Puolen yön jälkeen saa ruokaa
Kommentit (40)
Onko missä kauppa auki läpi yön?
Mä tein nahistuneista vihanneksista keittoa. Onneks on vielä raejuustoakin kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Sit menetkin varmaan lähimpään roskaruoka paikkaan ja kohta onkin taas rahat loppu.
Ajattelin pari pizzaa ja kebabin riisillä tilata + 1.5 litran coca cola nämä maksaa yhteensä 50€ kotinkuljetettuna
Vierailija kirjoitti:
Mä tein nahistuneista vihanneksista keittoa. Onneks on vielä raejuustoakin kaapissa.
Helsingissä on kymmeniä kauppoja ja ravintoloita auko ympäri vuorokauden
Jaa, ajattelin että paastoat terveyssyistä.
Osta 25 eurolla perunoita, riittää koko kuukaudeksi. lopulla rahalla voit ostaa sipulia ja margariiniin, niin saat kastiketta potuille, ja juomaksi käy pelkkä vesi raanasta, ei pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Osta 25 eurolla perunoita, riittää koko kuukaudeksi. lopulla rahalla voit ostaa sipulia ja margariiniin, niin saat kastiketta potuille, ja juomaksi käy pelkkä vesi raanasta, ei pullosta.
Mihin mahtuu noin paljon perunaa? Eikä ne edes säily kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
hesaloinen saa ruokaa
etusivujuttu, lippu salkoon.
Annoin yhdelle tuttavalle 50 euroa, kun kertoi ettei ole viikoon syönyt lämmintä ruokaa.
Ajattelin hänen hankkivat kaupasta perusruoka-aineita tms. Hän oli mennyt hampurialaisaterialle johon meni 35€ ja loppurahoilla osti tupakkaa.
Juu, avustushanani sulkeutui.
Vierailija kirjoitti:
Sit menetkin varmaan lähimpään roskaruoka paikkaan ja kohta onkin taas rahat loppu.
Pitää pärjätä kuukauden loppuun 0,02 sentillä eikä jääkaapissa ole edes valoa, kun sähköt on katkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin pari pizzaa ja kebabin riisillä tilata + 1.5 litran coca cola nämä maksaa yhteensä 50€ kotinkuljetettuna
Olet siis lihava ja köyhä. Pohjasakkaa siis. Hyhyh.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin suuremmissa kaupungeissa. Täällä Tampereella olen käynyt neljässä viidessä ympäri vuorokauden auki olevassa marketissa, ja kaipa niitä on vielä enemmänkin. Taisivat aloittaa koronan aikoihin, ja se jäi sitten päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa mieluummin ruokatarvikkeita ja tee itse ruokasi, 50e saat tarpeet viikoksi.
Mene käymään jossain ruoanjakelupaikassa. Ja kirkon diakoniatoimistolla.
90- luvulla sai hyvin kelan tukia. Rahat riitti työttömänä sinkkuna hyvin. Vaikka oli ihan peruspäivärahalla. Pystyi bilettämään ja välillä ajelemaan taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää pärjätä kuukauden loppuun 0,02 sentillä eikä jääkaapissa ole edes valoa, kun sähköt on katkaistu.
Tänään on kuukauden viimeinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mene käymään jossain ruoanjakelupaikassa. Ja kirkon diakoniatoimistolla.
Ei niitä sunnuntai-iltana ole.-ei ap
Kokeilkaapa hienot ihmiset, mitä ylempää kansaa koettekin olevanne, olla vaikkapa viikko-parin syömättä ja asukaa samaan aikaan pressun alla. Kun rahaa kilahtaa tilille, voit olla niin väsynyt ja nälkäinen että se kebab jonka saa nopeasti ja runsailla kaloreilla, ei kuulosta yhtään hassummalta.
Itse olin koditon vielä muutama vuosi sitten, nyt 100k vuositulot ja ihmettelen miten tyhmillä ihmisillä voi olla niin paljon rahaa. Menneisyyttäni en unohda.