Olen suklaan, karkin, sokerin ja maitotuotteiden suurkuluttaja ja olen huippuhyvässä kunnossa
Sain juuri viimeisen lääkärintarkastuksen verikokeiden tulokset ja kaikki arvot olivat loistavat. Varmasti liikunnalla on suuri merkitys siinä, että olen pysynyt terveenä ja hyväkuntoisena, vaikka herkuttelenkin joka päivä reilusti.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Mites maksa? Monilla hoikilla ja liikunnallisilla on tietämättään rasvamaksa.
Maksa-arvot olivat myös hyvät. ap
Oletko laskenut, että saat päivittäin ainakin 25 grammaa kuitua?
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä kehonkoostumuksen. Onko mitattu? Vaikea meinaan kuvitella että koko elämänsä tommosia määriä herkkuja syöneellä ihmisellä ei näy muka yhtään missään.
Rasvaprosentti on mitattu vuosia sitten ja se oli 21,5. Veikkaisin, että siitä on noussut vähän. Sen tarkempia mittauksia ei ole otettu. ap
Vierailija kirjoitti:
En ole laskenut, mutta oletan asian olevan kunnossa, koska vatsa toimii moitteettomasti. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole laskenut, mutta oletan asian olevan kunnossa, koska vatsa toimii moitteettomasti. ap
Jos et ole laskenut, et voi tietää. Vatsasi toiminnan perusteella asiaa ei voi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole laskenut, et voi tietää. Vatsasi toiminnan perusteella asiaa ei voi päätellä.
Mihin siis kuituja tarvitaan?
Iho sulla ainakin on huono, vaikka muuten kroppa ois ok. Vuosikymmenien mättäminen on tuhonnut kollageenin, naama roikkuu ja ihonväri on samean harmaa. Sokerikasvot on ihan tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Iho sulla ainakin on huono, vaikka muuten kroppa ois ok. Vuosikymmenien mättäminen on tuhonnut kollageenin, naama roikkuu ja ihonväri on samean harmaa. Sokerikasvot on ihan tosiasia.
Kesällä päivetyn kauniisti ja talvellakin meikkaan joka tapauksessa, joten ihon värillä ei ole suurta merkitystä minulle. ap
Miksi liiallinen sokerin syönti tuntuu olevan muille niin iso asia, vaikka minulla ei ole muita paheita? En jaksa uskoa, että kovinkaan moni elää ilman yhtäkään pahetta koko elämänsä ajan. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan siitä ja hyvistä veriarvoista sen voi päätellä. ap
Hyvä. Eräskin syö kuin mikäkin syöttölammas vaikka mitä herkkuja, vielä myöhään illalla päivittäin. Joskus jopa yöllä syö sitten jotain ruokaa kun jäi nälkä ja heräsi. Syö terveellisesti myös, mutta kuluttaa paljon. Sutjakka kuin pajun vitsa.
Hyvät veriarvot ei kyllä kerro kunnosta mitään. Monilla rappioalkoholisteillakin on hyvät veriarvot.
Voi hyvää päivää.. vaikka sulla olisi tänään verikokeet (pieni verenkuva) priimaa ja sydänfilmi normaali, niin ne ei kerro siitä mikä tilanne on huomenna. Esim. sydäninfarkti tai aivohalvaus voivat iskeä kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ennusmerkkejä ei useinkaan näy verikokeissa tai sydänfilmissä, vaikka elimistössä on tapahtunut muutoksia kohti katastrofia jo pidemmän aikaa huonojen elintapojen takia.
Voihan olla että porvoolaisilla on jokin erityinen geeni, joka estää esim. syöpäsoluja käyttämästä sokeria ravinnokseen.
Lihominen johtuu psyykkisistä syistä. Jos psyyke on kunnossa paino ei nouse paljoa yli normaalin vaikka söisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorempana sokerikoukku johtuen RAUDAN ja ferritiinin mataluudesta.
Loppui, kun sain nuo arvot hyviksi.Miehillä tuo ruokavalio teettää lapsettomuutta. Naisilla myös.
Mutta ap onneksi jo sen iän ylittänyt.
virhe korjattu.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää.. vaikka sulla olisi tänään verikokeet (pieni verenkuva) priimaa ja sydänfilmi normaali, niin ne ei kerro siitä mikä tilanne on huomenna. Esim. sydäninfarkti tai aivohalvaus voivat iskeä kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ennusmerkkejä ei useinkaan näy verikokeissa tai sydänfilmissä, vaikka elimistössä on tapahtunut muutoksia kohti katastrofia jo pidemmän aikaa huonojen elintapojen takia.
Oli 52-vuotiaaksi superterve, ei mitään oireita, ei ylipainoa, hyvät veriarvot jne. Sitten vain yksi aamu meni yhtäkkiä näkö ja tavarat ei pysyneet käsissä. Ensimmäinen yö ikinä sairaalassa hoidettavana, lapsia olen kyllä synnyttänyt sairaalassa ja syntynyt sairaalassa, mutta jätetään ne pois laskuista. Pienen pieni tukos aivoissa, pääsin kyllä jo parin päivän kuluessa pois ja olin jo täysin kunnossa, kiitos ajoissa aloitetun lääkityksen, muutaman päivän kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele suurkuluttaja + muu ruokavaliosi
Syön joka päivä joko vähintään yhden suklaalevyn tai karkkipussin ja sen päälle vielä jotain muuta makeaa, kuten jäätelöä, suklaakakkua, keksejä, lakupatukoita. Esimerkiksi tänään on mennyt 200 g Fazerin Dumle-suklaalevy, n. 300 g Pandan lakupaloja ja 6 kpl PusPus-täytelakupatukoita. Illalla ehkä otan vielä Viennetta-jäätelökakkua.
Muuten syön päivän aikana yleensä yhden lämpimän aterian töissä. Tänään söin lasagnea, porkkanaa ja jugurttia myslin kanssa. Töiden jälkeen syön useimmiten pari juusto-kinkku-leipää ja jugurttia/vanukasta/muroja. Ruokajuomana on maito ja iltapalalla otan lämpimän maitokaakaon. Aamupalaa en syö, mutta korvaan sen parilla lakupatukalla aamukahvitunnilla. ap
Tuota. Minkä ikäinen sinä olet?
Oelt kyllä jo mestari tuossa. Tiettyyn asti ihminen kestää tuota, mutta jossain vaiheessa ei vaan.
Lisään vielä kehonkoostumuksen. Onko mitattu? Vaikea meinaan kuvitella että koko elämänsä tommosia määriä herkkuja syöneellä ihmisellä ei näy muka yhtään missään.