Ärsyttää kaveri joka neuvoo, luulee tuntevansa minut
Aiemmin sanoi, että minulle sopisi tietty työ koska vahvuuteni ovat oikeat.
Nyt kuuli, että työpaikallani on muutoksia ja kysyi, olenko hakenut ehdottamaansa paikkaa.
Todellisuudessa olen ollut paljon sairaslomalla, kun menin hänen puheistaan keski-iän kriisiin ja pohdin, miksi en elä parempaa elämää.
Kommentit (75)
Niin? Sano "kiitos, mutta tämä on minun elämäni".
Problem solved.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:23"]Niin? Sano "kiitos, mutta tämä on minun elämäni".
Problem solved.
[/quote]
Suosittele kaveriakin hankkimaan elämä
sano että haluat itse ratkaista omat juttusi, iitos. En usko että kukaan pitää neuvojen saamisesta jos ei ole niitä pyytänyt.
En ole pyytänyt. Aluksi kuuntelin, koska esitti asian mielinkielin kehuen erinomaisuuttani. Myöhemmin tajusin, ettei ole minun juttuni ja ettei kaverini todellakaan tunne minua.
Unohda tällainen kaveri (toinen asia on pystytkö siihen - sinun pitää tehdä töitä tämän asian eteen). Lopetat kaiken maailman hölmöjen miettimisen kun et kerran osaa pitää heidän sanomisiaan oikeissa mittakaavoissa. Otat siis reilusti välimatkaa tähän ihmiseen, etkä anna hänen vaikuttaa elämääsi. Ole vahva, ole aikuinen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:41"]Unohda tällainen kaveri (toinen asia on pystytkö siihen - sinun pitää tehdä töitä tämän asian eteen). Lopetat kaiken maailman hölmöjen miettimisen kun et kerran osaa pitää heidän sanomisiaan oikeissa mittakaavoissa. Otat siis reilusti välimatkaa tähän ihmiseen, etkä anna hänen vaikuttaa elämääsi. Ole vahva, ole aikuinen ihminen.
[/quote]
Miten työskentelen unohtaakseni?
Miksi joillekin on niin vaikeaa olla aikuinen? Minkälaiset eväät he ovat saaneet lapsuudesta ja kotoa mukaansa aikanaan? Miksi pitää vain kuunnella ja sitten hautoa asioita loputtomiin mielessään aina sairaslomaan saakka, kun voisi olla kuuntelemattakin? Kun voisi vain sanoa toiselle, että sinua ei kiinnosta hänen mielipiteensä ja jättää tällaiset "kaverit" pois elämästään? Eikö sinulla ole parempia kavereita ja ystäviä?
Menit keski-iänkriisiin, kun kaverisi kertoi, siis kehui, sinulle vahvuuksistasi ja suositteli niiden pohjalta työpaikkaa..? Okei.
Ei eväitä. Vanhempani eivät nähneet vahvuuksiani ja siksi kai koukutuin kuuntelemaan ensimmäistä, joka ne näki.
minuakin häiritsisi jos toinen yrittäisi ohjailla minua.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:41"]Unohda tällainen kaveri (toinen asia on pystytkö siihen - sinun pitää tehdä töitä tämän asian eteen). Lopetat kaiken maailman hölmöjen miettimisen kun et kerran osaa pitää heidän sanomisiaan oikeissa mittakaavoissa. Otat siis reilusti välimatkaa tähän ihmiseen, etkä anna hänen vaikuttaa elämääsi. Ole vahva, ole aikuinen ihminen.
[/quote]
Miten työskentelen unohtaakseni?
[/quote] Keksisin muuta tekemistä ja muita terveempiä ihmissuhteita. Siinä ei tosin kukaan tule kotoa hakemaan, joten itse pitää lähteä ulos, niin pääsee pois oman päänsä sisältä. Nyt ap:lla on ihan liikaa aikaa miettiä kaikkia turhuuksia, eikä ilmeisesti elämässä ole mitään muuta sisältöä - miksi? Ap voisi haastaa itsensä jotenkin, etsiä itselleen joku haastava harrastus tai kaveripiiri. Kun elämässä on muutakin kuin joku energiasyöppö ihminen, jää hänen sanomisensa taka-alalle, on yksinkertaisesti muutakin mietittävää.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:48"]Menit keski-iänkriisiin, kun kaverisi kertoi, siis kehui, sinulle vahvuuksistasi ja suositteli niiden pohjalta työpaikkaa..? Okei.
[/quote]
Tämä sai näkemään, että olen koulutukseen ja persoonaan nähden liian helpossa työssä. Mietin, miten olin ajelehtinut tähän tilanteeseen. No, sanoitte jo saman mihin itse rankemmin havahduin: kypsymättömyys ja muiden myötäily. Aloin ekaa kertaa pohtia, mitä minä aidosti haluan.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:50"]
Ei eväitä. Vanhempani eivät nähneet vahvuuksiani ja siksi kai koukutuin kuuntelemaan ensimmäistä, joka ne näki.
[/quote] Näin ajattelinkin, mutta nyt sinun pitää ihan itse muuttaa tämä tilanne. Sinun tulisi löytää joku tasavertainen kaveri itsellesi, kaveri voi olla vaikka 50 vuotta sinua vanhempi, mutta sellaisen tarvitsisit. Harkitsisin sinuna vaikka jotakin vapaaehtoistyötä, vaikka vanhusten kanssa. Työskentelen itse senioreiden kanssa ja olen saanut heiltä hyvin paljon. Uskon, että myös he saavat minulta jotakin, niinpä heidän kanssa on helppo olla.
siksi sinun pitää ajatella asiat läpi rauhassa itseksesi, jotta valinta ja muutos on sellaiseen suuntaan, joka on oma valintasi.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:48"]Menit keski-iänkriisiin, kun kaverisi kertoi, siis kehui, sinulle vahvuuksistasi ja suositteli niiden pohjalta työpaikkaa..? Okei.
[/quote]
Tämä sai näkemään, että olen koulutukseen ja persoonaan nähden liian helpossa työssä. Mietin, miten olin ajelehtinut tähän tilanteeseen. No, sanoitte jo saman mihin itse rankemmin havahduin: kypsymättömyys ja muiden myötäily. Aloin ekaa kertaa pohtia, mitä minä aidosti haluan.
[/quote]
Eli se ongelma on siellä omassa päässä, eikä kaverissa, joka vain kehui sinua.
ehkä kaverisi on osunut sinulle kipeään paikkaan ja sinun pitäisi hakea vaativampaa paikkaa. Et vaan ole siihen itse täysin valmis ja sinua ärsyttää, että hän on oikeassa. Jarrutat itse itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
Eli se ongelma on siellä omassa päässä, eikä kaverissa, joka vain kehui sinua.
[/quote]
Sanoin tästä kaverilleni, mutta hän näkee yksiulotteisesti vain hyvän, vain ratkaisun a -> b . hän ei ymmärrä, miksi pohdin asioita ja "nautin ongelmasta".
En ymmärrä