Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdota mulle työtä tai koulutusta (paljon ongelmia).

Vierailija
20.02.2014 |

Sori kauhea romaani. Koitin sisällyttää kaiken lyhyesti ekaan kappaleeseen.

Mulla on aika pahoja hahmotusongelmia ja olen eläkkeellä mielenterveysongelmien takia. En kuitenkaan haluaisi ajatella tätä lopullisena. Työkokemusta on vain parin kuukauden ajalta, vaikka olen 25-vuotias. Silti haluaisin olla hyödyksi, mutta en tunnu kelpaavan mihinkään tai en pysty tekemään juuri mitään. Mulla on ylioppilastutkinto suht hyvin arvosanoin ja olen opiskellut yliopistossa saavuttamatta kuitenkaan mitään ongelmien takia. Ongelmia on siis vakavat hahmotusongelmat ja "sosiaalinen vamma". Lisäksi työkokemus on lähes nolla. Yksinkertaisetkin hommat kävisi, mutten tunnu pääsevän mihinkään.

Olen loogisella tavalla ja matemaattisesti älykäs (mainitsen vain. En ole tyhmä, mulla on korkea ÄO). Mulle riittäisi hyvin yksinkertaiset hommat. Vaikutan aika tavalliselta ainakin alkuun, katson silmiin ja annan "reippaan" vaikutelman. Se on opeteltua (mä olen aina ollut hyvä näyttelemään). Kuitenkaan en pysty työskentelemään ihmisten kanssa. En pysty ajamaan autoa. En pysty suorittamaan yksinkertaisiakaan tehtäviä, jos jousun samalla olemaan sosiaalinen tai edes jos joku, joka saattaa sanoa jotain, on samassa tilassa.

Häiriinnyn herkästi ympäristön hälinästä (äänistä ja myös "visuaalisesta hälinästä") ja sellaisista. Valun johonkin zombie-tilaan, enkä lopulta pysty muuhun kuin istumaan paikallani ja tuijottamaan yhtä pistettä. En pysty edes vastaamaan kysymyksiin. Kyse ei ole paniikista vaan ihan puhtaasta ylikuormituksesta. Mä olen ilmeisesti tavallani äärimmäisen ärsykeherkkä. Turhauttavaa, kun tällaista ei oikein ymmärretä. En oikein ymmärrä itsekään. Paniikille mahtaisi jotain, muttei tälle.

Olen hyväkuntoinen. Siivoojantyö kävisi mulle, mutta mulla ei työvoimatoimiston mukaan ole mahdollisuutta päästä niihin hommiin ilman jotain tutkintoja ja ajokorttia. Yöhommat on poissa laskuista. Tuntuu, että työkkärin "täti" hämmentyi vain mun diagnooseista, jotka typeränä esittelin heti ensimmäisenä. En voi luottaa siihen, että saisin työtä nopeasti. Olen lähetellyt hakemuksia elämäni aikana teinistä asti vaikka kuinka.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka Juhana Vartiaisen assariksi..

Vierailija
22/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolle aistiyliherkyydelle on tosi vaikeaa tehdä mitään. Minulla on samaa ongelmaa äänien ja ihmisjoukkojen kanssa.

Jos olet matemaattisesti lahjakas, olisiko sinun mahdollista opiskella sitä hiljakseen eteenpäin? Jos saisit tuetusti tutkinnon kasaan, asiantuntija- ja tutkijatehtävissä saa työskennellä rauhassa. Yliopistolla ollaan muutenkin suvaitsevaisia erilaisia vaikeuksia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä tms laskupäätä vaativa toimistotyö

Vierailija
24/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä tms laskupäätä vaativa toimistotyö

Vierailija
25/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijaksi, kaikenlaisia muitakin hyypiöitä hiihtelee yliopistojen käytävillä ;) ihan tosissani oon. Jatkat opiskeluja! Onnea matkaan mihin ikinä äaltkaan!

Vierailija
26/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varsinaisesti ole ujo, itse asiassa päinvastoin. Siksi kaikki onkin niin outoa. Olen introvertti, mutta vaikutan usein ihan päinvastaiselta. Ehkä se on ongelma, että vaikutan ensin ekstrovertiltä ja sitten yhtäkkiä vaan jäädyn. Se on kyllä totta, että vaadin tosi paljon omaa tilaa. Mä usein kuuntelen musiikkia silmät kiinni monta tuntia putkeen, jos mikään ei häiritse.

19, rohkaise poikaasi ja koita auttaa siinä, että pojallasi pysyy itseluottamus ja itsekunnioitus niin hyvänä kuin mahdollista. Jos onkin ongelmia, ne pitää vain hyväksyä osaksi persoonaa ja osaksi itseä. Vain sillä tavalla löytyy oikea tapa toimia ongelmien kanssa. Mä olen nimenomaan matemaattisluonnontieteellisessä. Monet löytää siltä alalta paikkansa. Mulla vain on muita asioita sen tiellä, että keskittyisin täysin opiskeluun.

Vierailija
27/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikaisemmi tosi kunnianhimoinen opiskelujen kanssa. Yliopistossa on monenlaista hiihtäjää, se pitää paikkansa. Mulle vain on käynyt usein niin, että tenteissä lopulta vaan rutistan paperit kasaan ja pakenen paikalta. Ja mulla on toinenkin kutsumus, joskin saattaa olla, että menee vielä enemmän kuin viisi vuotta, että siitä tulee mitään. Silti se on mulle tärkeintä. Samalla mä voisin kyllä tehdä jotain liukuhihnahommia.

Millainen koulutus vaaditaan kirjanpitäjäksi? Oon kyllä pohtinut merkonimiksi kouluttautumista.

Vierailija
28/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin kotona yksin tehtävä työ esim. koodaaminen tai tietotekniikkaan liittyvä homma.

Vierailija
29/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on eläkepaperit. Niitä ei ihan kevyin perustein anneta. Joten mitäs jos nyt keskittyisit itsesi hoitamiseen ja ihan siihen arkielämään: käymään siellä kaupassa, auttamaan sukulaisia jne. Niillä työkkärin tädeilläkin on kädet täynnä työtä oikeiden työttömien kanssa, ei heillä varmastikaan ole aikaa sinun ongelmillesi, kun sinun ei edes kuulu etsiä työtä.

Vierailija
31/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haet töitä jos et usko pärjääväsi työkokeilussa? Et ole saanut tarpeeksi tukea vaikeuksiesi kanssa, yliopistossakin olisi varmasti ollut mahdollista saada erilaisia tukitoimia ja joustoa, esim oman huoneen tenttiä varten.

Jospa kokeilisit vapaaehtoistyötä esim vanhainkodissa, siellä on mahdollista monenlaiseen työhön.

Vierailija
32/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 21:31"]

Mulla on lääkitys, mutta hahmotusongelmiin ei oikein auta mikään. Zombi mikä zombi. Voisi olla aika karmiva kokemus saada meikäläinen siivoamaan kämppää, ja jäädyn vaan yhtäkkiä ilman mitään ymmärrettävää syytä.

Kuntoutuksesta ollaan joskus puhuttu, mutta käytännössä siihen ei olla lähdetty. Voi olla, että mä vain olen työkyvytön pysyvästi. Mä en kai ole vaan hyväksynyt ajatusta kokonaan.

Olen miettinyt koodausta ja it-hommia. Opiskelu saattaa olla hankalaa nykyisellään, mutta jos pääsen parempaan kuntoon, voi olla, että hakeudun noille aloille. Yksi sukulainenkin opettaisi mulle mielellään koodaamista, mutta siltä en tietty saisi papereita...

Sanaristikoita pystyisin hyvin tekemään. :D Mielenkiintoinen idea. Jonkin vastaavan tekeminen voisi tosiaan onnistua. Mä osaan myös piirtää ja multa onnistuu tietynlainen laskeminen helposti.

[/quote]

Ihan kysymyksenä, miten sun englannin taitojen kanssa on? Jos osaat, niin netissä on tarjolla vaikka mitä opintoja parhaiden USAn yliopistojen tarjoamana. Tutkintoa ei netissä taida saada suoritettua, mutta esim koodauksessa sitä nyt ei niin vaaditakaan. 

Vierailija
33/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää paikkansa, ettei mulla ehkä ole mahdollisuuksia mihinkään, ja olen yhä aika huonossa kunnossa. Vapaaehtoistyö on arvokasta. Jopa se on arvokasta, että omalla ajallani keräisin roskia ja koirankakkoja. Se on ehkä lähellä jotain pakkomiellettä, että jatkuvasti etsin jotain.

Vierailija
34/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan englantia erittäin hyvin. Netistä varmasti löytyy vaikka mitä. Mä joskus löysin paljon materiaalia just koodaamisen liittyen.

Ehkä mä tosiaan otan selvää vapaaehtoistyöstä just vanhuksiin liittyen. Se olisi ainakin jotain, mihin pystyisin.

Vierailija
35/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aloittamaan jostain ihan helposta ja pienestä josta voi tarpeen tullen perääntyä. Vapaaehtoistyö voisi juurikin olla sellaista. Ja vaikka sinun "kuuluisikin" tyytyä eläkkeeseen, luota omiin tunteisiisi. Jos jotain haluat tehdä, sitten teet.

Vierailija
36/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:51"]

Osaan englantia erittäin hyvin. Netistä varmasti löytyy vaikka mitä. Mä joskus löysin paljon materiaalia just koodaamisen liittyen.

[/quote]

Ja ton lisäksi tietysti noiden avulla sä saattaisit voida saada sen oman tutkintosikin valmiiksi. Eli luennot netissä ja luet kirjan jos tartteet ja sitten tentit sen koulullasi. Ne on kuitenkin melko samat kurssit kaikkialla. Eli jos tollanen vaan sopii opettajille.

Ja koodaamisessa mä en tarkoita sellasia PHPn alkeita tms kursseja vaan ihan tietotekniikan insinöörin opintoja. Kokonaisuudessaan.

Vierailija
37/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen? Joka tapauksessa, ollaan samoilla taajuuksilla. Minäkin olen introvertti ja ongelmainen, mutta alallani menestynyt. Nautin suuresti siitä, että kuuntelen musiikkia yksin ja silmät kiinni. Minulla on laadukkaat stereolaitteetkin. Olen myös herkkä valoille ja äänille. t. Kiia :)

Vierailija
38/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmäs: Kirjanpitäjät ovat tekemisissä asiakkaiden kanssa ja ne asiakkaat voivat joskus olla hankalia, ei oikein ole ap:n ala. Kokemusta on kesätöistä ja se riitti. 

Vierailija
39/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vielä hyvä ihminen luovuta! Tekstistäsi huomaa, että olet älykäs. On monia hommia, joita pystyy tekemään kotona, kunhan on tutkinto. Koodaus (esim. nettisivut), käännöstyöt, kirjanpito, online asiakasneuvoja (ei puhelinkontakteja), freelancetoimittaja. Tutustu itseesi ja luo elämästäsi sellainen, että se sopii sinulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi