Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten IHMEESSÄ muka Japanin pinta-ala on suurempi kuin Suomen?

Vierailija
04.11.2020 |

Tai saksakin on muka suurempi kuin suomi???? Joo ok ei saksa mikään minimaa ole mutta en vaan mitenkään tajua MITEN ihmeessä nuo ovat muka suomea suurempia pinta-alaltaan?? Japanikin semmonen liru pulkannaru maapallossa. Ja juuuu tiedän että ne täyteenasutetut kärpäsen paskan kokoiset pikkusaaretkin kuuluu Japaniin, mutta lasketaanko tässä nyt siis vesistöäkin mukaan???

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paljon suurempi ole. 

Vierailija
22/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tepe kirjoitti:

Japani on noin 40000 nelökilometriä suurempi kuin suomi.

Jep, eli hieman vähemmän kuin mitä Alankomailla on kokoa. Alankomaat on pieni maa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google Mapsin maapallonäkymässä on hyvä vertailla valtioiden kokosuhteita. Oheisen linkin pitäisi johtaa suoraan oikeaan näkymään. Jos ei, pallonäkymän saa oikean alakulman valikosta. 

https://www.google.fi/maps/@60.7540897,13.8085846,3.73z

Eli Venäjäkin on oikeasti "vain" pohjois-Afrikan kokoinen?

Vierailija
24/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

News flash: maapallo on pallo, ei A4-arkin muotoinen.

Vierailija
25/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kysyin tätä?Nyt hävettää ja häpeän tätä varmaan lopun ikäni.. -ap

Tämä ei liity mitenkään karttaan, mutta täältä minä olen oppinut, että  tuorekelmun pahvipakkauksen sisäpuolen päädyissä on sellaiset "pidikkeet", jotka pitävät rullan paikallaan.  :D:D

Että unohda häpeät!!!

Vierailija
26/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOOhh onko siis Venäjäkin oikeasti vain pieni kärpsen paska kartalla?

Vierailija
27/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finland's total area is 337,030 km 2 (130,128 sq mi). Of this area 10% is water, 69% forest, 8% cultivated land and 13% other. Finland is the eighth largest country in Europe after Russia, France, Ukraine, Spain, Sweden, Norway and Germany. As a whole, the shape of Finland's boundaries resembles a figure of a one-armed human.

Piti ihan tarkistaa tuo Norja, koska yleensä se määritellään Suomen pienemmäksi, mutta totta tosiaan, kun huomioidaan vain maapinta-ala (sisävedet pois) se on suurempi. Vauva-palstallakin näköjään pystyy oppimaan uutta. 

Vierailija
28/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tajusin pari vuotta sitten etelä-Espanjan lomalla, että suomi onkin pieni maa, kun näin sielä kyltin, että Barcelona 800km. Olin ihan että häh :D olin aina kuvitellut Espanjan olevan noin etelä-suomen kokoinen pläntti karttakuvien perusteella

T: 35v

Vierailija
29/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mongolia ja Kazakstan ovat myös suuria maita.

Vierailija
30/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä on alapeukutettu noin paljon?? 

Vierailija
31/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette näköjään pahemman kerran nukkuneet peruskoulun maantiedon tunnilla.

Vierailija
32/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei liity mitenkään karttaan, mutta täältä minä olen oppinut, että  tuorekelmun pahvipakkauksen sisäpuolen päädyissä on sellaiset "pidikkeet", jotka pitävät rullan paikallaan.  :D:D

Että unohda häpeät!!!

Minäkin opin tuon täältä. Olin sitä ennen vuosikymmeniä kironnut "huonosti suunniteltuja" kelmupakkauksia :D

Muistan myös ketjun, jossa jotkut vasta tajusivat, että suodatinpussin saumat kuuluu taittaa, niin pussi sopii paremmin kahvinkeittimeen. AV on hyvin sivistävä paikka :D

Vierailija
33/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Madagascar on Suomea paljon isompi.

Vierailija
34/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiulotteisella kartalla Suomi näyttää aika tarkkaan samankokoiselta kuin Kongon demokraattinen tasavalta. Todellisuudessa kuitenkin Kongon demokraattinen tasavalta kattaa alueen, jonka sisään mahtuu kaikki Pohjoismaat, kaikki Baltian maat, isot kaistaleet Venäjästä ja Valko-Venäjästä, koko Itämeri ja vieläpä yksi Suomen kokoinen pläntti Atlanttia:

https://is.mediadelivery.fi/img/468/abab4ba55aa746c5a32ada511108f881.jp…

Vierailija
35/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ap oikein onnistuit tekemään tämän aloituksen kaksi tuntia myöhemmin kun olin itse pohtinut samaa asiaa? Ap, ei hätää, ollaan näköjään yhtä "pahveja" molemmat. :D

Vierailija
36/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas oli hämmästys, että maat kuten Japani, UK jne. ovat samaa kokoluokkaa kuin Suomi. Yhdysvalloissa muuten Arizona on Suomea lähinnä kooltaan ja väkiluvultaan. 

Vierailija
37/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas oli hämmästys, että maat kuten Japani, UK jne. ovat samaa kokoluokkaa kuin Suomi. Yhdysvalloissa muuten Arizona on Suomea lähinnä kooltaan ja väkiluvultaan. 

En tiedä mistä vedit tiedon Arizonan väkiluvusta, mutta Yhdysvaltain väestönlaskentaviraston 2020 väestöennusteen mukaan Arizonassa asuun noin 7,28 miljoonaa ihmistä. Lähimpänä Suomen 5,53 milj. väestöä olisi Minnesota 5,63 milj. väestöllään. Arizona on kokonsa puolesta lähempänä Suomea, mutta Minnesotan ilmasto on enemmän Suomen kaltainen.

Vierailija
38/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, come on. Tää on vaan mammapalsta. Täällä hyökätään aina ihan täysillä kimppuun. Eipä varmaan moni osaisi sanoa kumpi on pinta-alaltaan suurempi -Japani vai Suomi jos yhtäkkiä kysyttäisiin.

Vierailija
39/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se kaikista oleellisin tieto onkin: mitkä kaikki maat ovat Suomea suurempia ja mitkä pienimpiä. Tällä tiedolla pääsee elämässä pitkälle.

Vierailija
40/42 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se kaikista oleellisin tieto onkin: mitkä kaikki maat ovat Suomea suurempia ja mitkä pienimpiä. Tällä tiedolla pääsee elämässä pitkälle.

Eihän tässä nyt sitä tarkoitettu, vaan sitä tietoa, että 2D kartat on vääristyneitä. Kun sen muistaa, ei maiden oikeat koot tule suurena järkytyksenä, vaikkei täsmälleen muistaisikaan maiden kokoa. Ja karttapallonkin on ehkä joskus koulussa nähnyt.