Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen suklaan, karkin, sokerin ja maitotuotteiden suurkuluttaja ja olen huippuhyvässä kunnossa

Vierailija
04.11.2020 |

Sain juuri viimeisen lääkärintarkastuksen verikokeiden tulokset ja kaikki arvot olivat loistavat. Varmasti liikunnalla on suuri merkitys siinä, että olen pysynyt terveenä ja hyväkuntoisena, vaikka herkuttelenkin joka päivä reilusti.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma sitten.

Vierailija
2/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele suurkuluttaja + muu ruokavaliosi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele suurkuluttaja + muu ruokavaliosi

Syön joka päivä joko vähintään yhden suklaalevyn tai karkkipussin ja sen päälle vielä jotain muuta makeaa, kuten jäätelöä, suklaakakkua, keksejä, lakupatukoita. Esimerkiksi tänään on mennyt 200 g Fazerin Dumle-suklaalevy, n. 300 g Pandan lakupaloja ja 6 kpl PusPus-täytelakupatukoita. Illalla ehkä otan vielä Viennetta-jäätelökakkua.

Muuten syön päivän aikana yleensä yhden lämpimän aterian töissä. Tänään söin lasagnea, porkkanaa ja jugurttia myslin kanssa. Töiden jälkeen syön useimmiten pari juusto-kinkku-leipää ja  jugurttia/vanukasta/muroja. Ruokajuomana on maito ja iltapalalla otan lämpimän maitokaakaon. Aamupalaa en syö, mutta korvaan sen parilla lakupatukalla aamukahvitunnilla. ap

Vierailija
4/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän se on sitten aukottomasti todistettu, että nuo ovat terveellisiä.

Vierailija
5/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä?

Vierailija
6/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä?

Kohta 50 v. Tällä ruokavaliolla olen porskuttanut koko aikuisikäni. ao

Vierailija
7/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset ovat terveitä kunnes eräänä kauniina päivänä eivät enää ole. Sokerin epäillään olevan esimerkiksi maksa- ja suolistosyövän jatkuvan lisääntymisen taustalla. Ei se, että sinulla on normaali kolesteroli tai verenpaine, kerro todellakaan kaikkea, mitä elimistössä tapahtuu.

Vierailija
8/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nythän se on sitten aukottomasti todistettu, että nuo ovat terveellisiä.

Väitän, että ovat terveellisempiä kuin tupakanpoltto ja alkoholin lipitys. ap

Vierailija
9/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset ovat terveitä kunnes eräänä kauniina päivänä eivät enää ole. Sokerin epäillään olevan esimerkiksi maksa- ja suolistosyövän jatkuvan lisääntymisen taustalla. Ei se, että sinulla on normaali kolesteroli tai verenpaine, kerro todellakaan kaikkea, mitä elimistössä tapahtuu.

Kohta loppuu sokerileipureiltakin työt.

Vierailija
10/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös sellainen että herkuttelen melko paljon mutta pysyn silti hoikkana. On kai joku geeni-juttu kun koko perheeni, ja oikeastaan koko sukuni, on samanlainen. Vaikuttaa myös varmaan se että teen fyysistä työtä.

Vierailija
11/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös sellainen että herkuttelen melko paljon mutta pysyn silti hoikkana. On kai joku geeni-juttu kun koko perheeni, ja oikeastaan koko sukuni, on samanlainen. Vaikuttaa myös varmaan se että teen fyysistä työtä.

Ehkä sinun annoskokosi ovat pieniä ja korvaat aterioita herkuilla. Näin se yleensä menee hoikilla ihmisillä, vaikka väittävät syövänsä paljon.

Vierailija
12/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo vielä nilkkaan kolahtaa.. :(

Vierailija
13/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäänkö myös paperit alkossa ja pyörivätkö ympärillä 20v tytöt?

Vierailija
14/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pysyisi hoikkana tällä herkuttelumäärällä, mikäli lopettaisin liikunnan. Lihon varmasti, jos tasapaino heilahtaa. Liikunnalla on kaloritasapainon lisäksi muitakin hyödyllisiä vaikutuksia. Hyvä lihaskunto tukee niveliä, hengitys- ja verenkiertoelimistö pysyy kunnossa, luut säilyttävät tiheytensä (liikunnan ja maidon ansiosta) ja hapenottokyky säilyy hyvänä. Lisäksi raitis ilma ja endorfiinit tukevat psyykkistä hyvinvointia. ap

Vierailija
15/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytäänkö myös paperit alkossa ja pyörivätkö ympärillä 20v tytöt?

Alkossa en käy, mutta kotona pyörii murkkuikäisen tyttöni kavereita, jotka eivät tällaisesta äiti-ihmisestä piittaa. ap

Vierailija
16/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten näissä sairauksissa on muitakin rasitteita kuin pelkkä sokeri. Paheiden summa ratkaisee. Toisaalta myös joillain asioilla voi kompensoida epäterveellisiä tottumuksia. Itse harrastan paljon liikuntaa ja otan riittävät vitamiinit purkista. ap

Sokeri tuskin on ainoa ongelma. Jos syöt suuren määrän tyhjiä kaloreita olet joko lihava tai syöt terveellisiä ruokia todella vähän. Tällä on vaikutus sinun terveyteen, halusit tai et. Luonnollisesti normaalipaino ja riittävä liikunta auttaa, mutta ei se lisää esim. kuitua sinun ruokavalioon, mikä on suolistosyövälle altistava tekijä. 

Luonnollisesti aina löytyy se geeni-ihme, joka pärjää huonoillakin elämäntavoilla. Ei ole vaikea löytää esim. 50 v. tupakoijaa, joka on hyvässä kunnossa. Ei se silti poista tupakoimista riskitekijänä. 

Vierailija
17/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän makeasta, mutta nuo määrät kuulostaa aika suurilta minunkin korvaan. Ei siinä, kukin tavallaan ja jos arvot ovat ok, niin mikäs siinä.

Mietin vain, etkö tunne fyysisesti huonoa oloa sokeripitoisesta syömisestä? Väsytkö helposti tai tunnetko ärtymystä jos et saakaan makeaa?

Vierailija
18/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten näissä sairauksissa on muitakin rasitteita kuin pelkkä sokeri. Paheiden summa ratkaisee. Toisaalta myös joillain asioilla voi kompensoida epäterveellisiä tottumuksia. Itse harrastan paljon liikuntaa ja otan riittävät vitamiinit purkista. ap

Sokeri tuskin on ainoa ongelma. Jos syöt suuren määrän tyhjiä kaloreita olet joko lihava tai syöt terveellisiä ruokia todella vähän. Tällä on vaikutus sinun terveyteen, halusit tai et. Luonnollisesti normaalipaino ja riittävä liikunta auttaa, mutta ei se lisää esim. kuitua sinun ruokavalioon, mikä on suolistosyövälle altistava tekijä. 

Luonnollisesti aina löytyy se geeni-ihme, joka pärjää huonoillakin elämäntavoilla. Ei ole vaikea löytää esim. 50 v. tupakoijaa, joka on hyvässä kunnossa. Ei se silti poista tupakoimista riskitekijänä. 

Kuitua saan ruisleivästä ja myslistä. Vitamiinit otan purkista. Minulla ei ole koskaan ollut mitään suolisto-ongelmia tai vatsavaivoja. Eikä ole mitään ruoka-aineallergioita. ap

Vierailija
19/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pidän makeasta, mutta nuo määrät kuulostaa aika suurilta minunkin korvaan. Ei siinä, kukin tavallaan ja jos arvot ovat ok, niin mikäs siinä.

Mietin vain, etkö tunne fyysisesti huonoa oloa sokeripitoisesta syömisestä? Väsytkö helposti tai tunnetko ärtymystä jos et saakaan makeaa?

Määrät ovat suuria, tiedostan sen. Olen sokerikoukussa, mutta en ole tosissani edes yrittänyt päästä siitä irti. En tiedä, olisinko ärtynyt, jos en saisi makeaa, kun syön sitä joka päivä. Todennäköisesti yrittäisin narkkarin lailla saada jostain päivittäistä annostani. Fyysisesti oloni ei muutu huonoksi, mutta toisinaan väsyttää, kun on vetänyt kunnon sokeriöverit. Tätä tapahtuu joskus viikonloppuisin, kun mätän urakalla irtokarkkeja. Ostan kerralla lähes kilon satsin itselleni. ap

Vierailija
20/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites maksa? Monilla hoikilla ja liikunnallisilla on tietämättään rasvamaksa.