Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suklaan, karkin, sokerin ja maitotuotteiden suurkuluttaja ja olen huippuhyvässä kunnossa

Vierailija
04.11.2020 |

Sain juuri viimeisen lääkärintarkastuksen verikokeiden tulokset ja kaikki arvot olivat loistavat. Varmasti liikunnalla on suuri merkitys siinä, että olen pysynyt terveenä ja hyväkuntoisena, vaikka herkuttelenkin joka päivä reilusti.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele suurkuluttaja + muu ruokavaliosi

Syön joka päivä joko vähintään yhden suklaalevyn tai karkkipussin ja sen päälle vielä jotain muuta makeaa, kuten jäätelöä, suklaakakkua, keksejä, lakupatukoita. Esimerkiksi tänään on mennyt 200 g Fazerin Dumle-suklaalevy, n. 300 g Pandan lakupaloja ja 6 kpl PusPus-täytelakupatukoita. Illalla ehkä otan vielä Viennetta-jäätelökakkua.

Muuten syön päivän aikana yleensä yhden lämpimän aterian töissä. Tänään söin lasagnea, porkkanaa ja jugurttia myslin kanssa. Töiden jälkeen syön useimmiten pari juusto-kinkku-leipää ja  jugurttia/vanukasta/muroja. Ruokajuomana on maito ja iltapalalla otan lämpimän maitokaakaon. Aamupalaa en syö, mutta korvaan sen parilla lakupatukalla aamukahvitunnilla. ap

Onnittelut, jos et vielä ole sairastunut krooniseen suolistotulehdukseen. Liikunta ei poista sokerin haittoja.

Varmaankin älytät lukijoita. Ei kai kukaan oikeasti pysty syömään tuollaista määrä makeaa? Minulla menisi tuollaisen makeamäärän syömiseen monta viikkoa ellei kuukausia.

Vierailija
42/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli turha haukkua kuinka joku on läski kun kerran joku muu voi vetää karkkeja urakalla- Ei ole tasavertaista :p Mulla on kauhea työ pysyä painossani ja saada vielä 10 kiloa alas. Olen 25 kiloa laihduttanut ja pysynyt siinä 4 vuotta eli kyse on elämäntapa muutoksesta. Silti ärsyttää että niin monen vuoden työ menee laihtumiseen kun taas muut mättää mitä haluaa juka päivä. Edes lihavana en syönyt herkkuja tuollatavoin joka päivä, nykyään liikun myös ja vahtaan kalorimääriä. Niin paljon suunnittelua ja valmistautumista, vanhemmilta opittua ja kiitos geenitkin vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheat syytökset siitä, että joku mättää sokeria lihomatta. Eiköhän täällä saa jokainen syödä mitä haluaa ja niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
44/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa syödä miten haluaa, mutta voihan täällä kyseenalaistaa asioita. Todennäköisesti täällä käytäisiin samantyylistä keskustelua, jos joku tekisi aloituksen ruokavalionsa sokerittomuudesta, viljattomuudesta jne.

Vierailija
45/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset ovat terveitä kunnes eräänä kauniina päivänä eivät enää ole. Sokerin epäillään olevan esimerkiksi maksa- ja suolistosyövän jatkuvan lisääntymisen taustalla. Ei se, että sinulla on normaali kolesteroli tai verenpaine, kerro todellakaan kaikkea, mitä elimistössä tapahtuu.

no trolihan tuo on. Noin paljon suklaata, aiheuttaa sokeritaudin aivan varmasti. Ja jatkuva kovien rasvojen mättäminen kyllä on iso riski kaikille pahoille elintapasairauksille, sydäri, syövät rasvamaksa. Ei nämä näy häppösessä pikkuverikuvassa, ei millään. 

Ja painoo tuolla tulee 200 kiloa hetkessä kelle vaan vaikka miten liikkuisi. Suklaalevy/päivä on jo 1200 kcal, siihen perusruokaa vaik 1000 kcal, eli lihot kyllä.

Vierailija
46/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lakua ei saa syödä joka päivä. Juuri oli Iltalehdissä juttu naisesta joka söi lakua/salmiakkia koko ajan, joka meni Ruotsin laivoille, osti sieltä sitä pussikaupalla Turkinpippuria, söi ja joutui teholle. Kalium romahti. Tai joku muu arvo, en muista mikä.  Hyvä kun selvisi hengissä. On tarkka raja miten paljon salmiakkia saa syödä.

Ihan puuta heinää tuo ap

Vierailija
47/73 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oisin sun lääkäri niin oisin kyllä jo enemmän huolissani siitä miksi laihdut tai pysyt laihana siitä huolimatta että syöt tuommosia kalorimääriä? 

Ja ehän esim. Kaliumia ole monivitamiinipurkissa? 

Mut lopeta nyt toi salmiakki , ihme ettei ole jo pahaa puutosta, katoppa niistä verikokeistasi Kalium arvo, onko viitteissä?

Vierailija
48/73 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites maksa? Monilla hoikilla ja liikunnallisilla on tietämättään rasvamaksa.

Maksa-arvot olivat myös hyvät. ap

Hyvät maksa-arvot ei vielä poissulje rasvamaksaa.

Vierailija
49/73 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheat syytökset siitä, että joku mättää sokeria lihomatta. Eiköhän täällä saa jokainen syödä mitä haluaa ja niin paljon kuin haluaa.

Saa mutta AP tuntuu kuvittelevan että on ihan terveellistä eikä olisi tuollaisella määrällä vaikutusta terveyteen. Joku vielä uskoo moista ja sairastuttaa itsensä.

Vierailija
50/73 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät olekaan 150-senttisiä savolaisakkoja jotka paisuvat pullataikinaksi jos syövät yhden korvapuustin 😂🤣👌🏿

Vierailija
51/73 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä persjalkaämmillä_sitten ONGELMAT.

Vierailija
52/73 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No diabetse sulla tulee vielä tulevaisuudessa. Jos olet noin koukuttunut sokeriin. Kannattas googlettaa millainen sairaus on kyseessä. Voi tulla ensin oireettomana. Pahimmassa tapauksessa. Eli en onnittelisi tästä " sokerin sietokyvystä "

Vierailija
53/73 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No diabetse sulla tulee vielä tulevaisuudessa. Jos olet noin koukuttunut sokeriin. Kannattas googlettaa millainen sairaus on kyseessä. Voi tulla ensin oireettomana. Pahimmassa tapauksessa. Eli en onnittelisi tästä " sokerin sietokyvystä "

Diabetes

Vierailija
54/73 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tuo nyt ihan hirveältä kuulosta. Syöt kuitenkin ruuan ja juot maitoa.

Karkista energiaa ja suklaasta energia lisäksi proteiineja.

Kalorimäärä varmaan jotakuinkin se sinun päivittäinen tarpeesi?

Tai minkä ikäinen olet ja minkä painoinen ja miten paljon liikut?

Et kulosta mitenkään hätkäyttävältä. Isot ihmiset syö tuplasti tuon päivittäin.

Miten siun hampaasi?

Ja jos et kätä pähteitä, niin ihan ok.

Vierailija
55/73 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän hyvin monella juopollakin maksa-arvot ovat hyvät kunnes tulee yhtäkkinen romahdus.

Vierailija
56/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs hampaat?

Hammaslääkärit jaksavat joka tarkastuksessa kehua, miten harvinaisen hyvin hoidetut hampaat minulla ovat. ap

Vierailija
57/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele suurkuluttaja + muu ruokavaliosi

Syön joka päivä joko vähintään yhden suklaalevyn tai karkkipussin ja sen päälle vielä jotain muuta makeaa, kuten jäätelöä, suklaakakkua, keksejä, lakupatukoita. Esimerkiksi tänään on mennyt 200 g Fazerin Dumle-suklaalevy, n. 300 g Pandan lakupaloja ja 6 kpl PusPus-täytelakupatukoita. Illalla ehkä otan vielä Viennetta-jäätelökakkua.

Muuten syön päivän aikana yleensä yhden lämpimän aterian töissä. Tänään söin lasagnea, porkkanaa ja jugurttia myslin kanssa. Töiden jälkeen syön useimmiten pari juusto-kinkku-leipää ja  jugurttia/vanukasta/muroja. Ruokajuomana on maito ja iltapalalla otan lämpimän maitokaakaon. Aamupalaa en syö, mutta korvaan sen parilla lakupatukalla aamukahvitunnilla. ap

Onnittelut, jos et vielä ole sairastunut krooniseen suolistotulehdukseen. Liikunta ei poista sokerin haittoja.

Varmaankin älytät lukijoita. Ei kai kukaan oikeasti pysty syömään tuollaista määrä makeaa? Minulla menisi tuollaisen makeamäärän syömiseen monta viikkoa ellei kuukausia.

Ilmeisesti olet tynnyrissä kasvanut, jos kuvittelet, ettei kukaan muu syö tuollaisia määriä makeaa.

Vierailija
58/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli turha haukkua kuinka joku on läski kun kerran joku muu voi vetää karkkeja urakalla- Ei ole tasavertaista :p Mulla on kauhea työ pysyä painossani ja saada vielä 10 kiloa alas. Olen 25 kiloa laihduttanut ja pysynyt siinä 4 vuotta eli kyse on elämäntapa muutoksesta. Silti ärsyttää että niin monen vuoden työ menee laihtumiseen kun taas muut mättää mitä haluaa juka päivä. Edes lihavana en syönyt herkkuja tuollatavoin joka päivä, nykyään liikun myös ja vahtaan kalorimääriä. Niin paljon suunnittelua ja valmistautumista, vanhemmilta opittua ja kiitos geenitkin vielä.

Et tainnut huomata, kun kerroin, että liikun paljon, siis todella PALJON. Sanoin myös, että varmasti lihon, jos en pidä kalorimäärää suhteessa liikuntaan tasapainossa. Mikäli vähentäisin liikunnan määrää, minun olisi lopetettava herkkujen mässyttäminen, mikäli haluaisin pysyä normaalipainoisena. ap

Vierailija
59/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muutama vaikeasti ylipainoinen tuttava. Heillekään ei makea maistu, mutta käyttävät sen sijaan paljon rasvaa ruoanlaitossa, juustot, sipsit ja pizzat maistuvat. Suuri sokerimäärä ei yksistään tee ylipainoiseksi, Rasvaisella ruoalla ja juustoilla päivän kalorisaanti ylittyy helpommin kuin sokerilla.

Vierailija
60/73 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet. Olet kuvottava porsas.