Ärsyttää kaveri joka neuvoo, luulee tuntevansa minut
Aiemmin sanoi, että minulle sopisi tietty työ koska vahvuuteni ovat oikeat.
Nyt kuuli, että työpaikallani on muutoksia ja kysyi, olenko hakenut ehdottamaansa paikkaa.
Todellisuudessa olen ollut paljon sairaslomalla, kun menin hänen puheistaan keski-iän kriisiin ja pohdin, miksi en elä parempaa elämää.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 20:51"]
onko tunteiden kokeminen ja näyttäminen sinulle vaikea asia? Miksi niitä pitäisi piilotella?
Se, että ystäväsi sai aikaan sinussa noin valtavan kuohun, ei ole sattumaa. Hän osui johonkin todella kipeään kohtaan ja on tärkeää selvittää itsellesi miksi.
Jos menet vollottamaan ystävällesi miten hänen kommenttinsa pahoitti mielesi, joudut sivuraiteille, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Joku toinen olisi saattanut kohauttaa olkapäitään samalle kommentilleen ja jatkanut elämäänsä kuten ennenkin.
Olisiko sinun mahdollista käydä puhumassa asiasta terapeutin kanssa omakustanteisesti, saisit ulkopuolisen asiaan koulutetun ihmisen näkökulman asiaan. Jos sinulla on muutenkin elämänkriisi päällä, muutama keskustelukerta voisi olla hyvä kokemus ja suunnata ajatukset ja toimintaenergian oikeaan suuntaan.
[/quote]
Ei pahoittanut, mutta se osui liian tarkasti oikeaan. Olen siis tietoinen, että nämä katkeruudet ovat sisälläni, eivät hänessä. Kuitenkin olen hänelle antanut löysää hihnaa ja unohtanut aggressiot, laittanut niitä keveämpiä viestejä. Sitten hän kääntää jutun taas vakavaksi ja siihen mikä minulle on vaikeinta.
no minusta voisit vastata hänelle ettet tarttunut nyt tähän tilaisuuteen ja että haluat itse päätyä omaan ratkaisuun. Kiität mielenkiinnosta, mutta puhutaanko jostain muusta. Sitten jos jatkaa vielä samasta asiasta, voi jo paukahtaa, että anna olla tästä aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 23:41"]
no minusta voisit vastata hänelle ettet tarttunut nyt tähän tilaisuuteen ja että haluat itse päätyä omaan ratkaisuun. Kiität mielenkiinnosta, mutta puhutaanko jostain muusta. Sitten jos jatkaa vielä samasta asiasta, voi jo paukahtaa, että anna olla tästä aiheesta.
[/quote] ja otat hirveät kännit ja unohdat koko kriisin! kevättä kohti mennään, kohta vapputerassille skumppaa juomaan ja sitten kesäksi mökille kaljoittelemaan!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 23:41"]
[/quote] ja otat hirveät kännit ja unohdat koko kriisin! kevättä kohti mennään, kohta vapputerassille skumppaa juomaan ja sitten kesäksi mökille kaljoittelemaan!
[/quote] Näin juuri! Taisi ap jo aloitella kun ei enää vastaile!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:56"]Kuulostaa tutulta
minulla samanlaisessa kriisissä
tappeli sisäinen teinikapinoitsija - tarvitseva lapsi - aikuinen
Mitä ap ajattelee?
Onko sinulla tällaista, että olet heilunut
itsenäisyyden, itseriittoisuuden - riippuvuuden - aikuisen vastavuoroisen läheisyyden välillä?
Ymmärtääkö muut?
[/quote] enpä oikein.
Mitä ap ajattelee?
itsenäisyyden, itseriittoisuuden - riippuvuuden - aikuisen vastavuoroisen läheisyyden välillä?
Ymmärtääkö muut?
[/quote] enpä oikein.
Mitä ap ajattelee?
Ymmärtääkö muut?
[/quote] enpä oikein.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:21"]
Mitä ap ajattelee?
Ymmärtääkö muut?
[/quote] enpä oikein.
[/quote]
kyllä. Ap:n ärsytys kuulostaa teinikapinalta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 23:39"]
MIssä on ap?
[/quote]
Taisin olla nukkumassa tuohon aikaan.
Ajattelin, että vastaan rehellisesti niin kuin tunnen. Että olen prosessoinut asioita, miettinyt elämänarvojani uudelleen ja päätynyt omaan ratkaisuun. Mietin, onko noiden omien prosessien selittäminen turhaa/ketä kiinnostaa kriisini. Mutta ajattelin sanoa sen niin, että en edes kuulosta pyytävän apua vaan kerron nyt tietäväni miten asia on. Se on minun totuuteni. Ja jos aikoo olla kaverini, parempi kestää vähän pintaa syvempää juttua.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:47"]
MIssä on ap?
[/quote]
Ajattelin, että vastaan rehellisesti niin kuin tunnen. Että olen prosessoinut asioita, miettinyt elämänarvojani uudelleen ja päätynyt omaan ratkaisuun. Mietin, onko noiden omien prosessien selittäminen turhaa/ketä kiinnostaa kriisini. Mutta ajattelin sanoa sen niin, että en edes kuulosta pyytävän apua vaan kerron nyt tietäväni miten asia on. Se on minun totuuteni. Ja jos aikoo olla kaverini, parempi kestää vähän pintaa syvempää juttua.
[/quote]
Okei.
Saat hyväksyntäni, sitähän hait?
En käsitä mikä siinä on niin kamalaa, että työkaveri ehdottaa sinulle hänen luulemaansa sopivaa paikkaa? Minusta tuo kuulostaa hyväntahtoiselta eleeltä..
Jos meni metsään, etkö voinut vain sanoa, että "ahaha voi kuule emmie sellasia!" tai jotain??
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 15:58"]
En käsitä mikä siinä on niin kamalaa, että työkaveri ehdottaa sinulle hänen luulemaansa sopivaa paikkaa? Minusta tuo kuulostaa hyväntahtoiselta eleeltä..
Jos meni metsään, etkö voinut vain sanoa, että "ahaha voi kuule emmie sellasia!" tai jotain??
[/quote] mutta jos tuli syvä keski-iän kriisi ja mie romahin?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:47"]
MIssä on ap?
[/quote]
[/quote]Entäpä, jos kaverisi ei halua kuulla? Olisihan hän kysynyt, jos kenenkään kriisit häntä koskettaisivat.
ovatko nämä ironisia kommentteja laittavat sellaisia, jotka eivät koskaan kuuntele kenenkään ehdotuksia mihinkään?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:58"]
ovatko nämä ironisia kommentteja laittavat sellaisia, jotka eivät koskaan kuuntele kenenkään ehdotuksia mihinkään?
[/quote] Miksi aikuisen ihmisen pitäisi kuunnella mitään ehdotuksia? Ei se maailma vaan toimi sillä tavalla että me kaikki vaan jotain ehdotuksia pohdittaisi ja pyörittäisi keski-iän kriisissä.
Kerroin totuuden tilanteestani ja prosessistani. Pari viikkoa viivyttelin.
Kerroin totuuden tilanteestani ja prosessistani. Pari viikkoa viivyttelin.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:41"]tsensä jotenkin, etsiä itselleen joku haastava harrastus tai kaveripiiri. Kun elämässä on muutakin kuin joku energiasyöppö ihminen, jää hänen sanomisensa taka-alalle, on yksinkertaisesti muutakin mietittävää.
[/quote]
Ja todellakin tiedän mistä puhun, sillä kävin itse läpi ihan samat asiat aikoinaan, ja vasta nyt usean vuoden jälkeen olen löytänyt tasapainon niin, että toimiani ei ohjaa tiedostamaton ikuinen kapinanhalu ja passiivis-aggressiivisuus, vaan ihan aito halu toimia niin kuin itselle on parhaaksi. Jos joku kaveri antaa neuvon (ihmiset neuvoo toisiaan, sen kanssa on elettävä), ja siitä ei ole minulle hyötyä, niin kiitän ja sanon suoraan, että ei tämä taida minulle sopia.
[/quote] Tästä kuulisin mielelläni illalla lisää
t.ap