Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamatun ristiriidat, uskovia paikalla?

Vierailija
04.11.2020 |

Olen alkanut lukea Raamattua ja yrittänyt tulla uskoon, mutta minua vaivaa evankeliumien risiriitaisuudet! Esim yhdessä kohdassa sanotaan (Markuksen evankeliui) että Jeesuksen ollessa ristillä myös toiset ristiinnaulitut pilkkasivat häntä ja toisessa evankeliumissa taas kerrotaan, että ristin ryöväri uskoi Jeesukseen ja pääsi taivaaseen. Muitakin vastaavia esimerkkejä on. Kiinnostaisi aidosti kuulla, miten te uskovat suhtaudutte näihin? Itse en oikein tiedä miten suhtautua...

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut lukea Raamattua ja yrittänyt tulla uskoon

Miksi ihmeessä????

Vierailija kirjoitti:

, mutta minua vaivaa evankeliumien risiriitaisuudet.

No varmasti vaivaa jos yrität ottaa tosissasi ne sadut.

Sadut? Mikä sinua vaivaa ateisti? Vastaat noista rienaavista sanoistasi vielä.

Si

Olen aistivinani vahingoniloa sanoissasi...Saako uskova olla vahingoniloinen?

Vierailija
22/85 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

åå

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut lukea Raamattua ja yrittänyt tulla uskoon

Miksi ihmeessä????

Vierailija kirjoitti:

, mutta minua vaivaa evankeliumien risiriitaisuudet.

No varmasti vaivaa jos yrität ottaa tosissasi ne sadut.

Sadut? Mikä sinua vaivaa ateisti? Vastaat noista rienaavista sanoistasi vielä.

Si

Olen aistivinani vahingoniloa sanoissasi...Saako uskova olla vahingoniloinen?

Uskova voi olla millainen vain. Se että minä olen uskova, ei suinkaan tee minusta täydellistä. Päinvastoin, olen hyvinkin vajavainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että luet Raamattua ja yrität tulla uskoon. Uskoon tuleminen on aina Jumalan työ, kun Hän Pyhän Henkensä kautta avaa Sinua käsittämään Jeesuksen sovitustyön puolestasi.

Raamattu on luotettava. Sitä lukemalla voit päästä lähemmäs uskoontuloa, kun Jumala kutsuu Sinua Sanansa kautta rakkaudellaan valtakuntaansa.

Kun luet Raamattua, tee se rukoillen. Pyydä Taivaan Isää avaamaan Sanaansa sinulle. Juttele kristittyjen kanssa.

Vierailija
24/85 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankeliumit ovat silminnäkijäkuvauksia, joita eivät kirjoittaneet muistiin kyseiset silminnäkijät, vaan toiset tai kolmannet osapuolet, joille asiasta on kerrottu. Sellaisessa tilanteessa on aivan normaalia, että asiat kerrotaan ja muistetaan vähän eri tavalla. Evankeliumien näkökulmat yhdistämällä löytyy se riitävän lähellä totuutta oleva versio. Mitä kumman väliä edes on sillä, että kuka pilkkasi ja missä kohtaa? Pääasiahan on se, että Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme vuoksi?

Vierailija
25/85 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evankeliumit, kuten monet muutin asiat raamatussa ovat eri kirjoittajien kynästä. Jos usean eri henkilön pitää kirjoittaa samasta asiasta (kuten evankeliumit), niin ihan varmasti kaikki tekstit ovat hieman erilaisia myös sisällöltään. Pääpiirteet ovat kenties samat, mutta eri yksityiskohtia voi olla itsekullakin.

Eli mitkään noista evankeliumeista ei ole mitenkään luotettavia.

Ei se tarkoita sitä, etteivät ne olisi luotettavia. Luotettavuus ei vaadi tieteellistä tarkkuutta. Elämä kun ei ole sellaista. Eikä Jumalakaan halua olla sellainen.

Vierailija
26/85 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä . Jos et usko et usko . Jeesuksen usko on ihan vaan kristittyjen usko .

Vierailija
27/85 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä . Jos et usko et usko . Jeesuksen usko on ihan vaan kristittyjen usko . Ryövärit rosvot varkaat ,oli juutalainen tapa ristiin naulita murhaajia ja ryöväreitä ristille ja päästää joka vuosi joku vapaaksi . Jeesus oli tuomittu syyttömänä synnittömänä . Juuda Iskariot oli myynyt Jeesuksen rahasta . Jeesus teki hyvää ja paransi sairaita . Ristillä ryövärit pilkkasivat muun kansan mukana Jeesusta mutta yksi ryöväreistä ymmärsi Jeesuksen olevan synnitön ja sanoi että me ryövärit kärsimme omista synneistämme mutta tämä Jeesus kärsii meidän eikä omista synneistään. Juutalaiset oli päästänyt vapaaksi murhaaja barabbaan ja huutaneet ristiin naulitse ristiin naulitse Jeesusta vastaan. He myös pilkkasivat Jeesusta ja sykkivät löivät. Sanoivat Jeesusta juutalaisten kuninkaaksi ja sylkivät. Yksi ryöväri puhui Jeesukselle ja Jeesus armahti häntä että pääset hänen mukaan sinä päivänä . Kun Jeesus kuoli hänen ristinsä päälle oli laitettu kyltti inri tämä on juutalaisten kuningas Jesus Nasaretilainen . Jeesus otettiin alas ristiltä ja ryövärit joilta lyötiin reidet poikki juutalaisen tavan mukaan mutta kun Jeesus jo oli kuollut ei häneltä luita rikottu. Hänet laitettiin kalliohautaan. Jeesus oli ollut vihainen kun juutalaiset oli tehnyt temppelistä ryövärien luolan myyntikojuineen koska sen olisi pitänyt olla rukoushuone eikä kauppa. Jeesus lupasi pelastaa tämän ryövärin joka häneen uskoi. Toiselta ryöväriltä korpit söi silmät. Kun Jeesus nousi kuolleista 3 päivänä ,pyhien haudat aukesi . ( Ristillä kun Jeesus kuoli tuli maanjäristys synkät pilvet ja koko luontoon tuli hiljaisuus ). Roomalainen sotilas joista osa oli Rooman juutalaisia sanoi totisesti tämä oli Jumalan poika ihmisen poika. Pontius Pilatus sanoi Katso ihmistä .Pontius kysyi Jeesukselta mistä sinä olet . Jeesuksen syntymäpaikka on Betlehem YouTube Betlehem . Älä ikinä pilkkaa Jeesus nazaretilaista hän on ainoa joka voi sielun pelastaa .

Vierailija
28/85 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se on ristiriitainen kirja. Mutta etsi sieltä se olennainen asia eli Kristuksen rakkaus ja armo. Ainoa asia, jolla on oikea merkitys.

Ristiin naulittu meidän rikkomusten tähden . Voitti kuoleman nousemalla kuolleista . Mutta pääasia on armo ja totuus . Ristinsä veri .

Vierailija
29/85 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntymys pois pahasta ja omista synneistä . He katsovat häneen jonka ovat ristiin naulinneet . Peite silmillä ei voi nähdä . Heiltä on pelastus peitetty eivät voi nähdä ei kuulla . Lankesivat pois armosta . Eivät olisi muuten häntä ristiin naulinneet elämän ruhtinasta .

Vierailija
30/85 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen menevät .

Vierailija
31/85 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas!

Luin koko ketjun, ja nyt ajatukseni vasta sekaisin ovatkin.

Vierailija
32/85 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadotuksen lapsia kirjoitti:

Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen menevät .

Enpä ole tuollaista aiemmin kuullut, mutta se keskipiste on olennainen asia, kun mitataan aikaa: esimerkiksi pääsiäisenä jos riidellään siitä, milloin se täysikuu on "täytetty". Laske siitä sitten, minkälaisen yhtälön saat;-)

Vierailija
33/85 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Raamatun. Löytänyt kolmiyhteisen Jumalan. Nyt tiedän myös mihin olemme menossa. Valinta on ihmisellä itsellään. Jos teemme väärän valinnan, loppusijoituksemme tulee olemaan ikuinen kärsimys, jos valitsemme Jeesuksen anteeksiannon ja pidämme siitä kiinni, pääsemme pelastettujen joukkoon, jossa ei ole kärsimystä. Tämä ei ole pelottelua, vaan fakta juttu.

Vierailija
34/85 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tulkinnit tuon asian niin, että osa pilkkasi, osa uskoi. Aivan kuten ne joita ei naulittu ristiin. Heistäkin osa uskoi, osa pilkkasi

Vierailija
35/85 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskot vaan . ✝️✝️✝️💕💕💕

Vierailija
36/85 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha ainakin on olemassa.

No doubt.

Vierailija
37/85 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa vastata noihin kysymyksiin. Yleensä en jää pohtimaan sellaista mitä en ymmärrä. Odotan, että se selviää aikanaan.. jos selviää.

Ajattelen niin että uskoon ei voi tulla yrittämällä, vaan se on Jumalan lahjan vastaanottamista. Se ei ole omaa yrittämistä, vaan sitä että ottaa vastaan pelastuksen. Yksin uskosta, yksin armosta. Ilman omia tekojamme ja ansioitamme. Siihen ei tarvita älyä eikä ymmärrystä.

Vierailija
38/85 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulee ketju Taru sormusten herrasta- kirjoista, missä pohditaan sitä, miksi Sauron jakoi sormukset, vaikka olisi voinut pitää ne itsellään?

Mitä järkeä on pohtia taruolentojen tekemisiä?

Vierailija
39/85 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee ketju Taru sormusten herrasta- kirjoista, missä pohditaan sitä, miksi Sauron jakoi sormukset, vaikka olisi voinut pitää ne itsellään?

Eri asia on tuhansia vuosia vanha kirja joka on maailman levinnein Jumalan Sana.

Siinä ei ole ristiriitoja.

Vierailija
40/85 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri asia on tuhansia vuosia vanha kirja joka on maailman levinnein Jumalan Sana.

Siinä ei ole ristiriitoja.

Heh, se passska on täynnä perustavanlaatuisia ristiriitoja ja kamelikuskien nuotiosatuja.

Antakaa esimerkki ristiriidasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi