Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asia, mitä ihmettelen: mihin ihmeeseen käytätte vedenkeitintä?

Vierailija
21.02.2014 |

Minä, sen harvan kerran, jos teetä haluan, keitän veden kattilassa.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan minäkin sanoa mielipiteeni, niin veden keittämiseen. Eiköhän laitteen nimikin ole jo aika vahva osoitus ja vihje?

Vierailija
102/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käytän veden keittämiseen. Tänään neljä kertaa teetä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaadan kiehuvaa vettä kiveksilleni ja saan siitä mielihyvää.

Vierailija
104/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kahvinkeitin on turhake. Onhan jokaisella kotona kahvipannu. Onhan?

Kahvinkeitin on väärä nimitys. Kahvinkeitin ei keitä kahvia. Se kuumentaa vettä johonkin lämpötilaan ja ohjaa kuuman veden kahvijauheella täytettyyn suodatinsuppiloon, jossa se aiheuttaa kahviaromin uuttumisen kuumaan veteen, joka valuu alapuolen aukoista kannuun. Kahvia ei tuossa menetelmässä keitetä.

Vierailija
105/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään käytin kaksi krt: keitin teeveden ja lapselle nuudeliveden. Keitin on sellainen, että voimme itse valita veden kiehumisasteen. Hifistelyä nääs.

Olet varmaan taikuri kun voit itse valita veden kiehumisasteen.

Meille muille taviksille se on aina sata astetta Celsiusta.

Vierailija
106/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kyllä kattilaa nopeasti lämpiävällä induktioliedellä yhden kupillisen lämmittämiseen. Mutta jos liki kaikki liedet varattu ja uuni, niin lämmitän vedenkeittimessä veden nuudeleille. Eipä oikeastaan muuten. Tai lämmitän veden vedenkeittimessä, jos pesen kahvitermarin, koska kumpaankin mahtuu saman verran vettä, niin ei tarvii kattilaan mitata just termariin menevää vesi määrää.

Miksi et käytä mikroa yhden kupillisen lämmittämiseen?

Vierailija
107/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään käytin kaksi krt: keitin teeveden ja lapselle nuudeliveden. Keitin on sellainen, että voimme itse valita veden kiehumisasteen. Hifistelyä nääs.

Niin, että joko kiehuu, tai ei, mitään muita kiehumisasteita ei ole.

Vierailija
108/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kyllä kattilaa nopeasti lämpiävällä induktioliedellä yhden kupillisen lämmittämiseen. Mutta jos liki kaikki liedet varattu ja uuni, niin lämmitän vedenkeittimessä veden nuudeleille. Eipä oikeastaan muuten. Tai lämmitän veden vedenkeittimessä, jos pesen kahvitermarin, koska kumpaankin mahtuu saman verran vettä, niin ei tarvii kattilaan mitata just termariin menevää vesi määrää.

Niin tai vedenkeitintä. Älytöntä keittää liedellä vettä jos löytyy vedenkeitinkin.

Vierailija
109/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bohr kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota olen minäkin ihmetellyt. Alle 100 C-asteeseen lämmitetty vesi on lämmitettyä vettä, ei kiehautettua eikä keitettyä.

Vierailija
110/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ees kahvipannua tarvita kun vedenkeottimellä ja suodatinpussilla saa tehtyä kahvia.

Tätä ihmettelen, kun Suomessa juuri kukaan ei tajua, että ei se kahvikeitin ole pakollinen kahvinkeittoon.

Vierailija
111/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai vedenkeitintä. Älytöntä keittää liedellä vettä jos löytyy vedenkeitinkin.

Induktiokin on kyllä nopea, mutta en ole koskaan vertaillut kiehauttaa/keittää noin pieniä määriä.

Vierailija
112/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ees kahvipannua tarvita kun vedenkeottimellä ja suodatinpussilla saa tehtyä kahvia.

Tätä ihmettelen, kun Suomessa juuri kukaan ei tajua, että ei se kahvikeitin ole pakollinen kahvinkeittoon.

Onnistuu toki, mutta asiaa tuntevien piirien mukaan veden lämpötila, kahvijauheen  karkeus, suodatusnopeus ja ties mikä muukin vaikuttavat lopputuloken hyvyyteen.

Vierailija
113/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikissa kattiloissa on tehty rasvaisiakin ruokia, joten mitään niistä ei viitsi käyttää teeveden keittämiseen. Pitäisi olla ihan oma vesikattila erikseen.

Vedenkeitin on ihan nopsa ja kätsy.

Ainoastaan jos talossa on vain sahkohella. Kaasuhellataloudessa turhake. Mikrossakin kiehuu vesi nopeasti.

Vierailija
114/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaavievö turhake ibduktiolieden ja mikronomistajalle.

Vierailija
115/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuessa kätevää keittää vesi nopeasti niin saa pikakahvia. En edes omista kahvinkeitintä.

Vierailija
116/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän keittelen teevedet toistaiseksi kahvinkeittimellä, pitäisi kyllä saada vedenkeitin.

Vierailija
117/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bohr kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painekattilassa paineen alla kiehumispiste on yli 100 C, mikä on hyvin näppärää. Keitän muuten spagetin aina painekattilassa vedenkeittimellä kiehautetulla vedellä, koska en viitsi odotella.

Autoklaavissa yhdistyy painekattila ja vedenkeitin, jos sellainen tosiaan jollakin on keittiökäytössä niin on tosiaan hifistelyä.

Vierailija
118/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kaivannut vedenkeitintä. Jos teen esim. nuudeleita, keitän kattilassa. Teeveden mikrossa.

Vierailija
119/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon vaan pikakahvia aamuisin. Vesi kiehuu turvallisesti vedenkeittimessä samalla kun käyn suihkussa. Pitäis olla induktioliesi ja vesipannu, että korvaisi vedenkeittimen. Kattilasta vedenkeitin kaataminen on tällaiselle tohelolle vaarallista.

Vierailija
120/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkeitin on niin hidas! Induktioliedellä vesi kiehuu muutamassa sekunnissa.

Vuoden turhake