Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alottaisitteko suhdetta? (tilanne)

Vierailija
22.02.2014 |

Olen yh-äiti (lapseni on vuoden vanha) ja tapasin oikein mukavan miehen jota olen nyt tapaillut jonkin aikaa, ei kuitenkaan niin kauaa että voisi sanoa että seurustellaan. Mies on aivan ihana, lapsirakas (ei omia), huomaavainen, (komea), ja kaikin puolin juuri sitä mitä etsin... Mutta minua huolestuttaa hänen alkoholin käyttö. Se ei häiritse työn tekoa tai muuten elämää mutta musahommia kun tekee kaveriporukalla lisätienestinä/harrastuspohjalta niin siellä treenikämpällä tulee aina otettua olunen jos toinenkin. Lisäksi hänestä on ihan ok juoda 3-4 olutta illassa... "kyllä sitten voi mennä töihin" jos on seuraavana päivänä vapaa niin menee enemmänkin. Hänen mielestään siitäkään ei ole haittaa vaikka lapsi onkin kotona ja näkee (exällään oli lapsia ja ymmärsin että ovat kahdestaan kitanneet lasten ollessa kotona, aika wt:ltä vaikuttaa kertomusten perusteella se exä, vaikken ole siis koskaan tavannut häntä) Itse en niinkään juo, viinilasillinen silloin tällöin ja tämä tapa tuntuu aika oudolta.. 

Naiset: kuinka paljon teidän miehet juo viikoittain? Pitäisittekö tätä outona?

Itse ajattelin että ei siinä mitään niin kauan kun juomisesta ei tule ongelma ja kunhan lapseni ei tarvitse sitä joka ilta katsella. Mutta en vain pääse yli tästä.. 

Kertokaa mielipiteenne.. Pitäisikö lopettaa muuten ihana suhde heti alkuunsa muutaman oluen takia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kub käyttää vähän alkoholia saattaa tuollainen toisen 3-4 olutta illassa aiheuttaa aikamoisen ristiriidan. Minusta ko. määrä on liikas enkä haluaisi lapseni näkevän sellaista mallia.

Vierailija
2/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitähän tulee yhteen laskettuna 21-28 olutta viikossa + mitä juo ylimääräistä viikonloppuisin/keikoilla...

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuleehan noilla määrillä riskirajat jo vastaan, vaikkei hän humaltuisi noista määristä:

http://www.kohtuullisesti.fi/kohtuukayton-rajat/paljonko-on-liikaa/

Jos siis juo esimerkiksi 4 olutta kuutena päivänä illassa, tulee jo miesten riskiraja vastaan. Jossain vaiheessa siis maksa voi sanoa poks. Jostain syystä ihmiset ajattelevat, että riskikulutusta ei ole sellainen, jos ei juo itseään känniin vaan joka päivä juo oluen pari. Niilläkin määrillä tulee terveyteen vaikuttavat rajat vastaan.

Vierailija
4/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aloittaisi suhdetta. Tuollainen alkoholimäärä viikossa voi tehdä hänestä lupsakan seuralaisen, mutta se ei ole hänen raitis oikea minänsä. Ottaisin selvää miehen oikeasta minästä.  Iän myötä ongelmat korostuvat. Kertoisin olevani huolissani siitä, että hän saa liiaksi nautintoa alkoholista. Ilo ilman viinaa ei ole teeskentelyä!

Mieheni rajoittaa alkoholinkäyttönsä vähäiseksi, koska me molemmat tiedämme, että hänellä on taipumusta huumaantua alkoholista. Valheellista rentoutumista! Mies tarkkaileekin viikottaisia annoksiaan, sillä ei halua tästä ongelmaa välillemme. Max 4 annosta/vko. Minulle alkoholilla ei ole samaa merkitystä. Alkoholi ei vaikuta minuun muuta kuin elimistöä rasittavasti. Pieni huimaus päässä, joka siitä tulee, on sen verran inhottavaa, ettei hiprakka tee olosta parempaa.

Vierailija
5/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala asia tuo alkoholinkäyttöön puuttuminen silloin kun se ei ole massiivista ja ei aiheuta töistä pois jäämisiä tai muita suoria seurauksia. Mä olen itse mies joka on käyttänyt alkoholia paljon nuoruudessani ja aloin seurustelemaan avopuolisoni kanssa yli kymmenen vuotta sitten. Ekan lapsen raskaus- ja vauva-aikana käyttö väheni mutta oli vieläkin vaimoni mielestä liiallista.

Nyt, kun lapsemme ovat alakouluikäisiä, alkoholia menee viikoittain 3-12 annosta. Tätä pidän normaalina.

Ymmärrän miestäsi kyllä, joisin itsekin mielelläni enemmän, mutta ymmärrän etten voi antaa lapsille sellaista mallia ja en halua hitaasti romuttaa terveyttäni alkoholilla.

Sanoisin, että jos miehesi haluaa elää elämäänsä kanssasi, hänen tulisi voida vähentää juomistaan. Hänen on helppo puolustautua noilla vähäisillä määrillä, mutta ihmissuhteet ovat tärkeämpiä kuin kaljan juominen. Mies voi muuttua, mutta sitä sinä et vielä tiedä onnistuuko se. 

Mielestäni voisit sanoa miehelle, että hän on ihana mies, mutta et halua elää yhdessä miehen kanssa joka päivittäin tai lähes päivittäin käyttää alkoholia. Et, vaikka määrät eivät olisi suuria.

Vierailija
6/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi lapsiperheeseen tuollainen alkon käyttö.... siirry seuraavaan!

Vierailija
7/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sinä tiedät, että kyse ei suinkaan ole "muutamasta" oluesta vaan siitä, että on paljon asioita, joita ei voi tehdä kun pitää ottaa olutta. Ei voi viedä lasta harrastuksiin, itse tarvitsee aina  kuskin jos pitää mennä kauemmas, esimerkiksi.

Onko noiden arkiannosten lisäksi vielä AINA viikonloppuisin kunnolla humalassa?

Vierailija
8/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas alkoholinkäyttö syynä miehen edellisen suhteen rikkoutumiseen?

Vierailija
9/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Varsinkin #6. Sepäs se juuri ongelma onkin että vaikeaa sanoa mitään kun suoria seurauksia/haittoja ei ole. Sen hän varmasti ymmärtää kun pyydän avaamaan kaljan kun lapseni käy nukkumaan mutta jos alan rajoittaa niitä määriä, niin minusta itsestänikin tuntuu että nipotan ja leikin äitiä aikuiselle miehelle. Itsekkin olen sitä mieltä että tuo on ihan liikaa. Yhden oluen illassa nyt vielä jotenkin ymmärrän, mutta omasta lapsuuden kodista olen tottunut että isä saattoi juoda sen saunakaljan/pari lauantai iltana ja se oli siinä, joskus kesäisin grilliruoan kanssa kaljan. Siksi tämä tuntuukin niin oudolta. Ymmärrän tuollaisen käytön lapsettomalta sinkkumieheltä mutta parisuhteessa äidin kanssa tuo ei vain toimi.. Pakko sanoa jotain

-ap

Vierailija
10/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 13:04"]

Runsas alkoholinkäyttö syynä miehen edellisen suhteen rikkoutumiseen?

[/quote]

En tiedä syitä siihen mutta en usko kun tosiaan ymmärsin että exäkin otti aika reippaalla kädellä. En ole heidän suhteestaan kysellyt, ei se mulle kuulu

Vierailija
11/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin pitkän parisuhteen juuri siksi, kun mies joi hyvin samaan tapaan kuin sinun miehesi. Halusin ja arvostan terveitä elintapoja, reippautta ja freesinä olemista jne. Lopulta tajsin, että lapsia en olisi koskaan halunnut hänen kanssaan, koska mielestäni tuollainen lipittely ei kuulu lapsiperheeseen. Eikä myöskään minun elämääni. Mukava ja hyvä mies oli muuten, mutta nykyään on vielä ihanampi eikä alkoholi kuulu elämäämme muuta kuin juhlissa tai hyvän ruuan seurana. Älä pilaa elämääsi hänen kanssaan, saatikka lastesi.

Vierailija
12/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan hairahdu luulemaan että voit rakastaa hänet raittiiksi ja ehjäksi. Ei onnistu.

Itse en aloittaisi suhdetta. Olen seurustellut vastaavanlaisen tapauksen kanssa, viina ja yleinen itsekkyys menee aina sinun ja lapsen edelle.

Vierailija
13/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies joi ennen noin ja värkit ei tissuttelun vuoks toiminu. Nyt ollaan molemmat oltu vuosi ja 4 kk raittiina :)

Olin ite samallainen alkkis ja ainut syy miehen raitistumiseen tais olla sen veljen kuolema. En siis minä joten sinuna lähtisin etenemään :/

Vierailija
14/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ottaa jouluna muutaman oluen saunassa, ja saunassa yhden. Mä join ennen paljon, raskauduin, en juo ku lasillisen uutena vuotena

Vierailija
15/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 12:33"]

No tuleehan noilla määrillä riskirajat jo vastaan, vaikkei hän humaltuisi noista määristä:

Jos siis juo esimerkiksi 4 olutta kuutena päivänä illassa, tulee jo miesten riskiraja vastaan. Jossain vaiheessa siis maksa voi sanoa poks. Jostain syystä ihmiset ajattelevat, että riskikulutusta ei ole sellainen, jos ei juo itseään känniin vaan joka päivä juo oluen pari. Niilläkin määrillä tulee terveyteen vaikuttavat rajat vastaan.

[/quote]

Niin, kuten itsekin kirjoitit, yksi tai kaksi vaikka joka päivä ei ole mitään riskikäyttöä. Tutkimuksilla on osoitettu, että yhdenkin alkoholiannoksen nauttiminen päivittäin ei suinkaan ole huono juttu vanhuuden kannalta...

Ei pidä ylittää riskirajoja, muuten voi nautiskella ilman huolen häivää, varsinkaan jos ei ole nalkuttavaa akkaa huutamassa...

Vierailija
16/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aloittaisi. Vaikka ei varsinaisesti humaltuisikaan, niin kyllä se parikin annosta muuttaa ihmisen olemusta enemmän tai vähemmän, ja itse ainakin haluan seurustella selvän ihmisen kanssa, en alkoholihuuruisen. Toki joskus voi muutaman ottaa, mutta ei todellakaan joka ilta tai aina kun on vapaalla. Ajattelen näin oli lapsia tai ei. Ei se minun mielestäni ole nalkutusta, jos sanoo niinkuin asia on. Jos oluenjuonti on niin tärkeää, että sen valitsee kumppanin seuran sijaan, niin voi olla yksin muutenkin.

Vierailija
17/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 13:01"]

Luultavasti sinä tiedät, että kyse ei suinkaan ole "muutamasta" oluesta vaan siitä, että on paljon asioita, joita ei voi tehdä kun pitää ottaa olutta. Ei voi viedä lasta harrastuksiin, itse tarvitsee aina  kuskin jos pitää mennä kauemmas, esimerkiksi.

Onko noiden arkiannosten lisäksi vielä AINA viikonloppuisin kunnolla humalassa?

[/quote]

Lapsi on ap:n, ei kai kukaan oleta että miehen pitää viedä lasta harrastuksiin? Toki saa osallistua, mutta mitään velvotteita en asettaisi tuossa tilanteessa. Juomista lapsen nähden en pitäisi suotavana vaikkei lapsen isä olekaan, uutta miestä vaan ap etsimään. Miksi muuten et katsele sellaista, jolla on itselläänkin lapsia, suhtautuu todennäköisemmin asiaan paremmin.

Vierailija
18/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 12:33"]

[/quote]

Niin, kuten itsekin kirjoitit, yksi tai kaksi vaikka joka päivä ei ole mitään riskikäyttöä. Tutkimuksilla on osoitettu, että yhdenkin alkoholiannoksen nauttiminen päivittäin ei suinkaan ole huono juttu vanhuuden kannalta...

Ei pidä ylittää riskirajoja, muuten voi nautiskella ilman huolen häivää, varsinkaan jos ei ole nalkuttavaa akkaa huutamassa...

[/quote]

Sotket nyt vähän asioita toisiinsa. Yksi alkoholiannos päivässä voi olla jopa hyväksi, jos se tosiaan jää vain siihen yhteen.

Ap:n miesystävällähän ei jää. Ja monilla muilla dokailijoilla, jotka ajattelevat, että juonpa vain vähän ja hetken päästä vähän enemmänkin. Tissuttelijat selittelevät itselleen pitkään että heidän määränsä ovat ok. Älä nyt sinä ihmeessä aloita samaa selittelyä.

Vierailija
19/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ärsyyntymisesi, ei kuulosta terveeltä alkoholin käytöltä. Kertoo, ettei osaa relata ilman olutta. Arvostaako terveyttä? Arvostaako siis itseään? Arvostaako elämää? Minä en voisi sietää tuollaista.

Minun mieheni juo noin 3x vuodessa ja kerralla 1-3 olutta. Itse ehkä kerran kuussa oluen. minulle on tärkeää, että lapseni näkevät että isä nauttii olla heidän kanssaan myös viikonloppuiltaisin yhdessä puuhaillen eikä siihen tarvita alkoholia. 

Mieti tarkkaan arvoisa ap.  Jaksaisitko todella katella tollasta miestä monta kymmentä vuotta??

Vierailija
20/21 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on liikaa jos ei ole ikinä illalla ajokunnossa. Pistäisin suhteen jäihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän