Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamatun ristiriidat, uskovia paikalla?

Vierailija
04.11.2020 |

Olen alkanut lukea Raamattua ja yrittänyt tulla uskoon, mutta minua vaivaa evankeliumien risiriitaisuudet! Esim yhdessä kohdassa sanotaan (Markuksen evankeliui) että Jeesuksen ollessa ristillä myös toiset ristiinnaulitut pilkkasivat häntä ja toisessa evankeliumissa taas kerrotaan, että ristin ryöväri uskoi Jeesukseen ja pääsi taivaaseen. Muitakin vastaavia esimerkkejä on. Kiinnostaisi aidosti kuulla, miten te uskovat suhtaudutte näihin? Itse en oikein tiedä miten suhtautua...

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä niin naurattaa miten ilmiselvä tarina itselleni koko Raamattu on erityisesti Jeesuksen syntymä. Maria tuli raskaaksi jostain avioliiton ulkopuolisista puskariennoistaan Alejandron kanssa, eikä keksinyt muuta ratkaisua kuin satuilla Joosefille lapsen olevan Jumalan poika. Siitä sitten lähti valhe vähän lapasesta josta ihmiset lukevat vieläkin. Nostan Marialle hattua. Kukahan mahtaa olla Jeesuksen oikea isä, mahtoi häntäkin varmaan hieman huvittaa.

Vierailija
82/85 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä niin naurattaa miten ilmiselvä tarina itselleni koko Raamattu on erityisesti Jeesuksen syntymä. Maria tuli raskaaksi jostain avioliiton ulkopuolisista puskariennoistaan Alejandron kanssa, eikä keksinyt muuta ratkaisua kuin satuilla Joosefille lapsen olevan Jumalan poika. Siitä sitten lähti valhe vähän lapasesta josta ihmiset lukevat vieläkin. Nostan Marialle hattua. Kukahan mahtaa olla Jeesuksen oikea isä, mahtoi häntäkin varmaan hieman huvittaa.

Saatko koviakin kiksejä tuosta pilkasta? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, pilkkasihan osuu toki omaan nilkkaasi, ei kenenkään muun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö olekaan lukeneet raamattuanne? Siellä kehoitetaan olemaan riitelemättä uskon asioista, koska se on täysin turhaa. Ja riidellessä te ette pysy Jumalassa, rakkaudessa.

Keskustelu ei ole riitelyä, vaan se on usein hedelmällistä.

Vierailija
84/85 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ristiin naulittiin . Se on pääasia . Että meidät on sovitettu .

Vierailija
85/85 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu niin kuin parhaaksi näet. Me emme voi kulkea samaa polkua. Jos tulet uskoon, hyvä, jos et, elämäsi on silti hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi