Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rotukissan hankinta

Vierailija
05.11.2020 |

Kertokaa te paremmin tietävät, että miksi rotukissan ostaminen on niin hankalaa Suomessa. Tiedät minkä rodun haluat ja olet unelmoinut siitä jo monta vuotta. Sitten kun olisi aika ostaa kissa, niin niitä ei saa mistään.
Pentuja ei ole ja jos on niin niihin on pitkät varaukset. Kasvattajia kyllä on, mutta ei pentuja.Miksi näin?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa näyttäisi olevan rotukissoja myytävänä, mutta toista on täällä pohjois-Suomessa , ei niin millään löydy rotukissaa.

Jos haluasi kohtuullisen matkan päästä kissan.

Vierailija
62/90 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tuoda rotukissa Venäjältä tai Virosta, molemmissa maissa on pitkät kissanjalostusperinteet. Aion itsekin hankkia seuraavan rotukissani Virosta. Suomalaiset kasvattajat saa puolestani jäädä, nykyisten kissojeni hankinta oli todella työlästä.

Itse en toisi mitään eläintä rabies-alueelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tuoda rotukissa Venäjältä tai Virosta, molemmissa maissa on pitkät kissanjalostusperinteet. Aion itsekin hankkia seuraavan rotukissani Virosta. Suomalaiset kasvattajat saa puolestani jäädä, nykyisten kissojeni hankinta oli todella työlästä.

Itse en toisi mitään eläintä rabies-alueelta.

Hei silläkin rokotetaan ja meillä on omat säädökset vielä itä voi tuoda.

Vierailija
64/90 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oleellinen tieto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä maksaa kirjoitti:

Otin opikseni.

Älä missään nimessä kysy kissan hintaa, vaikka se onkin oleellinen tieto.

Meidän kissakauppa tyssäsi siihen.

Olisipa kiva jos joku oikeasti kasvattaja osallistuisi näihin kissan hinta keskusteluihin.

Jos ei ole varaa kissaan, niin ei ole varaa eläinlääkärimaksuihin. Rotukissan kohdalla hinnalla karsitaan pois maksukyvyttömiä.

Olen valmis maksamaan kissasta, mutta tahtoisin tietää silti sen kissan hinnan.

Tai jos samasta rodusta kahden hintaista kissaa , on väliä valitseeko 800 euroa maksavan kissan, vai 1500 euroa maksavan katin.

Kyllä ne sen hinnan kertoo mutta sen hinnan kysyt puhelun loppupuolella. Varmasti karsitaan jos heti töksäyttää että mitä maksaa kissa?

Meidän ragdoll kissat maksoi 800 euroa mutta nuorin on jo 7v.

Vierailija
65/90 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärikulut on sitten tosi kalliita. Meillä kolme kissaa.

Rahaa mennyt noin 2000 euroa heidän elon aikana.

Ei ikinä enää kolmea kissaa vaikka rakkaita ovat.

Vierailija
66/90 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin torista kissa ilmoituksia.

Aika jännä kun paperillinen rotukissa oli halvempi kuin paperiton samaa rotua oleva kissa.

Ja kun se paperitonhan ei oikeastaan ole rotukissa.

Vierailija
67/90 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattajaksi, joka tuottaisi siis rekisteröityjä rotukissan pentuja, ei voi alkaa noin vaan, vaan sun on rekisteröitävä sun kasvattajanimi Suomen Kissaliittoon ja sitouduttava noudattamaan sen sääntöjä. Ei ole myöskään mitään halpaa puuhaa. Vaikka myyt ne pennut tyyliin 1000€ pentu, jäät silti rahallisesti tappiolle koska menoja on näyttelyttämisiin kaikkineen, astutusmaksut, testaukset, rekisteröintimaksut jne., niin paljon. 

Tiedän näistä jotain, koska omistin 90-luvulla kaksi rotukissakollia, joita näyttelytin niitä ja kasvattajan pyynnöstä pidin leikkaamattomina kunnes olivat astuneet yhden naaraan. 

Vierailija
68/90 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut selvää kissan vakuutuksista, jemmannut hätävarana eläinlääkärille , sopinut hoitajan, katsonut välineet ja tarvikkeet mitä kissa tarvitsee.

Ja tiedän suurin piirtein mitä rotukissa maksaa. Siltikin rodun sisällä, on valtavia heittoja kissan hinnassa.

Eli, kyllä minä haluaisin tietää heti kissan hinnan.

Esittelyteksti kertoo kyllä kissasta, muttei hintaa. Siis kasvattajien sivuilla ! !!!!!!

( Osalla ei ole niitä kotisivujakaan).

Mutta voinhan hankkia kissan kassid-soov.ee kauttakin tai kytätä tori ilmoituksia , vaikka pidän hieman epäilyttävänä niitä.

Kumpa joku kasvattaja valaisisi asiaa.[/quote]

Siksi, että eri pennut ovat eri hintaisia. Osa pennuista on näyttely- ja siten siis kasvatustasosiia ja kalliimpia, osa lemmikkitasoisia jotka tulee leikata sukukypsään ikään tullessa. Ne ovat halvempia. Näin voi olla samassa pentueessa eri hintaisia pentuja.

Vierailija
69/90 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkärikulut on sitten tosi kalliita. Meillä kolme kissaa.

Rahaa mennyt noin 2000 euroa heidän elon aikana.

Ei ikinä enää kolmea kissaa vaikka rakkaita ovat.

Sama. Rokotuksiin ja eläinlääkärikuluihin on palanut yhdellekkin kissalle ihan tuhoton määrä, puhumatta että olisi useampi kissa. Aiemmin oli kaksi, mutta toinen kuoli sairauteen aikaisemmin. 

Varsinkin nyt kun kaikki hinnat on nousemassa niin en aio ostaa mitään lemmikkiä vähään aikaan. Pitää odottaa ensiksi että maailman tilanne rauhoittuu. 

Vierailija
70/90 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm kirjoitti:

Olen ottanut selvää kissan vakuutuksista, jemmannut hätävarana eläinlääkärille , sopinut hoitajan, katsonut välineet ja tarvikkeet mitä kissa tarvitsee.

Ja tiedän suurin piirtein mitä rotukissa maksaa. Siltikin rodun sisällä, on valtavia heittoja kissan hinnassa.

Esittelyteksti kertoo kyllä kissasta, muttei hintaa. Siis kasvattajien sivuilla ! !!!!!!

Mutta voinhan hankkia kissan kassid-soov.ee kauttakin tai kytätä tori ilmoituksia , vaikka pidän hieman epäilyttävänä niitä.

Kumpa joku kasvattaja valaisisi asiaa.

Siksi, että eri pennut ovat eri hintaisia. Osa pennuista on näyttely- ja siten siis kasvatustasosiia ja kalliimpia, osa lemmikkitasoisia jotka tulee leikata sukukypsään ikään tullessa. Ne ovat halvempia. Näin voi olla samassa pentueessa eri hintaisia pentuja.

Se rodun sisällä heittävä hinta johtuu siitä, etteivät kaikki kissat ole näyttely-tasoisia. Kalliimmat ovat yleisemmin näyttelytasoa (eli todennäköisesti menestyy näyttelyissä) tai vastaavasti oikean tasoisia pennutusta varten. Ne halvimmat ovat yleisemmin "huonompitasoisia" eivätkä menesty näyttelyissä saatikka sopivia kasvatukseen. 

Kyllä useat kasvattajat kertovat kissojen hinnat, mutta luulen että nykyään kasvattajilla on jokin sisäinen sopimus ettei kerrota suoraan hintoja. Näin voidaan rahastaa kissoilla enemmän. 

Vierailija
71/90 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

Se rodun sisällä heittävä hinta johtuu siitä, etteivät kaikki kissat ole näyttely-tasoisia. Kalliimmat ovat yleisemmin näyttelytasoa (eli todennäköisesti menestyy näyttelyissä) tai vastaavasti oikean tasoisia pennutusta varten. Ne halvimmat ovat yleisemmin "huonompitasoisia" eivätkä menesty näyttelyissä saatikka sopivia kasvatukseen. 

Kyllä useat kasvattajat kertovat kissojen hinnat, mutta luulen että nykyään kasvattajilla on jokin sisäinen sopimus ettei kerrota suoraan hintoja. Näin voidaan rahastaa kissoilla enemmän. 

No, tuo ettei kerrota hintaa, karsii vain ostajat.

Itse en haluaisi mitään näyttelykattia, vaan minulle kelpaisi viallinenkin rotukissa.

Sen hinna voisi laittaa edes näkyviin niin, että esim. 700- 1100 euroa.

Uskaltaisi reilummin ottaa yhteyttä osto mielessä.

Mut onneksi on soove ja tori.

Vierailija
72/90 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vuoden päästä kissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

Itse en haluaisi mitään näyttelykattia, vaan minulle kelpaisi viallinenkin rotukissa.

Vierailija
73/90 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on paljon tarjolla Maine Coon kissoja, tuntuu olevan tämähetken muotikissa.

Kauankohan Maine Coon kissamuoti kestää ?

Mikähän on seuravaa kissa suosikki ? Onneksi persialais villitys meni jo.

Vierailija
74/90 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastainen ongelma.

Eräällä eläinmyyntipalstalla on myynnissä rotukissa pentuja 200 e kissa.

Vaan epäilyttää, miksi niin halpa.

Uskaltaako ottaa edes yhteyttä.

Vierailija
75/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kissakotikattila.fi/kissat/kotiavailla

Harkitse vielä kissan pelastamista : ) Eivät kaikki rotukissat ole täydellisiä, eivätkä kaikki rescue-kissat ole epäsopivia, niitäkin löytyy erilaisia.

Vierailija
76/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitse vielä kissan pelastamista : ) Eivät kaikki rotukissat ole täydellisiä, eivätkä kaikki rescue-kissat ole epäsopivia, niitäkin löytyy erilaisia.

Mutta nuo säännöt on lähinnä uhkaavia kuin tukevia kissa ihmisellä.

Kauhein kohta esim.

: Minulla ei ole oikeutta lopettaa eikä luovuttaa kissaa edelleen ilman yhdistyksen edustajan suostumusta. Hätätapauksessa eläinlääkäri voi lopettaa kissan ilman yhdistyksen edustajan suostumusta.

Yhdistyksen edustajalla on oikeus käydä katsomassa huostaani luovutettua eläintä sopivaksi katsomanaan ajankohtana. Jos tällöin todetaan, että kissaa ei hoideta ja kohdella asianmukaisesti, yhdistyksellä on oikeus ottaa kissa välittömästi takaisin.

Hyvää tarkoittava lauseke, mutta tuntisin olevani kiristyksen kohde.

Vierailija
77/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvovasilmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nuo säännöt on lähinnä uhkaavia kuin tukevia kissa ihmisellä.

Kauhein kohta esim.

: Minulla ei ole oikeutta lopettaa eikä luovuttaa kissaa edelleen ilman yhdistyksen edustajan suostumusta. Hätätapauksessa eläinlääkäri voi lopettaa kissan ilman yhdistyksen edustajan suostumusta.

Yhdistyksen edustajalla on oikeus käydä katsomassa huostaani luovutettua eläintä sopivaksi katsomanaan ajankohtana. Jos tällöin todetaan, että kissaa ei hoideta ja kohdella asianmukaisesti, yhdistyksellä on oikeus ottaa kissa välittömästi takaisin.

Hyvää tarkoittava lauseke, mutta tuntisin olevani kiristyksen kohde.

Nuo on varmasti vaan että saavat eläinrää.kkääjiltä kissan takaisin, ei normaaleilla ihmisillä ole syytä huoleen :)

Vierailija
78/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kissakotikattila.fi/kattilan_kissat/19-9-2022-kabuto

Kabuto on mielestäni hirmu söötti 😍

Vierailija
79/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastainen ongelma.

Eräällä eläinmyyntipalstalla on myynnissä rotukissa pentuja 200 e kissa.

Vaan epäilyttää, miksi niin halpa.

Uskaltaako ottaa edes yhteyttä.

Ei, todennäköisesti pentutehtailija.

Vierailija
80/90 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselin hiljaittain yhden rotukissan pentua niin sillä ei ole jalostusoikeutta.

Jalostusoikeus annetaan vain kasvattajille. Miksi näin?

Kuinka voin alkaa edes kasvattajaksi kun sitä ensimmäistäkään kissaa ei saa mistään.

Pentutehtailun ehkäisy ja kasvattajat haluavat kissoille hyvän kodin. Kun kasvattajan myymä kissa päätyy välinpitämättömän ja rahanahneen omistajan käsiin niin yksi keino vältää tältä on jalostusoikeuden kielto.

Kuinka näin voi edes tulla uusia kasvattajia?

Piiri pieni pyörii, uusia kasvattajia ei päästetä mukaan.

Jos sulla ei ole kokemusta haluamastasi kissarodusta, se ei oo paras alku kasvattajan uralle. Hanki ensin pentu ja käy sen kanssa näyttelyssä. Käy kasvattajakurssi ja rekisteröi oma kasvattajanimi. Kun oot tutustunut näyttelyissä tai muussa yhdistystoiminnassa (liity rotujärjestöön) kasvattajiin, ala tehdä kauppaa pennusta, joka voidaan myydä siitosnaaraaksi. Kissankasvatus on vastuullista puuhaa, eikä pentuja myydä tuntemattomille kasvatukseen. Kasvattajista, rotuyhdistyksestä ja tapahtumista saat tietoa kissoista ja kaikkeen niihin liittyvistä asioista. Kasvatukseen tuleva kissa pitää myös tutkia rodulle ominaisten sairauksien varalta. Varaudu siis kustannuksiin. Jos oot näihin valmis ja sitoutunut ja vastuullinen, susta tulee hyvä kasvattaja ja edistät kissojen hyvinvointia ja tietoutta lemmikkien pitämisestä ja hyvästä hoidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan