Miksi täällä on niin paljon ystävättömiä?
Ihmetyttää, kun tällä palstalla niin moni 30-40-vuotias valittaa, ettei ole yhtään kavereita. Tämä on minusta ällistyttävää, sillä olen itse 35 ja tapaan ystäviäni useita kertoja viikossa. Ystävät ovat aina olleet minulle tärkeitä, joten luonnollisesti olen halunnut pitää heidät lähellä. Ovatko nämä kaverittomat ihmiset valinneet tarkoituksella ruuhkavuosihelvetin ja lähiöihin eristäytymisen ystävyyssuhteisiin panostamisen sijaan, vai missä mättää?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:27"]
No, oikeestihan sulla ei ole lapsia lainkaan, joten miksi ihmeessä ihmettelet perheellisten elämää.
[/quote]
Minulla ei tosiaan ole lapsia. Minulla on kuitenkin ystäviä, joilla on lapsia. Heille on yhteistä se, ettei perhettä käytetä tekosyynä lyödä laimin muita ihmissuhteita. -ap
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:08"]
Minulla ei ole ystäviä koska en kelpaa teille ihmisille ystäväksi. Eli oikeammin sinun pitäisi kysyä että miksi te ihmiset halveksitte osan kanssaihmisistänne niin huonoiksi että he eivät teille kelpaa mihinkään kanssakäymiseen.
[/quote]
Meinaatko oikeasti, että sinut pitäisi ottaa ystäväksi säälistä eikä siksi, että joku nauttii seurastasi ja jakaa kiinnostuksenkohteesi? Eikö tuollainen olisi tavattoman alentavaa?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:44"]
Niin, ja sulla ei sitten varmaankaan ole perhettä?
[/quote]
Perheen vikako se nyt onkin, ettei sinulla ole ystäviä? -ap
[/quote]
Kannattaisi sinunkin odottaa, että saat vähän lisää elämänkokemusta ja ymmärrystä. Nyt et itse tajuakaan miten naurettava olet tässä ketjussa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:08"]
Minulla ei ole ystäviä koska en kelpaa teille ihmisille ystäväksi. Eli oikeammin sinun pitäisi kysyä että miksi te ihmiset halveksitte osan kanssaihmisistänne niin huonoiksi että he eivät teille kelpaa mihinkään kanssakäymiseen.
[/quote]
Meinaatko oikeasti, että sinut pitäisi ottaa ystäväksi säälistä eikä siksi, että joku nauttii seurastasi ja jakaa kiinnostuksenkohteesi? Eikö tuollainen olisi tavattoman alentavaa?
[/quote]
Oletko muuten ihan vitun sairas sekopää?????
Vai mikä läppä toi oli?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:31"]
No, oikeestihan sulla ei ole lapsia lainkaan, joten miksi ihmeessä ihmettelet perheellisten elämää.
[/quote]
Minulla ei tosiaan ole lapsia. Minulla on kuitenkin ystäviä, joilla on lapsia. Heille on yhteistä se, ettei perhettä käytetä tekosyynä lyödä laimin muita ihmissuhteita. -ap
[/quote]
Ja kirjottelet Vauva-palstalla? Voi tsiisus. Kerro nyt vielä ikäsi, saat lisää painoarvoa sanoillesi, tai sitten et.
[/quote]
[/quote]
Ja kirjottelet Vauva-palstalla? Voi tsiisus. Kerro nyt vielä ikäsi, saat lisää painoarvoa sanoillesi, tai sitten et.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:24"]
En pysty kuvittelemaan että esim. iltaisin töiden jälkeen ketään tapaisin, on niin paljon muuta
[/quote]
Ilmeisesti et sitten arvosta ystävyyssuhteita yhtä paljon kuin minä. Minusta on tosi kivaa jäädä heti töiden jälkeen kaupungille kaverin kanssa. Käydä vaikka syömässä ja leffassa ja miksei vielä drinkeilläkin ennen kotiin menoa. -ap
[/quote]
Toivottavasti tää aloitus ei ollut jälleen kerran yksi kömpelösti verhoiltu vela-ylistys, koska jos oli, niin älä jaksa.
[/quote] huomasin jo toisessa viestissä, että tää on taas OLEN Vela,vela,vela,vela ja mun eläm,ä on niin ihkuu, uskokaa mua, oon niin onnellinen vela vela vela
Vela, joka on perjantai-iltana vauvapalstalla on onnellinben valinnoissaan ja sosiaalinen ja suosittu....buahahaaaaa
Jos joku kaipaa ystävää tai kavereita Espoosta ni tääl yks ilmottautuu kaveriks! - Matinkylään lähemmäs miehen töitä muuttanut äiti ja ketään en vielä täältä tunne!
[/quote]
[/quote]
Eli jos nää sun ystävät sanoo, etteivät pysty lähtemään drinkille töiden jälkeen, kun pitää hakea lapsi päivähoidosta, niin sä sanot, että he käyttävät lapsia vain tekosyynä :-)
Olen vela, en halveksi äitejä yleisesti, mutta av-palsalla muniaan heiluttelevilla äipyköillä on mielestäni joku ongelma.
[/quote]
Voi sua suloista. Oot joskus nähnyt lapsen, ja siksi olet nyt perheiden hyvinvoinnin asiantuntija.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:10"]Sori, muotoilin kysymyksen huonosti. En tarkoittanut, miksi juuri tällä palstalla, vaan miksi ylipäätään ihmisillä ei ole muka ystäviä.
Itse asun kaupungissa, ja joka viikko tavataan kavereita vähintään brunssin merkeissä, usein myös kahvilla tai baarissa. Ystävät ovat valtava rikkaus, ja tuntuu ihan hullulta, että joku ei pääse sitä kokemaan. -ap
[/quote]mun kaverit ei käy brunsseilla. jos ne käy baarissa, niin duunikavereiden kanssa.
Mä kävisin kahvilla töiden jälkeen ja syömässä, mutta mun perheelliset kaverit ei. Ne käy duunikavereidensa ja rakastajiensa kanssa, mutta ei kavereiden. Yllättävän monella vanhalla ns tyttökaverilla on panosuhde perhe-elämän ohella. Se pistää niin kiireiseksi, ettei sitä kerkeä vanhoja kavereita nähdä.
Muutto kauas lapsuudenympäristöstä taitaa olla aika monelle iso syy yksinäisyyteen. Ja ainakin täällä Helsingissä tuntuu ihan mahdottoman vaikealta tutustua ihmisiin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:51"]
Eli jos nää sun ystävät sanoo, etteivät pysty lähtemään drinkille töiden jälkeen, kun pitää hakea lapsi päivähoidosta, niin sä sanot, että he käyttävät lapsia vain tekosyynä
[/quote]
Apua, miten ihmeessä onnistuit lukemaan viestini noin väärin? Sanoin vain, että minulla on perheellisiä ystäviä, joten ainakin osalle vanhemmista ystävyyssuhteiden ylläpitäminen onnistuu ihan hyvin. Kaikille välttämättä ei. -ap
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:20"]
Sitten minun on aina ollut hankala mennä mihinkään (nyt sanon rumasti) kanalaumaan sekaan. En koskaan ylä-asteella tai lukiossakaan tai missään työpaikoilla ole osannut sopeutua siihen juoruilu ja seläntakana ämpyttämis kulttuuriin. Ystäväni ovat olleet toisia vähän kummallisia (highly sensitive person) herkkiä tyyppejä. Jätkien kanssa on monesti helpompi keskustella yleisellä tasolla, he eivät tarvitse jonkun toisen lyttyyn lyömistä lujittaakseen sosiaalisia suhteitaan.
Velana on kyllä aika hankalaa, kun toiset puskevat rakkauspakkauksiaan pimpuleistaan, niin enää siinä olla heidän aaltopituudellaan. Tuntuvat jotenkin ylenkatsovan.
[/quote]
The story of my life.
Minulla ei ole koskaan ollut ystäviä, olen nelikymppinen. Koulussa olin jo kiusattu, ei sieltä ystäviä löytynyt. Sitten muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Opiskelin erittäin miesvaltaista alaa, olin ainoa sinä vuonna aloittanut naisopiskelija. Minua välteltiin ja pidettiin outolintuna ,en saanut ystäviä. Sitten valmistuttuani piti taas vaihtaa paikkakuntaa työn perässä, muutin Helsinkiin.
Täällä on ura mennyt hyvin ja elämä muuten, mutta yhtään ystävää tai edes kaveria en ole löytänyt. Enkä miestä. Toisaalta eipä tämä mikään tragedia ole, viihdyn ihan hyvin itseksenikin :)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 19:24"]
Minusta on tosi kivaa jäädä heti töiden jälkeen kaupungille kaverin kanssa. Käydä vaikka syömässä ja leffassa ja miksei vielä drinkeilläkin ennen kotiin menoa. -ap
[/quote]
Kuka sun lapset hoitaa? Mieskö? No onko sillä aikaa hoitaa ystävyyssuhteitaan? Tuskin, kun on kiinni lapsissa koko ajan, kun sä liehut brunsseilla ja leffassa ja drinkillä. Jos sinä vietät kolme iltaa viikossa ystävien kanssa ja mies toiset kolme, ja toisen ollessa ulkona toinen on lasten kanssa, niin perheaikaa teille ei enää sitten jääkään. Jos luulet meidän olevan kateellisia tuollaisesta elämästä, niin ei olla.
No, oikeestihan sulla ei ole lapsia lainkaan, joten miksi ihmeessä ihmettelet perheellisten elämää. Totta kai se on erilaista kuin lapsettoman. Olen pahoillani, että sun pitää yrittää peitellä puutteitasi kuvittelemalla muille ongelmia.