Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ystäväni haluaa olla täydellinen äiti

Vierailija
20.02.2014 |

Eräs läheinen ystäväni esittää julkisesti täydellistä äitiä. Tai siis sellaista äitiä, jonka kuvittelee täydelliseksi. Jo raskausaikana hänellä oli suuret suunnitelmat; vain kotona tehtyä luomuruokaa, pitkä imetys, kestovaipat jne. Lapsen synnyttyä mikään ei ole oikein mennyt putkeen, ja nyt pitää ihmeellistä roolia lähinnä netin kautta muille äideille.

Tiedän, että syöttää lapselle pääasiassa purkkiruokaa. Lisäilee kuitenkin kuvia itsetehdyistä soseista ja jakaa linkkekä purkkiruokien kamaluudesta.

Imetys ei onnistunut ja siirtyi korvikkeisiin. Netin mukaan lapsella on kaikki allergiat, ja siksi äidinmaito mukamas ei kelpaa.

Kestovaipat myi yhteiselle tutullemme (ne äitiyspakkauksen mukana saadut), mutta kovin mainostaa niitäkin käyttävän ja taas linkkejä jaellaan.

Oon todella hämmentynyt ja olenkin jo ruvennut välttämään hänen seuraansa. Jokin ihmeellinen päähän pinttymä täydellisestä äidistä, jollainen yrittää vakuuttaa olevansa. Oikeastaan olen myös vähän huolissani, sillä ei kai tuollainen kovin tervettä ole mielenterveydenkään kannalta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän bloggaaja? Kerro kuka!

Vierailija
2/5 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän haluaisi olla juuri sellainen kun mainostaa olevansa, ja yrittää kynsin hampain pitää siitä kiinni. Asioiden hyväksyminen ei aina ole nniin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen olla, jos hän on itse tyytyväinen ja lapsi voi hyvin, niin kaikki on ok silloin. Ei kukaan jaksa vetää roolia vuodesta toiseen, joten eiköhän sieltä takaa ala löytymään kohta se vanha ystävä, joka on hetken ollut vähän hakoteillä itsensä kanssa. Anna siis ajan kulua ja älä polta siltoja välillänne, olet vain oma itsesi ja tallaat omaa polkuasi.

Vierailija
4/5 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystävä masentunut? Jos et voi tai halua ottaa asiaa puheeksi, minä soittaisin neuvolaan ja pyytäisin vähän kyselemään onko kaikki hyvin. Jos siis ystäväsi tulee toimeen neuvolantätin kanssa. Ja niin saa minullekin tehdä jos alan hölmöillä lapsen kanssa. Parempi että joku puuttuu jos äiti on onneton.

Vierailija
5/5 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on siitä saakka, kun sai ensimmäisen lapsensa, vetänyt tota roolia. Tosin hän oikeasti kestovaippailee ja luomuilee yms, mutta kun nähdään hän aina tuskastuneena valittaa kuinka loppu hän on. Mies ei kuulemma enää jaksa häntä, ja sitä en edes ihmettele koska ystäväni nipottaa kaikesta. Molemmat ovat duunareita jotka asuvat hienolla omakotitaloalueella kamalien velkojen kera, lapset on pakko pukea merkkivaatteisiin vaikkei olisi varaa jne. Ja pahinta hänestä olisi olla köyhä, siis niin että ihmiset tietäisivät! Olen ottanut häneen jo paljon etäisyyttä, ei vaan jaksa.