Bloggarin loputonta shoppailua
Jaksaa vaan hämmästyttää loputon materian haaliminen, missä menee raja ja miten on varaa. Käyttäisi vaikka asuntoon tai matkustamiseen, mihin tuo tavaramäärä edes mahtuu. Pelkästään laukkuja jotain 30, kaikki about tonnin. Siinä on jo asunnon käsiraha. Noh, kaikilla on omat harrastuksensa, who cares!
http://www.olivialehti.fi/private-blend/
Kommentit (61)
Tuli mieleen, että todella moni keskituloinen ja pienituloinen ostelee joka toinen päivä itselleen kaikenlaisia edullisempia vaatteita ja tavaroita kotiinsa. tietenkin myös monet suurituloisetkin ostavat ihan samalla tavalla.
Onko se oikeasti kuitenkaan niin suuri synti jos joku jolla on varaa tai tahtoa hankkii esim. 2000 eur laukkuja harkiten. Niillä on jälleenmyyntiarvoakin. Minusta on parempi maksaa enemmän hyvästä tuotteesta, joka kelpaa pitkään käytettynä muillekin kuin sellaisesta halvemmasta joka menee pian rojuna kaatopaikalle.
Minun mielestäni sellainen tilanne on parempi, jossa ostetaan kallista harkiten ja myydään käytetyt eteenpäin kuin sellainen että ostetaan halvalla ja paljon.. halvat tavarat päätyvät pian roskiin kun niihin kyllästytään, ne menevät rikki tai niitä ei välttämättä enää kukaan muu huoli.
Tietenkin nämä ovat kaksi ääripäätä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 17:35"]
En nyt jaksanut kovin pitkälle tuota aloittajan linkkaamaa blogia katsella. Aika samanlaiselta vaikutti kuin muutkin "lifestyle"-blogit, mitä nyt bloggarina on mies, kun tavallisemmin nainen. Oon varmaan liian vanha tai tyhmä tai hippi tai jotain kun en ylipäätään jaksa kiinnostua näistä tällaisista tavarataivas-blogeista. Tuntuu vain jotenkin niin vieraalta se, että pitää koko ajan olla saamassa tai hankkimassa jotain tavaraa jostain. Joka viikko tai mieluummin useamminkin pitää päästä hehkuttamaan uusia hankintoja. Mihin ihminen tarvitsee niin paljon "roinaa"? Vaikka se ei olisikaan ainoa asia, josta mielihyvää saa, niin silti, miksi se haaliminen on niin tärkeää?
[/quote]
mä en kyllä allekirjoita tota roinan haalimista.
Mä aloin vuosi sitten pitämään kirjaa ostaksista, kaikesta kosmetiikasta, vaatteista, sisustuksesta jne. Ja kuvittelin että en juuri mitään osta, mutta kovasti se lista oli pitkä vuoden vaihteessa. Hyväpalkkaisessa työssäni minulla on siihen varaakin, kuten omistusasuntoon ja esim tässä tapauksessa luksuslaukkuihin ja matkoihin.
Olen Mikkoon tutustunut työympäristöissä ja pidän hänestä ihmisenä todella paljon, minusta on todella ikävä lukea hänestä näin.
Blogin pitäminen on Mikolle vain ja ainoastaan harrastus, enpä usko että "mainostuloja" hänelle juuri tulee, koska sivuilla ei näy Nelly-kollaaseja tai vst. Enpä usko että Hermes Mikkoa muistaa mitenkään, vaikka hän niiden sivuja välillä kehuukin.
Kateus vie tuhkatkin pesästä.
[/quote]
Sitten vielä tämä, että jos itselle tavarat tuovat hyvää oloa, niin kuvitellaan, että muilla on samoin. Ja että ainoa syy, miksi kaikki maailman ihmiset eivät shoppaa merkkituotteita tai ylipäätään turhaa tavaraa, olisi se, että heillä ei ole varaa. Ja jos vain voisivat, niin ostaisivat. Mikä tällaista harhaa tuottaa, mistä tällainen maailmankuva syntyy, että kaikilla olisi samat arvot ja mieliteot.
Eihän tämä miespuolinen bloggaaja PB osta läheskään niin paljon kuin esimerkiksi toinen miespuolinen bloggaaja Jepsukka, jolla varmasti jo enemmän Hermesin aitoja laukkuja kuin suomalaisilla naisilla yhteensä! :D
PB blogi on hyvä ja todella ajankohtainen ja sieltä saa tiedon kaikesta mitä täällä pääkaupunkiseudulla meneillään lifestylen saralla. Hän osaa haistella uusia tuulia, uusia merkkejä, uusia ravintoloita, uusia sisustuksia, uusia liikkeitä, uusia ilmiöitä. Päinvastoin kun moni muu lifestylebloggaaja joka vaan laahaa perässä ja ostelee kaikkea samaa mitä muutkin ja sisustaa samalla tavalla kuin muutkin ja ostaa tismalleen samat laukut kuin muutkin bloggaajat.
PB antaa myös rehellisiä tuotepalautteita eikä vain mielistele sponsoreita.
Siksi PB on niitä harvoja suomalaisia blogeja joita käyn lukemassa.
Onhan noita sponsoroituja, ostoksiaan esitteleviä turhautuneen oloisia rouvia jotka ostattaa miehillään 1500-3000 euron laukkuja ja muuta oheistuotetta lähes joka toinen viikko.
Jos joku tekee kovasti töitä, ja maksaa omilla rahoillaan elämisensä ja pystyy vielä hemmottelemaan itseään tuon tuostakin, niin voimia heille :) Hyvä M!
pitääkö olla mies, että saa naisilta synninpäästön ostelustaan???? Näköjään.
Hyvä pointti! Naisten shoppailu aina haukutaan, mutta miesten on hyväksyttyä. Ja naisetko ostelee aina miestensä rahoilla? En usko. Varmaan jotkut, mutta samalla tavalla tiedän miehiä, jotka ovat menneet rahasta naimisiin. ja itse ostan ns. luksukseni itse. Löytyy joka lähtöön, mutta suomalaisille kadehtijoille pitää aina sanoa, että kun mies osti... Ihan ku itellä ei olis varaa. Ja kyllä, en omista yhtäkään luottokorttia. Naisellakin voi olla rahaa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:14"]
Öö noloa että bloggari käy täällä itte kyttäämässä keskusteluja ja kirjoitteluja!
[/quote]
Muut ovat tähän jo vastanneet, mutta googlapa tällainen termi kuin "maineenhallinta". Tämä on nykypäivää ja olennainen osa kaikkea ammattimaista - myös siis harrastuksena, mutta vakavissaan suoritettua - verkkotoimintaa.
Mielestäni on siis paitsi luonnollista, jopa suotavaa, että bloggaajat seuraavat, mitä heistä kirjoitetaan. Se, vastataanko kirjoitteluun ja miten, on sitten bloggaajan oman harkinnan varassa. Yleisesti olen sitä mieltä, että suora linja kannattaa. Mikon blogia seuranneena olen huomannut, että hän noudattaa tätä myös blogin kommenttiosiossa, jättää sinne myös kommentteja, jotka itse katsoisin suoraneiseksi kettuiluksi, ja vastaa niihin asiallisesti.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 18:30"]
Öö noloa että bloggari käy täällä itte kyttäämässä keskusteluja ja kirjoitteluja!
[/quote]
Muut ovat tähän jo vastanneet, mutta googlapa tällainen termi kuin "maineenhallinta". Tämä on nykypäivää ja olennainen osa kaikkea ammattimaista - myös siis harrastuksena, mutta vakavissaan suoritettua - verkkotoimintaa.
Mielestäni on siis paitsi luonnollista, jopa suotavaa, että bloggaajat seuraavat, mitä heistä kirjoitetaan. Se, vastataanko kirjoitteluun ja miten, on sitten bloggaajan oman harkinnan varassa. Yleisesti olen sitä mieltä, että suora linja kannattaa. Mikon blogia seuranneena olen huomannut, että hän noudattaa tätä myös blogin kommenttiosiossa, jättää sinne myös kommentteja, jotka itse katsoisin suoraneiseksi kettuiluksi, ja vastaa niihin asiallisesti.
[/quote]
Tämän olen huomannut myös! Samoin ehdottomasti tuon 53:n, ei tyydy vaan kuvailemaan omaa kotiaan vaan oikeasti kirjoittelee tapahtumista ja Helsingin uusista jutuista.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 18:23"]
pitääkö olla mies, että saa naisilta synninpäästön ostelustaan???? Näköjään.
[/quote]
Nimenomaan! Itsekään en kannata överishoppailua, mutta kyllä naisten ja miesten shoppailuun pitäisi suhtautua samalla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:59"]
[/quote]Ehkä se saa autimaattisesti tiedon, kun osoite on jossain linkitetty?
[/quote]
Monilla bloggareilla on käytössä Google Analytics, josta näkee vaikka ihan realiaikaisesti kävijätietoja, etenkin mistä sivuiltoilta niitä tulee. Samaa ohjelmaa käyttää mm. monet firmat.
Vooi. Se että pitää olla girly man tykätäkseen tyttöjen jutuista ja laukuista vaan todistaa, että naiset tykkää shoppailla. Joskus omilla, joskus jonkun muun rahoilla mutta sekin on sivuseikka.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 18:26"]
Hyvä pointti! Naisten shoppailu aina haukutaan, mutta miesten on hyväksyttyä. Ja naisetko ostelee aina miestensä rahoilla? En usko. Varmaan jotkut, mutta samalla tavalla tiedän miehiä, jotka ovat menneet rahasta naimisiin. ja itse ostan ns. luksukseni itse. Löytyy joka lähtöön, mutta suomalaisille kadehtijoille pitää aina sanoa, että kun mies osti... Ihan ku itellä ei olis varaa. Ja kyllä, en omista yhtäkään luottokorttia. Naisellakin voi olla rahaa.
[/quote]
Ei kyse siitä paljonko ostaa vaan mitä ostaa. Ajattomia siistejä tuotteita näyttäisi hänellä olevan.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:23"]
Miten ihmeessä se on AP:n hyvinvoinnista pois jos joku ostaa (laukkuja-matkoja-mitähän muut viellä)? Ostaisit varmaan itsekkin jos vaan olis millä ostaa. Terveisin Vuittonien onnellinen omistaja, omistusasuntokin löytyy, Pariisin matka varattuna ja huom! en ole bloggaaja
[/quote]
Halvin Vuittonin laukku maksaa n. 500-600€. Siihen on kyllä lähes kenellä tahansa työssäkäyvällä varaa pienen säästämisen jälkeen.
Lisäksi lyön vetoa, että laukkusi on se katukuvassa jatkuvasti näkyvä vaaleanruskea, jota koristavat lukuisat LV-merkinnät.
Vuittonilla olisi toki nätimpiäkin laukkuja, mutta niissähän ei paista kauas, että tässä on kuulkaas nyt Vuitton.
Jotenkin huvittava ilmiö tämä Vuitton. Jotenkin tuntuu, että suomalaiset haluavat leikkiä rikasta ja näyttää, että meilläpäs on kuulkaa varaa merkkilaukkuun.
Näyttää vaan vähän koomiselta yhdistettynä H&M-vaatteisiin, jotka viimeistään kielivät sen todellisen rahatilanteen. Eikö kalliin merkkilaukun kaveriksi sopisi mielummin yhtä laadukkaat merkkivaatteet?
[/quote]
Niin sitä vaan että eivät kyllä ole siitä halvimmasta päästä, viimeisin maksoi pari tonnia :-)
[/quote]
Juu juu, uskotaan uskotaan :)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 13:38"]
Mikäs siinä jos on äveriäs! Kyllä itsekin eläisin tuollaista elämää laukkuineen, omistusasuntoineen ja matkoineen jos olisin hyväpalkkaisessa työssä. En ymmärrä miksi Suomessa pitää kaikin keinoin piilotella jos on rahaa vähän extraankin.
[/quote]
Tuskinpa kukaan suomalaisista bloggareista ihan hirveän äveriäitä ovat. Hyväpalkkaisesta työstä en sitten tiedä, hyvinkin mahdollista
Puolet valhetta, puolet sponssia. Bloggaaminen eli "bloggaaminen" on vain tapa vältellä todellisuutta.
Höpö höpö, se voi olla vähä niinku harrastus, päiväkirja. Ainaki itte bloggasin joskus mm sen takia.
[/quote]
vai olisiko loogisempi vaihtoehto että näki tuosta ap:n linkistä että tuli klikkauksia täältä? Saa käyttää järkeä?
[/quote]
Hah! Nolompaa olisi väittää kiven kovaa ettei ikinä käy täällä, ja hyvä että kävi itse vastaamassa esitettyyn kysymykseen.