Puhelinsoitto tuntemattomasta numerosta, miten toimit?
Minulla on ollut vuosikaudet salattu numero, eli puhelinnumeroani ei pitäisi olla kenelläkään sellaisella henkilöllä, jolle en ole halunnut puhelinnumeroani jakaa.
Silti nyt tämän vuoden aikana on puhelimeeni tullut soittoja tuntemattomasta puhelinnumerosta, jonka numeroa ei löydy mistään hakupalvelustakaan.
Kannattaako avata linja ja vastata sekä kuunnella, mitä sieltä tulee, kun tuntemattomasta numerosta tulee soitto?
Oletteko vaihtaneet uuden salatun numeron operaattoriltanne, jos kuvailemani kaltaiset puhelinsoitot eivät lakkaa?
Kommentit (87)
Vastaan sukunimellä, kuten vastattiin aikoinaan lankapuhelimeen.
Vastaan "Kyllä, Nico-Petteri Vauvanen puhelimessa, 150795-1337. Kuinka voin auttaa?"
Outoa et joku huonoa englantia sönkläävä on jo 2 kertaa soittanut mulle, vaikka mulla on prepaid, lyön luurin korvaan heti kun joku alkaa englanniksi sönkätä, en ymmärrä enkä osaa huonoa englantia, ja estolle
Ymmärräthän ap että sinunkin salainen numerosi näkyy tekstinä tuntematon numero soittaa, vaikka nunerosi olisi ystäväsi puhelinessa tallennettuna.
Vierailija kirjoitti:
Pakko vastata, sillä muistisairaan anopin kotihoidon ihmiset saattavat soittaa mihin aikaan hyvänsä ja aina on eri numero näytöllä.
Joka päivä käy neljä eri ihmistä ja kun eivät osaa yksinkertaisiakaan asioita tehdä, niin puheluita tulee.
Miksi he soittavat sinulle eikä puolisollesi tai jollekin muulle anopin lapselle?
Pakko vastata, sillä muistisairaan anopin kotihoidon ihmiset saattavat soittaa mihin aikaan hyvänsä ja aina on eri numero näytöllä.
Joka päivä käy neljä eri ihmistä ja kun eivät osaa yksinkertaisiakaan asioita tehdä, niin puheluita tulee.