Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suklaan, karkin, sokerin ja maitotuotteiden suurkuluttaja ja olen huippuhyvässä kunnossa

Vierailija
04.11.2020 |

Sain juuri viimeisen lääkärintarkastuksen verikokeiden tulokset ja kaikki arvot olivat loistavat. Varmasti liikunnalla on suuri merkitys siinä, että olen pysynyt terveenä ja hyväkuntoisena, vaikka herkuttelenkin joka päivä reilusti.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että porvoolaisilla on jokin erityinen geeni, joka estää esim. syöpäsoluja käyttämästä sokeria ravinnokseen.

Syöpäsolut käyttävät ihan jokaisella ihmisellä sokeria ravinnokseen. Ellet sitten ole koko elämääsi ketoosissa. Sokerin määrällä ei ole merkitystä. 

Vierailija
62/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheat syytökset siitä, että joku mättää sokeria lihomatta. Eiköhän täällä saa jokainen syödä mitä haluaa ja niin paljon kuin haluaa.

Saa mutta AP tuntuu kuvittelevan että on ihan terveellistä eikä olisi tuollaisella määrällä vaikutusta terveyteen. Joku vielä uskoo moista ja sairastuttaa itsensä.

En minä tätä terveelliseksi ole väittänyt. Kerroin vain faktat terveydentilastani. Olisin varmasti pahasti ylipainoinen ja monisairas, mikäli näihin tottumuksiin yhdistäisin rasvaisen ruokavalion, ylisuuret annoskoot, liikkumattomuuden, päihteiden käytön ja alkoholin kulutuksen. Jokainen valitsee itse elämäänsä paheiden määrän. Katson, että omien paheiden määrä on aika minimissä verrattuna moneen muuhun. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä persjalkaämmillä_sitten ONGELMAT.

Mikä on ongelmana? Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmaa. Enkä edes ole persjalkainen. ap

Vierailija
64/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset ovat terveitä kunnes eräänä kauniina päivänä eivät enää ole. Sokerin epäillään olevan esimerkiksi maksa- ja suolistosyövän jatkuvan lisääntymisen taustalla. Ei se, että sinulla on normaali kolesteroli tai verenpaine, kerro todellakaan kaikkea, mitä elimistössä tapahtuu.

no trolihan tuo on. Noin paljon suklaata, aiheuttaa sokeritaudin aivan varmasti. Ja jatkuva kovien rasvojen mättäminen kyllä on iso riski kaikille pahoille elintapasairauksille, sydäri, syövät rasvamaksa. Ei nämä näy häppösessä pikkuverikuvassa, ei millään. 

Ja painoo tuolla tulee 200 kiloa hetkessä kelle vaan vaikka miten liikkuisi. Suklaalevy/päivä on jo 1200 kcal, siihen perusruokaa vaik 1000 kcal, eli lihot kyllä.

Päivitä tietosi. sokeritauti ei tule sokerista. Jos siihen etsitään syyllistä, niin oikeampi nimitys ko. sairaudelle olisi rasvatauti. 2-tyypin diabeteksen riski kasvaa, kun vyötärönympärys ylittää tietyn mitan. Pelkkä sokerin syönti ei siihen liity mitenkään, vaan elintapojen summa. 

Vierailija
65/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitatttiinko myös kromi ja magnesium. Valkoisen sokerin sulatus kuluttaa näitä kivennäisaineita,jotka vaikuttavat hermostoon. Kromin puute aiheuttaa makeannälkää. Oletko siis kierteessä? Ja mitä makea korvaa elämässäsi? Seksiä? Hellyyttä? Läheisyyttä? Turvaa?

Vaihdevuosien jälkeen lihot kilon vuodessa, jos jatkat tuolla laila.

Vierailija
66/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esim. lakua ei saa syödä joka päivä. Juuri oli Iltalehdissä juttu naisesta joka söi lakua/salmiakkia koko ajan, joka meni Ruotsin laivoille, osti sieltä sitä pussikaupalla Turkinpippuria, söi ja joutui teholle. Kalium romahti. Tai joku muu arvo, en muista mikä.  Hyvä kun selvisi hengissä. On tarkka raja miten paljon salmiakkia saa syödä.

Ihan puuta heinää tuo ap

Sinäkö perustat tietosi iltalehtien uutisointiin? 

Lakritsin glykyrritsiini voi aiheuttaa herkälle ongelmia ja äärimmäisessä tapauksessa kalium-tason laskun, mutta nämä ovat vain poikkeustapauksia, ei päde suurimpaan osaan ihmisiä. Lakritsin vaikutus on yksilöllistä ja se olisi jo aiheuttanut ongelmia, mikäli olisin herkkä sille. ap

Vierailija
67/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos oisin sun lääkäri niin oisin kyllä jo enemmän huolissani siitä miksi laihdut tai pysyt laihana siitä huolimatta että syöt tuommosia kalorimääriä? 

Ja ehän esim. Kaliumia ole monivitamiinipurkissa? 

Mut lopeta nyt toi salmiakki , ihme ettei ole jo pahaa puutosta, katoppa niistä verikokeistasi Kalium arvo, onko viitteissä?

En laihduta, mutta elämääni kuluu niin paljon hyöty- ja huviliikuntaa, että pysyn normaalipainossa. Iltaisin aikani/mielenkiintoni ei riitä ruoanlaittoon. Helpoin tapa korvata kalorivajetta onkin juuri karkkipussin vetäminen päivän päätteeksi. Täytelakuista ei suurta vaaraa ole, koska niissa lakritsin määrä on suhteellisen pieni. ap

Vierailija
68/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis lihava kuitenkin, kun herkuttelet joka päivä reilusti? Reilusti tarkoittaa 1000+ kcal (yksi 300g karkkipussi) päivässä ylimääräistä.

Vierailija
69/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele suurkuluttaja + muu ruokavaliosi

Syön joka päivä joko vähintään yhden suklaalevyn tai karkkipussin ja sen päälle vielä jotain muuta makeaa, kuten jäätelöä, suklaakakkua, keksejä, lakupatukoita. Esimerkiksi tänään on mennyt 200 g Fazerin Dumle-suklaalevy, n. 300 g Pandan lakupaloja ja 6 kpl PusPus-täytelakupatukoita. Illalla ehkä otan vielä Viennetta-jäätelökakkua.

Muuten syön päivän aikana yleensä yhden lämpimän aterian töissä. Tänään söin lasagnea, porkkanaa ja jugurttia myslin kanssa. Töiden jälkeen syön useimmiten pari juusto-kinkku-leipää ja  jugurttia/vanukasta/muroja. Ruokajuomana on maito ja iltapalalla otan lämpimän maitokaakaon. Aamupalaa en syö, mutta korvaan sen parilla lakupatukalla aamukahvitunnilla. ap

Tuossa on noin 4000 kcal. Kaivatko ojaa lapiolla 8 tuntia päivässä kun et ole 150 kg?

Vierailija
70/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitatttiinko myös kromi ja magnesium. Valkoisen sokerin sulatus kuluttaa näitä kivennäisaineita,jotka vaikuttavat hermostoon. Kromin puute aiheuttaa makeannälkää. Oletko siis kierteessä? Ja mitä makea korvaa elämässäsi? Seksiä? Hellyyttä? Läheisyyttä? Turvaa?

Paheiden summa on vakio. Tämä on ainut paheeni. Vitamiinit, hiven- ja kivennäisaineet saan purkista, joten puutoksia ei ole. Olen jo vaihdevuosi-iässä, eikä ole kiloja alkanut kertymään. Tiedostan, että siinä vaiheessa, kun en enää pysty liikkumaan näin paljon, minun on vähennettävä herkutteluani. Itse asiassa herkkuhimo ei ole silloin edes niin suuri päivän päätteeksi, jos en ole jostain syystä liikkunut yhtä paljon kuin normipäivinä. ap

Vierailija
71/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paheiden summa on vakio. Tämä on ainut paheeni. Vitamiinit, hiven- ja kivennäisaineet saan purkista, joten puutoksia ei ole. Olen jo vaihdevuosi-iässä, eikä ole kiloja alkanut kertymään. Tiedostan, että siinä vaiheessa, kun en enää pysty liikkumaan näin paljon, minun on vähennettävä herkutteluani. Itse asiassa herkkuhimo ei ole silloin edes niin suuri päivän päätteeksi, jos en ole jostain syystä liikkunut yhtä paljon kuin normipäivinä. ap

Voi olla hyvinkin niin, ettei sinun tarvitse edes vähentää, jos lopetat liikunnan. Jotkut eivät vain liho. Merkittävä kalorivaikutus liikunnalla on vasta kun harrastat raskasta liikuntaa 2+ tuntia päivässä.

Vierailija
72/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla hyvinkin niin, ettei sinun tarvitse edes vähentää, jos lopetat liikunnan. Jotkut eivät vain liho. Merkittävä kalorivaikutus liikunnalla on vasta kun harrastat raskasta liikuntaa 2+ tuntia päivässä.

Joskus liikunta on jäänyt vähemmälle (esim. loma-aikoina)  ja silloin alan aina lihomaan, joten kyllä lihoisin, ellen vähentäisi herkuttelua. ap

Vierailija
73/73 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele suurkuluttaja + muu ruokavaliosi

Syön joka päivä joko vähintään yhden suklaalevyn tai karkkipussin ja sen päälle vielä jotain muuta makeaa, kuten jäätelöä, suklaakakkua, keksejä, lakupatukoita. Esimerkiksi tänään on mennyt 200 g Fazerin Dumle-suklaalevy, n. 300 g Pandan lakupaloja ja 6 kpl PusPus-täytelakupatukoita. Illalla ehkä otan vielä Viennetta-jäätelökakkua.

Muuten syön päivän aikana yleensä yhden lämpimän aterian töissä. Tänään söin lasagnea, porkkanaa ja jugurttia myslin kanssa. Töiden jälkeen syön useimmiten pari juusto-kinkku-leipää ja  jugurttia/vanukasta/muroja. Ruokajuomana on maito ja iltapalalla otan lämpimän maitokaakaon. Aamupalaa en syö, mutta korvaan sen parilla lakupatukalla aamukahvitunnilla. ap

Tuota. Minkä ikäinen sinä olet?

Oelt kyllä jo mestari tuossa. Tiettyyn asti ihminen kestää tuota, mutta jossain vaiheessa ei vaan.

Täytän kohta 50 v. Vielä ei ole raja tullut vastaan, joten jatkan nykyisellä linjalla toistaiseksi. ap