Miten erotan, mikä muunsukupuolinen on kyseessä?
Tuli mieleen tuosta Iris Suomelan tapauksesta.
Miten siis voin erottaa muunsukupuoliset, sukupuolettomat, x-, y-, z- yms. sukupuoliset tavallisista, normaaleista ihmisistä?
Monet heistä toki näyttävät ihan muulta kuin normaalilta, mutta miten pystyn päättelemään, mikä sukupuolinen kukin yksilö on päättänyt olla?
Jotta ei tulisi kutsuttua ketään väärin.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Minun sukupuoleni ei mitenkään ole sun asiasi. Ei se vaikuta arkeesi mitenkään.
Ei minunkaan. Tulen sitten uimahallissa naisten puolelle.
T. Karvainen mieheltä näyttävä munat omistava joka tuntee itsensä naiseksi aina välillä
Ihmisapinalla on 2 vain sukupuolta. Muuhun uskovilla on kyse vain aivoverenkierron häiriöistä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.translaki2019.fi/ No tällaista ajetaan nyt sisään! Että siitä vain sitten tulevaisuudessa päättelemään.
1. Jatkossa juridinen sukupuoli perustuu henkilön omaan ilmoitukseen, ei vuosia kestävään lääketieteelliseen prosessiin, jossa sukupuolen määrittelevät lääkärit. (Juridinen sukupuoli tarkoittaa oikean sukupuolen kirjaamista virallisiin papereihin, kuten passiin ja väestörekisteriin. Päätös lääketieteellisestä hoidoista tehdään jatkossakin lääkärin kanssa.)
2. Juridisen sukupuolen korjaaminen ei vaadi todistusta lisääntymiskyvyttömyydestä.
3. Myös alle 18-vuotiaat voivat korjata juridisen sukupuolensa huoltajan suostumuksella. (Juridinen sukupuoli tarkoittaa oikean sukupuolen kirjaamista virallisiin papereihin, kuten passin ja väestörekisteriin. Päätös lääketieteellisistä hoidoista tehdään jatkossakin lääkärin kanssa.)
4. Lisäksi avataan neuvottelut kolmannen sukupuolivaihtoehdon lisäämisestä väestörekisterijärjestelmään.
Ei tätä! tehkää jotain!
Vierailija kirjoitti:
Ihmisapinalla on 2 vain sukupuolta. Muuhun uskovilla on kyse vain aivoverenkierron häiriöistä.
Kyllä, sukupuolia on ainoastaan kaksi.
"Jotta ei tulisi kutsuttua ketään väärin."
Milloin tarvitsee kutsua ihmistä sukupuolelta?
Vierailija kirjoitti:
"Jotta ei tulisi kutsuttua ketään väärin."
Milloin tarvitsee kutsua ihmistä sukupuolelta?
Joissain tilanteissa on tyypillisesti käytetty sukupuolen määritettä joko pelkästään tai sukunimen lisäksi.
Nykyään tätä ei ilmeisesti voi tehdä.
Vai mitä kertovat vaikkapa seuraavat: "tuo punapaitainen yksisarvinen tuolla", tai "tuo käpy ylimmän rivin päässä".
Joskus normaalissa maailmassa voitiin sanoa "punapaitainen nainen tuolla" tai "tuo mies ylimmän rivin päässä".
Rehellisesti sanottuna sukupuoli on kyllä jokapäiväisessä kanssakäymisessä melkoisen toisarvoinen asia.
Entäs mistä erottaa ovat kaksi muunsukupuolista samaa muusukupuolta vai eri muusukupuolia?
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna sukupuoli on kyllä jokapäiväisessä kanssakäymisessä melkoisen toisarvoinen asia.
Olen samaa mieltä. Tämän vuoksi aion jatkossa kutsua kaikkia kahdella jalalla liikkuvia nimellä "olento".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Tämän vuoksi aion jatkossa kutsua kaikkia kahdella jalalla liikkuvia nimellä "olento".
En arvosta ollenkaan tuollaisia yleistyksiä että kaikki olisivat olentoja.
Minä olen mineraali.
Vierailija kirjoitti:
Entäs mistä erottaa ovat kaksi muunsukupuolista samaa muusukupuolta vai eri muusukupuolia?
Tottakai eri muusukupuolia, koska kaikki ovat niin erityisiä lumihiutaleita, että ei heidän kaltaisiaan voi olla enempää kuin yksi.
Kohta meillä onkin muusukupuolinen_1, muusukupuolinen _2, muusukupuolinen_3 jne jne.
Ai niin, mutta jokuhan loukkaantuu noistakin, kun kokee että _1 on parempi kuin _3..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai eri muusukupuolia, koska kaikki ovat niin erityisiä lumihiutaleita, että ei heidän kaltaisiaan voi olla enempää kuin yksi.
Kohta meillä onkin muusukupuolinen_1, muusukupuolinen _2, muusukupuolinen_3 jne jne.
Ai niin, mutta jokuhan loukkaantuu noistakin, kun kokee että _1 on parempi kuin _3..
Tarkoitatko että muusukupuolia on yhtä monta kuin on muunsukupuolisia ihmisiä, jokainen on eri muusukupuolta? Julkisuudessa on esitetty lukuja muutamista kymmenistä muutamiin satoihin, eikös muunsukupuolisia ole maailmassa paaaaljon enemmän?
Seuraako tästä myös se että muusukupuolinen ei voi koskaan olla homoseksuaalinen, koska ei ole ketään toista samaa sukupuolta kenen kanssa hän voisi köyriä?
Intersektionaalinen yliopistotutkimus vois ottaa tästä kopin. Sukupuolten määrä ja niiden erottaminen toisistaan, saati uhrihierarkian tunnistaminen tässä yhteydessä on vielä kovin sekavaa.
Miksi joku haluaisi vaihtaa juridista sukupuolitietoaan ilman transitiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika harvoin herroitellaan tai rouvitellaankaan ketään, tai kutsutaan edes miehiksi, naisiksi, pojiksi tai tytöiksi. Joten tuo on ihan tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mineraali.
Tämä on muuten totta, en tullut lainkaan ajatelleeksi tuota. Pahoittelut.
Mietin joskus itsekin olevani mineraali, mutta terapeutin avulla päädyimme siihen, että olen kuitenkin enemmän jalokaasu, joka voi muuntautua virvatuleksi (= olennoksi).
Olisiko "olemus" ehkä parempi? En halua loukata ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mineraali.
Mietin joskus itsekin olevani mineraali, mutta terapeutin avulla päädyimme siihen, että olen kuitenkin enemmän jalokaasu, joka voi muuntautua virvatuleksi (= olennoksi).
On ennakkoluuloista olettaa että kaikki ovat olemassa. Minä esimerkiksi en ole olemassa. Olen olematon. Loukkaannun väitteistä ja vihjailuista että olisin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko että muusukupuolia on yhtä monta kuin on muunsukupuolisia ihmisiä, jokainen on eri muusukupuolta? Julkisuudessa on esitetty lukuja muutamista kymmenistä muutamiin satoihin, eikös muunsukupuolisia ole maailmassa paaaaljon enemmän?
Seuraako tästä myös se että muusukupuolinen ei voi koskaan olla homoseksuaalinen, koska ei ole ketään toista samaa sukupuolta kenen kanssa hän voisi köyriä?
Kyllä tämä tältä alkaa vahvasti vaikuttaa.
Kuuluuhan muusukupuolisen identiteettiin vahvasti se, että vain hän on se erityinen, eikä kukaan muu.
Tuo mainitsemasi asia on ihan pikkuseikka sen rinnalla, että he kaikki voivat olla täydellisen erityisiä.
Voi olla, että joku alkaa jälkeenpäin harmitella asiaa ollessaan täysin ainoa omaa sukupuoltaan edustava, mutta vähän myöhäistä se siinä kohtaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mineraali.
On ennakkoluuloista olettaa että kaikki ovat olemassa. Minä esimerkiksi en ole olemassa. Olen olematon. Loukkaannun väitteistä ja vihjailuista että olisin olemassa.
Olen todella pahoillani puolestasi. Olet varmasti saanut kärsiä paljon siitä, että sinun on oletettu olevan olemassa. Hirvittävää, kuinka huonosti yhteiskunta kohtelee olemattomia.
Oletko jo saanut tähän ammattitaitoista apua? Harkitsetko kenties tulevaisuudessa korjausta tähän olemattomuuteen, vai oletko ihan tyytyväinen siihen?
Tämä on ensimmäinen kerta kun itse kohtaan olemattoman. Monia olentoja sekä käpyjä olen tavannut.
On olemassa vain miehiä ja naisia. Piste.