Millaisia teidän aamut on?
Toisen ketjun pohjalta kysymys: Miten teillä alkaa aamut? Millaisia aamurutiineja pareilla on? Saako murista vai yritetäänkö piristää toisen päivää?
Kommentit (25)
Mä nousen vähän yli 7. Menen vessaan, katson instagramia ja sitten keitän itselleni teetä ja miehelleni kahvia. Sitten menen istumaan koiran kanssa sohvalle uutisia lukemaan, kun juon teekupillisen. Mieheni käy kusettamassa koiran, minä herätän lapset ja katson, että heillä on vaatteet valmiina. Sitten jompikumpi meistä laittaa lapsille aamupalaa. Mä juon toisen kupin teetä. Mieheni saattaa lapset koulubussille ja mä annan sillä aikaa koiralle ruuan ja harjoittelen sen kanssa samalla jotain juttuja. Sitten aloitan työt, jos on, jos ei ole, teen jotain muuta.
Herään viideltä, juon puoli pannua kahvia ja joko luen kirjaa tai lähden lenkille. Mies heräilee vähän myöhemmin, koitan saada kahvinkeittimen vapaaksi siihen mennessä kun mies on tullut suihkusta. Mies lähtee töihin ennen seitsemää, minä herätän lapset 7.30.
Olen nyt hoitovapaalla, kun palaan töihin niin herään ennen neljää ja silloin aamut ovat kompakteja kahvi+ työsähköpostit+ hampaidenpesu ja töihin.
Miehellä on herätys jossain puoli kuuden tienoilla, lähtee makkarista vähin äänin, laittaa oven kiinni ja häipyy töihin. Jään odottamaan uudelleen nukahtamista, jos olen jo herännyt klassisesti 10-15min ennen MIEHEN herätyskelloa ja jos en ole herännyt, jatkan nukkumista siihen saakka, että oma herätyskello soi. Työaamuna tämä oli 6.52, jolloin nousin ylös, laitoin työkoneen päälle, kävin vessassa, pesin hampaat ja naaman ja menin koneelle. Tein töitä puoli tuntia, mittasin aamun paastoverensokerin ja sitten tein aamupalan, jonka söin insuliinin pistämisen jälkeen koneella töiden lomassa. Toinen aamupala ensimmäisestä tunnin tai puolitoista myöhemmin.
Nyt kun olen äitiyslomalla, käyn miehen torkun aikaan vessassa ja kun mies on lähtenyt töihin, jatkan unia tai ainakin makoilua siihen saakka, että herätyskello soi joskus 8-9 väliin riippuen mihin aikaan olen mennyt nukkumaan, käyn vessassa tekemässä aamutoimet, laitan oman koneen päälle ja alan tehdä aamupalaa, eli yleensä keittelen puuroa. Puuron keittyessä laitan valmiiksi muut aamupalan osat, maitorahkat, hedelmät, kahvit ym. ja kasaan kaiken pöydälle. Huuhtelen tukkoisen nenän nenäkannulla puuron hautuessa. Lasken hiilihydraatit ja niiden perusteella insuliinin määrän ja sitten kun puuro on lautasella, pistän insuliinin ja toivon, että verensokeri ei nouse taas kerran liikaa. Syön, katson youtubesta tuubin suosittelemia kettuvideoita ja omia suosikkitubaajia, luen iltalehteä ja vauvapalstaa samaan aikaan pari tuntia, lepään/rötkötän sohvalla tunnin ja sitten onkin jo päivä, joten syön lounasta.
Puoli seitsemältä noustava äkkiä vaatteet päälle, hampaitten pesu, kusi ja eväät reppuun ja lähtö töihin fillarilla. 7minuutin kuluttua olen töissä ja laitan valot ja kaikki paikat valmiuteen. Sitten työt alkaa.