Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sano jotain kivaa toiselle tänään

Vierailija
05.11.2020 |

tai pyydä ihan suoraan jotain toista sanomaan jotain myönteistä sinulle sinusta.

Miksi se on niin vaikeaa meille suomalaisille antaa myönteistä palautetta toisille tai sanoa edes jotain pientä kivaa toiselle?

Olen kuullut kuinka kireiden hampaiden välistä joku yrittää sanoa jotain kehua tai lähtee paikalta ettei tarvitse kehua. Tai kommentti toisesta on: "se on semmoinen semmoinen, että sitä pitää aina kehua", mutta sitten itse pikku päissään alat itse OMAKEHUN, joka on niin noloa kuunneltavaa, koska et ole koskaan varsinaisesti saanut kehuja muilta, ikinään siis. Kukas se kissan hännän nostaa...

Voisitko vaikka aloittaa sanomalla jotain myönteistä mulle tästä aloituksesta? Ja sitten jatkaa seuraavalle vastaantulijalle tai kanssakäymishenkilölle? Sanot jotain kivaa sille, annat myönteistä palautetta ihan huvikseen vaikkei "olis mitään aihetta oikeasti". Kuulen kuinka suomalainen sisäinen supatus korvissa kaikuu vastalauseiden kuorona.

Voitaisko me kokeilla tätä? Tomiiko?
Minä aloitan. Ihana kun me palstalaiset ollaan niin hyväsydämisiä ja älyllisesti uteliaita.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun saa olla anonyymisti myönteinen ja kiva täällä netissä, ei tarvi ajatella että pitääköhän ihmiset minua pöljänä tai yritän saada niiltä jotain palvelusta. 

Vierailija
22/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuppi täyttyy kirjoitti:

mielestäni suomeen pitäisi tulla tavaksi haukkua virkamies, päättäjä päivässä ei ne muuten opi media vaan keuhkoo mailman onnellisinta kansaa. päättäjille viestiä päätöksistä ja älyttömistä ehdotuksista. tämä hyssyttely johtaa tosi pahaan kansan nousuu silloin on jo myöhäistä selitellä

Mun mielestä Suomessa on vaikea antaa myös asiallista kriittistä palautetta, koska sitä pidetään riitelynä ja hankalaksi heittäytymisenä. Asialliseen kritiikkiin minusta pääsee parhaiten kun on ensin opetellut antamaan myönteistä palautetta, sitten rakentavassa mielessä johtaa tuloksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista v Ap! 🖕 Siinä sulle positiivista energiaa ja iloa päivään. Minä en nostanut kissan häntää vaan nostin kissan pöydälle.

Kissan pöydälle nostaminen on maailman tärkeintä toimintaa, vain niin kehitys kehittyy. Pisteet siitä ja myös rohkeudesta. 

Mutta saanen myös huomauttaa, että itsekehullasi nostit myös kissan hännän. 

Haastan sinut hnekilökohtaisesti sanomaan jotain kivaa jolle kulle tänään. 

- ap. :)

Vierailija
24/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille toimittajille, jotka ottavat asioista selvää ja informoivat meitä muita. 

Vierailija
25/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit ovat olleet yllättävän hiljaisia eivätkä ole mölynneet. Uskaltaisinkohan laittaa ilmoitustaululle kiitoksen kerrostalorauhasta? 

Vierailija
26/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yläpeukuttaminen ole jo kehumista?

Vierailija
27/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yläpeukuttaminen ole jo kehumista?

Siitä on hyvä ponnistaa.

Vierailija
28/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka amerikkalaiset äänestäisivätkin henkisesti alle kymmenvuotiaan presidentiksi, niin aion silti hymyillä.

Vierailija
29/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte kaikki hyviä. 

Vierailija
30/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot mun ainoo kanssakäymishenkilö tänään. Ihana kun oot noin ihana. 

Vierailija
31/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jäteastia että olit tyhjä!! Yllätyin myönteisesti. 

Vierailija
32/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun sinua siitä että lähdit ulos tänään. 

Vierailija
33/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kehua vanhaa opettajaani, joka antoi minulle myönteistä palautetta lapsena. Ainoita ihmisiä jotka rakensivat myönteistä minäkuvaani mulle. Kiitos ope! 

Vierailija
34/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihanaa. En keksi mitään syytä ihanuudelle, mutta päätin nyt ilmaista sen.

Vierailija
35/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuihin muuten vastaataan sitten vain, että kiitos.

Ei saa alkaa väittään vastaan.

Vierailija
36/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viimevuotisista joululahjoista. En ilmiassut tyytyväisyyttäni kovinkaan avoimesti. Nyt jälkijunassa kiitokset tulee.

Vierailija
37/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan kaikille oikein pahaa päivää, toivottavasti lyötte päänne ja kuolette rappusissa. Jotain kivaa toiselle.

Vierailija
38/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti juhlamieli on jo alkanut. Toivotan ilosta mieltä kaikille! 

Vierailija
39/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko torstai hyvä päivä kehua? Vai oisko keskiviikko kehujen kuningas? 

Vierailija
40/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna positiivsta palautetta juuri koskaan. En muista koska olisin viimeksi niin tehnyt. Mitä nyt Facebook peukutukset, mutta en livenä IRL muista kehuneeni ehkä yhtään ketään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi