Miten erotan, mikä muunsukupuolinen on kyseessä?
Tuli mieleen tuosta Iris Suomelan tapauksesta.
Miten siis voin erottaa muunsukupuoliset, sukupuolettomat, x-, y-, z- yms. sukupuoliset tavallisista, normaaleista ihmisistä?
Monet heistä toki näyttävät ihan muulta kuin normaalilta, mutta miten pystyn päättelemään, mikä sukupuolinen kukin yksilö on päättänyt olla?
Jotta ei tulisi kutsuttua ketään väärin.
Kommentit (114)
Älkää nöyristelkö ja menkö mukaan toisten mielisairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan voisit muuhun keskittyä kuin muiden sukupuolten selville saamiseen. Mutta anna kun arvaan, sun elämäsi on täynnä muiden vainoamista ja sitä jatkuvaa moralisoimista?
Nyt ymmärsit aivan väärin! Ap:n kysymyshän oli, miten voi päätellä miten ketäkin puhutellaan, ettei tule tehneeksi virhettä, eli ap haluaa nimenomaan olla kohtelias ja huomioida kaiken sukupuoliset ihmiset.
Henkilö?
Itse normaalina naisena en yhtään tykkäisi, jos minua kutsuttaisiin nimityksellä "henkilö" vain joidenkin harvojen mt-ongelmaisten takia. Minä olen nainen ja minua tulee kutsua naiseksi.
Mua taas ei mitenkään haittaa, jos joku viittaa muhun sanalla henkilö. Ei siinä ole mitään väärää tai pahaa, eikä ole mitenkään tarpeellista jokaisessa viittauksessa käyttää termiä nainen, valkoinen, hetero jne... jos se ei jotenkin ole asiayhteyden kannalta relevanttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi vaihtaa juridista sukupuolitietoaan ilman transitiota?
Setatrasekin mukaan vaikka kuinka moni. Vasemmustoliitista kansanedustaja on tehty jopa kirjallinen kysymys aiheesta että koska se translaki uusitaan ilmoitusasiaksi. Kesäkuussa, kirona jyllää mutta transasiat pitää saada kuntoin, nyt, oli viesti.
Hakekaa teanslain uudistus eduskunta kirjallinen kysymys niin löydätte.
Että silleen, kohta pääsee menemästä armeijaan, sen kun ilmoittaa että on nainen!
Oletteko ottaneet jo yhteyttä kansanedustajaanne ja kertoneet ette hyväksy translainuudistulsen itseidentifikaatiota eli sitä että kuka tahansa mistä tahansa syystä saa vaihtaa juridisen sukupuolensa toiseksi ja tulla sitten toisten pukutiloihin aataminasussa väärillä sukuelimillään, mitään leikkauksia ei vaadita eikä ole vaadittu nykyäänkään.
Mulle nyt on ihan sama, miksi sukupuoleksi kukin itsensä kokee. Jos vaikka katoamistapauksissa tai jossain terveyskysymyksissä olisi tarpeen tietää biologinen sukupuoli, jotta ko. henkilöä pystyttäisiin auttamaan parhaalla tavalla, niin se ei ole minun ongelmani.
Sen sijaan sitä vastustan ankarasti, että miehet tai transprosessissa siinä vaiheessa olevat, joilla on vielä miesgenitaalit jäljellä, päästettäisiin naisten pukuhuoneisiin, turvakoteihin ja vastaaviin ihan vain oman sukupuoli-ilmoituksen perusteella. Maailmalla näissä on tapahtunut paljon naisten seksuaalista häirintää ja turvattomuuden lisääntymistä. Transnaisten ja naiseksi itsensä kokevien miesten oikeudet pitää järjestää niin että naisille ei aiheudu siitä uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle nyt on ihan sama, miksi sukupuoleksi kukin itsensä kokee. Jos vaikka katoamistapauksissa tai jossain terveyskysymyksissä olisi tarpeen tietää biologinen sukupuoli, jotta ko. henkilöä pystyttäisiin auttamaan parhaalla tavalla, niin se ei ole minun ongelmani.
Sen sijaan sitä vastustan ankarasti, että miehet tai transprosessissa siinä vaiheessa olevat, joilla on vielä miesgenitaalit jäljellä, päästettäisiin naisten pukuhuoneisiin, turvakoteihin ja vastaaviin ihan vain oman sukupuoli-ilmoituksen perusteella. Maailmalla näissä on tapahtunut paljon naisten seksuaalista häirintää ja turvattomuuden lisääntymistä. Transnaisten ja naiseksi itsensä kokevien miesten oikeudet pitää järjestää niin että naisille ei aiheudu siitä uhkaa.
Juuri NYT pitää olla hereillä ja tehdä jotain, trasekseta ajaa translain uudistusta, heillä on jopa kampanja sen kiirehtimiseksi ja tämä translain uudistus on hallitusohjelmassa. Setatrasek haluaa itseilmoituksen eli irrottaa juridisen sukupuolen muutoksen KOKO transprosessista. Mitään oikeaa keskustelua ei ole, asiaa vääristellään setatrasekissa, ja missään vaiheessa ei kysytä kansalta tai edes naisilta YHTÄÄN MITÄÄN.
Emme naisina kohta saa päättää että talsiiko pe rvopena munineen naistenpuolelle töllöttämään. Se on sitten"nainen" "naismunineen."
transseja vastaan minulla ei ole mitään, tuo itseidentifikaatio on ongelma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri NYT pitää olla hereillä ja tehdä jotain, trasekseta ajaa translain uudistusta, heillä on jopa kampanja sen kiirehtimiseksi ja tämä translain uudistus on hallitusohjelmassa. Setatrasek haluaa itseilmoituksen eli irrottaa juridisen sukupuolen muutoksen KOKO transprosessista. Mitään oikeaa keskustelua ei ole, asiaa vääristellään setatrasekissa, ja missään vaiheessa ei kysytä kansalta tai edes naisilta YHTÄÄN MITÄÄN.
Emme naisina kohta saa päättää että talsiiko pe rvopena munineen naistenpuolelle töllöttämään. Se on sitten"nainen" "naismunineen."
transseja vastaan minulla ei ole mitään, tuo itseidentifikaatio on ongelma!
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Sivut/KK_472+2020.aspx
Ja viulut vinkuu ja itkua väännetään sanamuodoilla, mitä väliä että meillä on korona, kunhan translaki saadaan kuntoon.
Tämä kannattaa lukea jotta tietää mitä ne meinaa päättää siellä eduskunnassa, itseidentifikaatiota halutaan ajaa aisään ihan älyttömästi.
Englannissa ei suostuttu, hyvä.
https://www.google.fi/amp/s/amp.theguardian.com/society/2020/sep/22/uk-…
Siellä transiksi itsensä väittävä mies pääsi naistenvankilaan koska on "nainen"ja rais asi 2 naista.
hakekaa karen white.
https://mobile.twitter.com/ex_xxl_IIx/status/1325335488102887424
Tässä näkökantaa siihen että naiset halutaan vähentää naisista joksikin alalajiksi.
Transaktivistit haluavat kastroida lapsia blokkereilla, tämä voi helposti mahdollistua jos itseidentifikaatio saadaan läpi. lukekaa tämä.
https://www.viite.fi/2019/10/06/jaako-translain-uudistus-puolitiehen-mi…
Olkapäitä kohautetaan siihen että "aina voi adoptoida"
Eihän sinun heitä tarvitse erotella, ellet pyri harjoittamaan seksiä heidän kanssaan ja olet jotenkin rajoittunut. Tavallisia ihmishenkilöitä hekin ovat. Usko pois!
Minulla ei ole mitään tarvetta kutsua ihmisiä sukupuolinaan ja laittaa lokeroihin. En käsitä miksi joillakin on. Jokainen saa olla mitä lystää. Ainut merkitys asialla voi olla parisuhdemielessä. Jos olen siihen tapaan riittävän kiinnostunut toisesta ihmisestä, täytyisi sukupuolisuuksiemme sopia molemmin päin yhteen romanttisseksuaalisesti. Se selvinnee ensinnäkin molemminpuolisen kiinnostuksen myötä ja lisäksi sitten ihan keskustellen. Muut miljardit maapalloilijat voin ottaa ihan vaan ihmisinä, kiinnostumatta sen enempää heidän sukupuolisuudestaan.
Eihän sinun heitä tarvitse erotella, ellet pyri harjoittamaan seksiä heidän kanssaan ja olet jotenkin rajoittunut. Tavallisia ihmishenkilöitä hekin ovat. Usko pois!
Mitenkä terveydenhuolto? Osa sairauksista ja terveysriskeistä kohdistuvat pääasiassa vain toiseen biologiseen sukupuoleen tai riski on kohonnut. Voisi kuvitella, että tiettyjä sukupuolikromosomeja kantavan henkilön sukupuolen nimeämisellä "oikein" olisi jokin merkitys?
AP:n kysymykseen yksiselitteinen vastaus: ensinnäkin housut nilkkoihin niin näkee minkälaista peliä tai värkkiä löytyy vai löytyykö mitään. Siitä sitten jatketaan tenttaamisella.
On kahdenlaisia muusuja: 99,99 prosenttia on naarasmuusuja ja sitten promille vihreähuulisia urosmuusuja.
Sellainen henkilö, joka seisoo tuskaisen näköisenä jalat ristissä miesten ja naisten vessan puolessavälissä.
Onko aataminomenaa, onko korkea vai matala ääni. Näistä ristiintaulukoimalla.
Ei anneta muiden sanella. Ei pyydetä anteeksi. Toimitaan aivan kuten ennenkin. Loukkaantukoot ne harvat, jotka ovat loukkaantuakseen.