Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinsoitto tuntemattomasta numerosta, miten toimit?

Vierailija
04.11.2020 |

Minulla on ollut vuosikaudet salattu numero, eli puhelinnumeroani ei pitäisi olla kenelläkään sellaisella henkilöllä, jolle en ole halunnut puhelinnumeroani jakaa.
Silti nyt tämän vuoden aikana on puhelimeeni tullut soittoja tuntemattomasta puhelinnumerosta, jonka numeroa ei löydy mistään hakupalvelustakaan.
Kannattaako avata linja ja vastata sekä kuunnella, mitä sieltä tulee, kun tuntemattomasta numerosta tulee soitto?
Oletteko vaihtaneet uuden salatun numeron operaattoriltanne, jos kuvailemani kaltaiset puhelinsoitot eivät lakkaa?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että haloo. Soittaja kysyy onko se ja se. Kysyn että kuka kysyy.

Vierailija
22/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupparatsujen kanssa ei jaksa sössöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen äitinä vastaan aina puhelimeen sanomalla moikka.

Miten nämä liittyvät toisiinsa?

Vierailija
24/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan puhelimeen. Ei kukaan minua puhelimitse voi vahingoittaa enkä ymmärrä mikä monia niin pelottaa. Jos asia ei kiinnosta, sanon vain ”ei kiitos” ja katkaisen puhelun. En koskaan sano automaattisesti ”kyllä” mihinkään kysymykseen, joten huijarit eivät saisi minua mihinkään tilaukseen liitettyä. Koskaan en tosin ole sellaisia huijauspuheluita saanut.

Soittaja saa vahvistuksen sille, että numerosi on käytössä ja siihen vastataan, ja voi myydä sen eteenpäin. Seuraavaksi sinulle soittaakin viisi uutta puhelinmyyjää tai huijaria.

Vierailija
25/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsöjähän te olette, jotka ette vastaa kuin tuttuihin numeroihin. Siellähän voi olla kuka tahansa oikealla asialla oleva teitä tavoittelemassa. Tai joku läheinen soittaa jonkun tuntemattoman numerosta kun oma puhelin on hukkunut tai rikki. Tai joku on ollut onnettomuudessa ja pyytää auttajaa soittamaan. Ja te ette vastaa, koska kyseessä VOI olla PUHELINHUIJAUS!!!!!  Ulkomaanpuheluihin voi suhtautua varauksella, mutta kuinka monta tapausta te oikeasti tiedätte läheltänne, että puhelinsoitolla on aiheutettu jotain kauheaa pahaa vastanneelle??

Vierailija
26/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, jos on sopiva hetki tai odotan puhelua esim hakemastani työpaikalta. En keskeytä mitään tärkeää sellaisen takia esim ruokailua.

Vierailija
27/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan etunimelläni.

En pysty millään ymmärtämään AP:n tapaa toimia, sillä en ole ikinä kuullut, että ketään olisi esim. pahoinpidelty puhelimen kautta. Tuo AP:n tapa on ehkä typerin mahdollinen tapa toimia, mitä ihmettä te jotka pelkäätte puhelimeen vastaamista noin kovin edes teette puhelimella? Mitä te luulette, että teille tapahtuu, jos vastaatte puhelimeen? Pelkäättekö, että joku käy teidän päällenne tai kiroaa teidät jollain tavalla?

Minä soitan töistä puheluita ihmisille, jotka ovat oikeasti tärkeitä, mutta kiitos AP:n kaltaisten id1oottien, en kaikkia saa kiinni, kun he niin pelkäävät. En ikinä laita tekstiviestiä perään. Typeryytenne takia saatatte kyllä saada haastemiehen vierailulle, mikä olisi täysin estetty kun ei pelkäisi puhelintaan niin kovasti.

Jos soittaja on joku, kenelle en halua puhua (=kauppias) toivotan hyvät päivänjatkot, lyön luurin korvaan ja laitan eston päälle. Helppoa.

Siis minkä takia haastemiehen saisin vierailulle, jos en vastaa tuntemattomaan puhelinnumeroon,joka ei ole viranomaisen tai tietämäni esim. lääkärin lupaama soitto minulle päin?   Kaiken lisäksi en löytäisi kyseistä puhelinnumeroa mistään hakukoneilta netistä.   Sillä se vastaamatta jäämäni puhelinnumerohan jää näkyviin puhelimeeni ja voinen heti tarkistaa, kenelle se kuuluu, ja jos ei sitä löydy mistään, niin miksi vastaisin edes sellaisiin numeroihin?   Jos todellakin minulle soittaa jokin rehellinen henkilö jostakin rehellisestä paikasta, niin hän voi aina lähettää minulle myös sähköpostia tai kirjeen postin kautta, jos on virallista asiaa.  Osoitteeni ei ole piilotettu näet.

Siinä sinulle vastausta senkin idiootti! 

Vierailija
28/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut itseäni tsempattua, että useimmiten vastaan siltä varalta, että jos töistä soitetaan sellaisesta numerosta, jota en ole tallentanut. 

Sitäkin olen harrastanut, että annan soida ja tsekkaan netistä, mikä numero on kyseessä. Yleensä se on puhelinmyyjä. 

Vierailija
29/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa. Jos on tärkeää niin laittavat tekstiviestin, kirjeen tai sähköpostia.

Sama linja. Minulle tärkeät numerot ovat valmiiksi tallennettuna kännykkään. Jos olen tekemisssä jonkun uuden firman tai uuden tuttavuuden kanssa, tallennan uuden numeron.  Lisäksi soittaja voi varmistaa oman asiansa lähettämällä tekstiviestin.

Vierailija
30/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä vastaan nimelläni. Olen yrittäjä enkä voi karsia asiakkaitani. Riski on, että soittaja on huuhaa-asialla, mutta pyrin pääsemään asiallisesti eroon.

Sinulla tilanne on eri. Ehkä vastaisin haloo. Odottaisin kuka soittaa ja millä asialla ja kysyisin, mistä numeroni sain. En välttämättä vastaisi kysymykseen, onko tämä (minun nimeni) puhelinnumeroni, ennen kun oisi varmistunut siitä, että haluan asian soittajalle paljastaa.

Edellyttääkö yrittäjyytesi ympärivuorokautista päivystämistä? Jos ei, eikö sinulla ole erillistä työpuhelinta, joka on "auki" vain tiettynä aikana päivästä?

Vierailija
31/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi terveyskeskuksestakin kun soitetaan niin se on tuntematon numero? Olisi hyvä kun tälläiset numerot näyttäisi vaikka terveyskeskus soittaa. Nykyään tulee niin julmetusti roskapuheluita.

Vierailija
32/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan. mulla on yhdistetty työ- ja henkilökohtainen puolein ja ne voi olla työasioita. Mulle soittelevat siis asiakkaat ja tomittajat ja molemmille on vastattava.

Eikä minusta ole vaikea sanoa kaupustelijoille "ei". Se käy varsin nopeasti ja tehokkaasti.

Takaisin en soita, mutta Suomessa ei saa laskuttaa pelkästä soitosta sanomatta ENSIN, että siitä laskutetaan, joten tuollaiset hälärihuijaussoitoista ei kovin isoa laskua voi tulla.

Vierailija
33/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen äitinä vastaan aina puhelimeen sanomalla moikka.

Miten nämä liittyvät toisiinsa?

Joku provoilee ilkeästi äitien kustannuksella tms.

Vierailija
34/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä vastaan nimelläni. Olen yrittäjä enkä voi karsia asiakkaitani. Riski on, että soittaja on huuhaa-asialla, mutta pyrin pääsemään asiallisesti eroon.

Sinulla tilanne on eri. Ehkä vastaisin haloo. Odottaisin kuka soittaa ja millä asialla ja kysyisin, mistä numeroni sain. En välttämättä vastaisi kysymykseen, onko tämä (minun nimeni) puhelinnumeroni, ennen kun oisi varmistunut siitä, että haluan asian soittajalle paljastaa.

Edellyttääkö yrittäjyytesi ympärivuorokautista päivystämistä? Jos ei, eikö sinulla ole erillistä työpuhelinta, joka on "auki" vain tiettynä aikana päivästä?

Aika mone yrittäjyys kyllä vaatii nimenomaan ympärvuorokautista päivystämistä. Monet esim putkimiehen tai sähkömiehen asiakkaat soittelevat nimenomaan silloin kun hellä itsellään on vapaata: iltaisin ja viionloppuisin. Voihan niihin toki jättää vastaamatta, mutta sitten jää rahatkin saamatta.

Vierailija
35/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina ymmärrä kirjoitti:

Höpsöjähän te olette, jotka ette vastaa kuin tuttuihin numeroihin. Siellähän voi olla kuka tahansa oikealla asialla oleva teitä tavoittelemassa. Tai joku läheinen soittaa jonkun tuntemattoman numerosta kun oma puhelin on hukkunut tai rikki. Tai joku on ollut onnettomuudessa ja pyytää auttajaa soittamaan. Ja te ette vastaa, koska kyseessä VOI olla PUHELINHUIJAUS!!!!!  Ulkomaanpuheluihin voi suhtautua varauksella, mutta kuinka monta tapausta te oikeasti tiedätte läheltänne, että puhelinsoitolla on aiheutettu jotain kauheaa pahaa vastanneelle??

Minulla on puhelinvastaaja sitä varten, että sinne jätetään viesti. En vastaa vieraisiin numeroihin (ellen odota soittoa lääkäriltä, työpaikasta tms), koska en halua, että numeroani myydään eteenpäin.

Vierailija
36/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan puhelimeen. Yksinkertaista. Jos joku myy jotain, en yleensä ikinä osta mitään. Ei kannata tehdä ongelmaa asioista, jotka eivät sellaisia edes ole.

Vierailija
37/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan puhelimeen. Ei kukaan minua puhelimitse voi vahingoittaa enkä ymmärrä mikä monia niin pelottaa. Jos asia ei kiinnosta, sanon vain ”ei kiitos” ja katkaisen puhelun. En koskaan sano automaattisesti ”kyllä” mihinkään kysymykseen, joten huijarit eivät saisi minua mihinkään tilaukseen liitettyä. Koskaan en tosin ole sellaisia huijauspuheluita saanut.

Soittaja saa vahvistuksen sille, että numerosi on käytössä ja siihen vastataan, ja voi myydä sen eteenpäin. Seuraavaksi sinulle soittaakin viisi uutta puhelinmyyjää tai huijaria.

Minulle ei ole koskaan käynyt näin, vaikka olen aina vastannut puhelimeen jos se soi. Siis jos olen vapaa puhumaan - aina en kanna puhelinta mukana. Takaisin en soita ellei soittaja ole jättänyt viestiä vastaajaani.

Vierailija
38/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina ymmärrä kirjoitti:

Minulla on puhelinvastaaja sitä varten, että sinne jätetään viesti. En vastaa vieraisiin numeroihin (ellen odota soittoa lääkäriltä, työpaikasta tms), koska en halua, että numeroani myydään eteenpäin.

Numero myydään eteenpäin 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
39/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaja päätyy vastaamattomasta puhelinvastaajaan, joten numeron olemassaolo ja käytettävyys on jo tiedetty. Sillä on itsessään hyvin pieni arvo, jos selviät kenen numero on kyseessä tai enemmän tietoja niin siitä saa ehkä jo isommat rahat.

Pelkällä "tähän numeroon vastattiin ainakin kerran" numerolla on minimaalinen arvo, yli 0e mutta ei paljoa. "tästä numerosta soitetaan takaisin" nämä ovat sitten jo arvokkaita huijareille.

Vierailija
40/87 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kuukausia puhelu iltaisin klo 19 ulkomaalaisesta numerosta, joka vaihtui aina osittain. Kerran mieheni vastasi puheluun, ja sieltä oli kuulunut jotain huonoa englantia, josta ei saanut selvää. Minulla on siis salainen numero. Lopulta keksin, että kävin läpi jokaikisen numeron, josta puhelu oli tullut ja laitoin niihin eston. Nyt ei ole kuulunut kuukauteen mitään, mutta eiköhän yhtenä päivänä vielä puhelin pärähdä edellä mainitusti. En ymmärrä, mitä nuo häiriköt hakevat noilla soitoillaan, maailma on mennyt kyllä ihan omituiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi