Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluja käynyt sukupuolineutraaleja avioliittoja vastustava paikalla!

Vierailija
21.02.2014 |

Tule rupattelee enne ku soffa ja sipsipussi kutsuu :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:42"]Kristinuskoon. Haluan säilyttää avioliiton entisellään, joskin kantani on HIUKAN lieventynyt.

[/quote]

Miksi liität kirkon tähän?

Vierailija
22/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:42"]Kristinuskoon. Haluan säilyttää avioliiton entisellään, joskin kantani on HIUKAN lieventynyt.

[/quote]

Miksi liität kirkon tähän?

[/quote]

En liitä? Liitän oman henkilökohtaisen uskoni > arvomaailmani > valinnat, joita pidän oikeina.  Tätä tekevät kaikki muutkin, miksen minä saisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan jatkaa sitä koulunpenkin kuluttamista, käsillä olevassa lakialoitteessa kun on kyse sukupuolineutraalista avioliittolaista, ei sukupuolineutraalista avioliitosta.

Kas kun lainsäädäntö sen mukanaan tuomineen oikeusvaikutuksineen on meillä Suomessa voittopuolisesti sukupuoleen katsomatonta siten, että esimerkiksi raiskatuksi voi joutua niin mies kuin nainenkin. Vanhaan hyvään aikaan rikoslakimme ei ollut sukupuolineutraali, vaan uhriksi kelpasi vain nainen. 

Vierailija
24/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoulu, apukoulu, peruskoulu, rippikoulu... kyllähän noita kouluja riittää.

Vierailija
25/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:51"]

En voi ymmärtää sitä lynkkausmeininkiä, joka tähän aihepiiriin liittyy. Yritetään pitää asialinjalla.

[/quote]

Tämä oli ap.lta. unohdin mainita

Vierailija
26/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI haluat säilyttää kristillisen avioliiton entisellään? Huomenna sitten vireille ne tulenpalavat ukaasit avioeron sallimiselle vain ja ainoastaan Jeesuksen erikseen spesifioimissa tapauksissa. Mitään uudelleenavioitumishömpötyksiä ei myöskään tule sallia. Ja muistetaanhan, että uudessa testamentissa avioliitto on vasta second best thing, paljon parempana pidetään aviottomana pysymistä. Ainostaan jos ihminen on niin himosta juopunut ja hengessään heikko, ettei kerta kaikkiaan kykene ihailtuun selibaattiin, voi hän mennä avioon. Parhaat tyypit hylkäävät perheensä ja seuraavat Jeesusta, tiedäthän toki tämän.

Vierailija
27/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri tässä asiassa lain tulisi pohjautua kristinuskoon?

Minä olen lesbo ja ateisti, miksi minun pitäisi noudattaa sinun jumalasi tahtoa?

Vierailija
28/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:58"]

Kannattaa varmaan jatkaa sitä koulunpenkin kuluttamista, käsillä olevassa lakialoitteessa kun on kyse sukupuolineutraalista avioliittolaista, ei sukupuolineutraalista avioliitosta.

Kas kun lainsäädäntö sen mukanaan tuomineen oikeusvaikutuksineen on meillä Suomessa voittopuolisesti sukupuoleen katsomatonta siten, että esimerkiksi raiskatuksi voi joutua niin mies kuin nainenkin. Vanhaan hyvään aikaan rikoslakimme ei ollut sukupuolineutraali, vaan uhriksi kelpasi vain nainen. 

[/quote]

Kiitos tiedosta, ap on alalla, tiedän kyllä että laki ja avioliitot ovat eri asioita, kumpaakaan en kannata. Selvennetään sen verran. Rikoslaissa on muuten sukupuolineut. poikkeava rikos, tiedätö/ muistatko mikä? :)

Vierailija
29/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto entisellään?

Avioliitto on kautta vuosisatojen ollut sukujen välinen sopimus maa- ja muun varallisuuden keskittämiseksi ja suvussa pitämiseksi, valta-aseman pönkittämiseksi ja ylipäänsä väline kaikkeen muuhun kuin kahden ihmisen romanttisen rakkauden virallistamiseen.

Wanhan ajan avioliitot olivat kuules julmaa peliä. Ei siellä nykyisen avioliittolain alkupykälissä turhaan jauheta muun muassa siitä, miten kummallakin puolisolla on itse oikeus päättää osallistumisestaan kodin ulkopuoliseen toimintaan, eihän siitä ole loppujen lopuksi mitään älyttömiä aikoja, kun vaimolla ei avioon mennessään ollutkaan enää oikeutta esim. mennä töihin ilman miehen lupaa. Ei ollut myöskään lupaa pitää omaa sukunimeään ja raiskatuksikaan ei voinut avioliitossa tulla vielä 1990-luvulla, eihän semmoista voinut tapahtua avioliitossa kun onhan miehellä oikeus avioseksiin. Sveitsissä eivät naiset saaneet matkustaa junassa ilman miehensä lupaa vielä 1940-luvulla. Ai että se perinteinen avioliitto onkin ollut vaalimisen arvoinen.

Vierailija
30/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:03"]

Minä olen lesbo ja ateisti, miksi minun pitäisi noudattaa sinun jumalasi tahtoa?

[/quote]

Sinähän tässä haluat muutosta vallitsevaan asiantilaan. Mun mielestä perustluvelvollisuus on tällöin suurempi siellä puolella. MItkä asiat puolaa muutosta? Lait perustuu aina johonkin arvoihin. Mulla kai saa olla oma näkemys asiasta? Sanoin jo alussa, että kantani on hiukan lieventynyt ja tämä sinun kysymys kuuluu juuri siihen alaan. Myönnän kyllä, että aihe on monimutkainen ja sisältää paljon vaikeita kysymyksiä.

Vierailija
31/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puoluetta äänestät?

Vierailija
32/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:02"]

AI haluat säilyttää kristillisen avioliiton entisellään? Huomenna sitten vireille ne tulenpalavat ukaasit avioeron sallimiselle vain ja ainoastaan Jeesuksen erikseen spesifioimissa tapauksissa. Mitään uudelleenavioitumishömpötyksiä ei myöskään tule sallia. Ja muistetaanhan, että uudessa testamentissa avioliitto on vasta second best thing, paljon parempana pidetään aviottomana pysymistä. Ainostaan jos ihminen on niin himosta juopunut ja hengessään heikko, ettei kerta kaikkiaan kykene ihailtuun selibaattiin, voi hän mennä avioon. Parhaat tyypit hylkäävät perheensä ja seuraavat Jeesusta, tiedäthän toki tämän.

[/quote]

Tässäki on pointteja, joiden vuoksi olen lieventänyt kantaani siihen suuntaan, että en kannata, ja vastustan, mutta en marssi barrikadeille, eikä se sitten minulle kuulu, jos enemmistö niin päättää. ap

Vierailija
33/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapa olla lapsensurma.

Vierailija
34/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:03"]

[/quote]

Sinähän tässä haluat muutosta vallitsevaan asiantilaan. Mun mielestä perustluvelvollisuus on tällöin suurempi siellä puolella. MItkä asiat puolaa muutosta? Lait perustuu aina johonkin arvoihin. Mulla kai saa olla oma näkemys asiasta? Sanoin jo alussa, että kantani on hiukan lieventynyt ja tämä sinun kysymys kuuluu juuri siihen alaan. Myönnän kyllä, että aihe on monimutkainen ja sisältää paljon vaikeita kysymyksiä.

[/quote]

No jos olet yhtään seurannut keskustelua, niin etköhän tiedä mitkä seikat puoltavat homojen tasaveroisuutta lain edessä. Minusta tässä ei ole yhtä ainutta vaikeaa kysymystä. Kyse on samanlaisesta kansalaisoikeustaistelusta kuin Amerikan mustilla tai suffrageteillä.

Vierailija
35/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:58"]

[/quote]

Kiitos tiedosta, ap on alalla, tiedän kyllä että laki ja avioliitot ovat eri asioita, kumpaakaan en kannata. Selvennetään sen verran. Rikoslaissa on muuten sukupuolineut. poikkeava rikos, tiedätö/ muistatko mikä? :)

[/quote]

:D hehe.. .näin käy, kun on kiire vastata. Kannatan yleisesti ottaen lakia ja aviolittoa kylläkin :D En vaan näitä sukupuolineutraalisuuteen liittyviä avioliittoja  tai avioliittolainsäädännöllistä uudistusta. Ja pyydän samalla anteeksi lukuisia kirjoitusvirheitä, en taho nähdä kunnolla ilman laseja.

Vierailija
36/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:29"]

Kouluja käynyt sukupuolineutraaleja avioliittoja vastustava paikalla!

[/quote]

Okei. Minkä koulun olet käynyt? Kiertokoulun?

Vierailija
37/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:10"]

Mitä puoluetta äänestät?

[/quote]

kd. ap

Vierailija
38/38 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:42"]

Kristinuskoon. Haluan säilyttää avioliiton entisellään, joskin kantani on HIUKAN lieventynyt.

[/quote]

Miksi juuri nykyisenlainen avioliittokäsitys on se oikea. Kai nimittäin tiedät, että avioliitto on vuosisatojen aikana muuttunut paljon. Miksi esim. avioero on nykyisin sallittu? Raamattuhan kieltää sen ehdottomasti ja täysin selkeästi. Miksi siis avioliitto on tuossa kohdassa saanut muuttua, mutta homouden kohdalla ei?