Ettekö jutelleet asiasta ennen vauvan syntymää? Yleensä nämä asiat olisi hyvä puhua hyvissä ajoin. Mutta ensinnäkin, sukulaiset pitävät tästä asiasta suunsa kiinni, heille ei kuulu pätkääkään sinun asiasi. Voit sanoa heille kylmästi, että asua ei kuulu heille ja jos juttu jatkuu, lähdet paikalta tai osoitat ovea. Tottakai olet nyt kotona vauvan kanssa, siihen edes miehellä ei ole nokan koputtamista.
Vanhempainvapaan pitäminen on sitten sellainen juttu, missä miehellä on jo sanomista, tosin silloinkaan sinun ei tarvitse suostua kaikkeen. Olet aikuinen ihminen, joten muut eivät voi kuin suositella jotakin, sinä ihan itse päätät mitä loppujen lopuksi teet. Älä ala siis muiden riepoteltavaksi alkuunkaan, vaan ihan omat oikeutesi tiedostaen pidät puolesi NYT. Olet nyt vastuussa itsesi lisäksi myös vauvasta, tee se työ hyvin ja niin, ettet kadu asiaa jälkeenpäin.
No höpö höpö. Nyt keskität ajatukset vauvaan, lapset on vain kerran pieniä. Elä välitä painostuksesta, sinä teet päätökset ja ehdit varmasti olla töissä myöhemminkin, sen sijaan vauva-aikaan et voi palata. :)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:39"]
Hus, hus, töihin siitä! Itse synnytin samalla kuin tein töitä, jonka jälkeen vauva on ollut päiväkodissa. Hyvin se pärjää sielläkin. Imettää en edes viitsinyt ettei tissit ala roikkua, siitähän se mies vasta riemastuisikin!
[/quote]
Itse en todellakaan vie lastani päiväkotiin näin pienenä! Törkeetä lasta kohtaan. Ja äidinmaito on paras ja mielestäni ainut oikea tapa ruokkia vauvaa soseiden lisäksi. Toi on itsekästä olla imettämättä lasta sen takia, että "tissit alkaa roikkua". Voi voi. Mielummin roikkuvat tissit ja terve, hyvin kasvanut lapsi kuin ei roikkuvat tissit ja sairasteleva lapsi. Äidinmaito suojaa tulehduksilta, vastustuskyky kasvaa jne. Lapsihan järkyttyy tosta, jos viedään liian aikasin hoitoon.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:56"]
Hus, hus, töihin siitä! Itse synnytin samalla kuin tein töitä, jonka jälkeen vauva on ollut päiväkodissa. Hyvin se pärjää sielläkin. Imettää en edes viitsinyt ettei tissit ala roikkua, siitähän se mies vasta riemastuisikin!
[/quote]
Itse en todellakaan vie lastani päiväkotiin näin pienenä! Törkeetä lasta kohtaan. Ja äidinmaito on paras ja mielestäni ainut oikea tapa ruokkia vauvaa soseiden lisäksi. Toi on itsekästä olla imettämättä lasta sen takia, että "tissit alkaa roikkua". Voi voi. Mielummin roikkuvat tissit ja terve, hyvin kasvanut lapsi kuin ei roikkuvat tissit ja sairasteleva lapsi. Äidinmaito suojaa tulehduksilta, vastustuskyky kasvaa jne. Lapsihan järkyttyy tosta, jos viedään liian aikasin hoitoon.
t. ap
[/quote]
Tämä oli sarkasmia ;) totta kai olet niin pitkään kotona kuin siltä tuntuu. T. 2
Parturi-kampaajanahan tuo on helppoa: Otat päivittäin muutaman asiakkaan iltaisin, jolloin miehesi hoitaa lasta ja tuona aikana syöttää sitä sosetta. Eihän sinun tarvitse 8 tunnin työpäiviä tehdä. Lisäksi luulisi, että alallasi asiakkaita riittäisi normaalin työajan ulkopuolella aika hyvin. Samalla mies saa hieman tuntumaa siihen, että molemmat vanhemmat käyvät töissä.
Ilman muuta töihin. Vauva voi olla kopassa kampaamon lattialla ja myöhemmin leikkihäkissä.
Ilman muuta töihin. Vauva voi olla kopassa kampaamon lattialla ja myöhemmin leikkihäkissä.
Hirveetä mikä tämäkiin mies on??? Ja sukulaiset!!! Anteeksi nyt olen itse venäläinen enkä voi ymmärtää kuinka tässä maassa aikuiset ihmiset eivät ymmärtää että vauva ei ole nukke ei ole mikään tuoli tai auto vaan vauva on elollinen!!! Onko vauvalla ihmisoikeus esim.äitiin??? Luultavasti jos vauvalta kysyttäisi niin se varmaan sanois että haluan olla äidin kanssa,sellaista heittely haittaa lasten kehitystä. Halloo ihmiset-lapselle on tosi tärkeä ensimmäisinä elinvuosina vanhempien läsnäolo! Kun niin pikkuistaa viedään joka päivä pois hoitoon niin se ei oppii eikä pystyy kiintymään eikä luottamaan keheenkään. Noita ihmisia tämä yhteiskunta just täynnä-piittämättömiä,kylmiä ja häikäilemättömiä ihmisiä. Voi voi surullista kun niin pieniä vauvoja revitään paikoiltaan,ymmärsin jos olisi sota ja jokaista naista tarvittaisi asemiin,aivan pakon edestä sellainen uhrautuminen on selitettävissä mutta nykytilanteessa se on julmuutta kun taloudenhyödyn vuoksi vaan vauvaa uhrataan.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:35"]Olen vielä äitiyslomalla ja mieheni painostaa minua töihin. Nyt myös mieheni sukulaiset ovat alkaneet kysellä, milloin menen töihin. Ja vauvamme täytti juuri 6 kuukautta! Haluan imettää vauvaamme 1-vuotiaaksi saakka, mutta mieheni mielestä vauva pärjää ihan hyvin korvikkeella ja pilteillä sen aikaa, kun olen töissä. Mutta ongelmana on, ettei vauva suostu juomaan korviketta. Ja äidinmaito on parasta vauvalle, joten haluan antaa sitä sinne suositeltuun 1 vuoden ikään saakka. Mieheni ja hänen sukulaisensa eivät vain tahdo ymmärtää tätä. He pelkäävät, että unohdan parturi-kampaajan ammattini, kun olen yli vuoden pois työelämästä, mutta minusta tärkeintä on ajatella vauvaamme ja se työelämään meno ei ole parista kuukaudesta kiinni. Olen kuitenkin tehnyt parturi-kampaajan hommia silloin tällöin kotona, joten ihan toimettomana ammattini suhteen en ole ollut. Minusta olisi parasta odottaa töihin menoa lähemmäs sinne saakka, kun vauvamme täyttää vuoden, koska kun hänelle ei korvike kelpaa, nii hän voisi juoda sitten lehmän maitoa. Koska ei hän voi näin pienenä joka aterialla syödä pilttejä jne, kun ei korvikkeet kelpaa.
[/quote]
Pidä pintasi. Puolivuotias on kovin pieni hoitoon. Jos taloudellinen tilanne sallii, voit todellakin olla pienen kanssa kotona yksivuotiaaksi asti, eikä pidemmästäkään ajasta ole haittaa, jos vaan itse viihdyt.
Puoli vuotta tuntuu nyt miehestäsi pitkältä ajalta, mutta kun laösi on pian jo muutaman vuoden ikäinen on perspektiivi kohta aivan erilainen.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:35"]
Olen vielä äitiyslomalla ja mieheni painostaa minua töihin. Nyt myös mieheni sukulaiset ovat alkaneet kysellä, milloin menen töihin. Ja vauvamme täytti juuri 6 kuukautta! Haluan imettää vauvaamme 1-vuotiaaksi saakka, mutta mieheni mielestä vauva pärjää ihan hyvin korvikkeella ja pilteillä sen aikaa, kun olen töissä. Mutta ongelmana on, ettei vauva suostu juomaan korviketta. Ja äidinmaito on parasta vauvalle, joten haluan antaa sitä sinne suositeltuun 1 vuoden ikään saakka. Mieheni ja hänen sukulaisensa eivät vain tahdo ymmärtää tätä. He pelkäävät, että unohdan parturi-kampaajan ammattini, kun olen yli vuoden pois työelämästä, mutta minusta tärkeintä on ajatella vauvaamme ja se työelämään meno ei ole parista kuukaudesta kiinni. Olen kuitenkin tehnyt parturi-kampaajan hommia silloin tällöin kotona, joten ihan toimettomana ammattini suhteen en ole ollut. Minusta olisi parasta odottaa töihin menoa lähemmäs sinne saakka, kun vauvamme täyttää vuoden, koska kun hänelle ei korvike kelpaa, nii hän voisi juoda sitten lehmän maitoa. Koska ei hän voi näin pienenä joka aterialla syödä pilttejä jne, kun ei korvikkeet kelpaa.
[/quote]Pidä vaan äitiyslomaa vaikka yli vuoden. Piutpaut mitä muut sanovat. Minun mies patisti mua myös töihin, vauva oli kyllä 1,5 mutta sanoin että en vie päiväkotiin näin pientä enkä perhepäivähoitoon. Pidin pääni ja lapseni oli lähes 4 v kun vein päiväkotiin. Sain vanhemmalla iällä ja oli koti velaton jne. Hyvin olen ehtinyt olemaan työelämässä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 15:00"]
[/quote]saa kaikki kemikaalit itseensä
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:35"]Olen vielä äitiyslomalla ja mieheni painostaa minua töihin. Nyt myös mieheni sukulaiset ovat alkaneet kysellä, milloin menen töihin. Ja vauvamme täytti juuri 6 kuukautta! Haluan imettää vauvaamme 1-vuotiaaksi saakka, mutta mieheni mielestä vauva pärjää ihan hyvin korvikkeella ja pilteillä sen aikaa, kun olen töissä. Mutta ongelmana on, ettei vauva suostu juomaan korviketta. Ja äidinmaito on parasta vauvalle, joten haluan antaa sitä sinne suositeltuun 1 vuoden ikään saakka. Mieheni ja hänen sukulaisensa eivät vain tahdo ymmärtää tätä. He pelkäävät, että unohdan parturi-kampaajan ammattini, kun olen yli vuoden pois työelämästä, mutta minusta tärkeintä on ajatella vauvaamme ja se työelämään meno ei ole parista kuukaudesta kiinni. Olen kuitenkin tehnyt parturi-kampaajan hommia silloin tällöin kotona, joten ihan toimettomana ammattini suhteen en ole ollut. Minusta olisi parasta odottaa töihin menoa lähemmäs sinne saakka, kun vauvamme täyttää vuoden, koska kun hänelle ei korvike kelpaa, nii hän voisi juoda sitten lehmän maitoa. Koska ei hän voi näin pienenä joka aterialla syödä pilttejä jne, kun ei korvikkeet kelpaa.
[/quote]
Pidä pintasi. Puolivuotias on kovin pieni hoitoon. Jos taloudellinen tilanne sallii, voit todellakin olla pienen kanssa kotona yksivuotiaaksi asti, eikä pidemmästäkään ajasta ole haittaa, jos vaan itse viihdyt.
Puoli vuotta tuntuu nyt miehestäsi pitkältä ajalta, mutta kun laösi on pian jo muutaman vuoden ikäinen on perspektiivi kohta aivan erilainen.
[/quote]
Oliko sinun miehelläsi suunnitelma, mihin hoitoon 1/2 vuotias laitettaisiin? Noin pieni päivähoidossa olisi tosi usein sairaanakin. Olisiko miehesi siinä tapauksessa valmis jäämään kotiin hoitamaan vauvaa? Pidä pintasi ja hoida vauva kotona.
Älä usko tässä asiassa ketään muuta kuin itseäsi ja sitä miten haluat lapsesi hoitaa!
Mulla ainakin heräisi hirvittävä suojeluvaisto vauvan "suojelemiseksi" päiväkodilta (:D) koska TIEDÄN, että jos lapsen saisin, ja puolivuotiaana heittäisin sen hoitoon, niin surisin tota asiaa varmaan vielä kuolinvuoteellakin.
Ole sen kanssa kotona nyt, kun se tarvii sua eniten. Luulisin että toi ensimmäinen vuosi on ainutlaatuinen, kun se ei enää koskaan myöhemmin tule olemaan pikkuruinen vauva etkä voi imettääkään. Ole kotona sanoivat muut mitä hyvänsä, se on sun vauvas ja ne hoitakoon omat asiansa.
Taitaa olla mieheltäsi ja hänen sukulaisiltaan lapsipyskologain kirjat lukematta.
Ei kukaan joka on perhehtynyt lapsen kasvua käsittelevään kirjallisuuteen, ole sitä mieltä, että lapsen voisi viedä ainakaan alle 2-vuotiaana isoon älämölöryhmään. Itse asiassa rajana pidetään 3 vuotta.
Ei päiväkodissa/perhepäivähoidossa saa niin paljon vauva huomiota mitä omalta äidiltä. Sehän on ilman muuta selvää. Lapsi on kallisarvoinen.
[/quote]
Okei. töihin.. mutta onpa ihmeelliset pulinat tuolla lomassa.
[/quote]Miehelle tärkeämpi alapää kun tissit. Tissit on imettämistä varten.