Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten kuuluu hoitaa omat vanhempansa

Vierailija
20.02.2014 |

Suomen historian ensimmäinen suurtyöttömyys alkoi, kun Neuvostoliitto lakkautettiin ja hyvin kannattava idänkauppa loppui.

Siitä alkoi valtion velanteko, joka vain kasvaa kasvamistaan, kuten työttömyyskin.

Sosiaali- ja terv huoltomme tarvitsee lisää rahaa, koska + 65 ikäiset vanhat lisääntyvät vauhdilla, koska ns suuret ikäluokat eläköityvät.

Nyt on väestöstä 18% + 65 ikäisiä, mutta v 2030 vanhojen määrä on 26% ja yhä siitäkin kasvaa.

Tietenkin on vielä se vaihtoehto, että jokainen ottaa henk koht vastuun omista vanhemmistaan ja muista vanhoista tai sairaista sukulaisistaan.

Minunkin isoveljeni täytti hiljan 90 vuotta kehitysvammalaitoksessa. Joutui sinne 9 vuotiaana, kun lama vei isältä työt.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan ammattilaisena tiedän, että vanhempien hoitaminen sopisi paremmin miehille. Tunnenkin monta vastuuntuntoista miestä, jotka huolehtivat ikääntyneistä vanhemmistaan. Naiset ovat hoitaneet enemmän lapsia ja kotia. Feminiinistyville ja keski-ikäisille miehille kuuluukin vanhustenhoito. Heillä riittää vielä voimaa ranteissa. Ikääntyvät naiset taas voivat alkaa tehdä sitä mikä itseä sattuu eniten huvittamaan, ihan niinkuin nuoret miehetkin tekevät.

Vierailija
22/26 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurtyöttömyyttä on ollut monta kertaa aiemminkin. Esimerkiksi 1900-luvun alussa porukkaa valui tuhatpäin merten taakse, kun Suomessa ei ollut työtä.

Meillä mies hoitaa äitinsä asiat, vaikka hänellä on sisariakin. Minä en aio hoitaa omia vanhempiani - annan siis heille rakkautta ja hellyyttä tasan yhtä paljon kuin he antoivat aikoinaan minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ehdotus, minulla on onneksi monta tytärtä. Sääliksi käy poikalasten vanhempia.

Vierailija
24/26 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt vähän panostaa näihin provoihin, puupäät.

Vierailija
25/26 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en tosiaankaan tule hoitamaan, eikä tule mieskään. Sitä varten on hoiva-alan ammattilaiset. Itse en ole tippaakaan hoivaajatyyppiä.

Vierailija
26/26 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta voi kustantaa viimeiset pillerit siinä vaiheessa kun ei enää yksin selviä eikä kukaan ole kiinnostunut hoitamisesta.

Tässä nähdään terveyspaasauksen tulos: ihmiset elävät pidempään ja vaikka ovat eläneet kuinka säntillisesti tahansa, syöneet oikein ja liikkuneet, niin ennemmin tai myöhemmin tulee kremppaa ja sitten ovat toisten vaivoina. Nyt pitää kannustaa ihmisiä polttamaan, juomaan ja syömään epäterveellisesti, jotta poistuvat aiemmin eivätkä jää tänne pyörimään toisten vaivoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan