Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nyt aivan rehellisiä ollaan, niin meille Suomessa on aivan herttaisen sama kumpi niistä umpisurkeista ehdokkaista voittaa!

Vierailija
04.11.2020 |

Että viitsittekin jaksaa jauhaa tästä!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä ymmärrä kokonaiskuvaa. Trumppi on märkäunelma p3rsuille ja muulle oik eistolle ja he saavat vain vahvistusta jos Trumppi voittaa. Heille tuo on täydellinen roolimalli. Voidaan puhua niin paljon pskaa kuin haluaa ilman seuraamuksia. Sen takia mulle on iso juttu, että vihdoin tollainen ihminen lähtisi pois vallasta. 

Vierailija
22/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Trumpin jatkovalinta vaikuttaa esimerkiksi ilmastosopimuksien kannalta. Jos se oranssi k*kka jatkaa vielä, niin USA maailman toiseksi saastuttavimpana valtiona jatkaa vain nykyistä meininkiä ja ilmaston lämpeneminen kiihtyy. Se vaikuttaa kaikkiin tällä planeetalla. Kiinallakaan (maailman pahin saastuttaja) ei ole mitään aikomusta tehdä asioille mitään ennen vuotta 2030.

On paljon asioita mihin Trumpin uudelleen valinta vaikuttaa. Ihan ympäri maailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sellaisen mielestä, joka ei kykene ajattelemaan isoja kokonaisuuksia ja luulee sen vuoksi, ettei sillä olisi esimerkiksi Suomeen mitään vaikutusta kuka on Yhdysvaltojen presidenttinä.

Pointti taitaa ollakin siinä, että Suomessa on aivan turhaa jauhaa koko asiasta. Emme voi vaikuttaa yhtään millään tavalla vaalitulokseen. Ja silti etusivu täynnä jauhamista tästä.

Siksi että ihmisiä kiinnostaa. Ehkä sinuakin pitäisi.

Minua kiinnostaa paljonkin, mutten näe mitään järkeä propagandan levittämisessä Suomeen (mitä tällä palstalla tehdään ehdokkaiden puolesta).

Vierailija
24/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on voinut olla sellaisiakin vaaleja, jolloin voittajalla ei ole ollut kovin suurta merkitystä Suomeen ja maailmatalouteen. Nämä eivät ole sellaiset vaalit.

Pahimmassa tapauksessa tässä ratkaistaan koko maailman tila. Neljä vuotta lisää vihaa, vastakkainasettelua, valheita ja ilmastonmuutoksen kiistämistä saattaa osoittautua kohtalokkaaksi meille kaikille.

Vierailija
25/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on voinut olla sellaisiakin vaaleja, jolloin voittajalla ei ole ollut kovin suurta merkitystä Suomeen ja maailmatalouteen. Nämä eivät ole sellaiset vaalit.

Pahimmassa tapauksessa tässä ratkaistaan koko maailman tila. Neljä vuotta lisää vihaa, vastakkainasettelua, valheita ja ilmastonmuutoksen kiistämistä saattaa osoittautua kohtalokkaaksi meille kaikille.

Juuri tämä. Jos Trumpin tilalla olisi järkevähkö Obama, se olisi minulle herttaisen sama.

Vierailija
26/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulette, että Biden olisi parempi?

Mä luulen, että se olisi semmonen marionettipressa ja jotkut taustalla vetelisivät naruista. Eikä me yhtään tiedettäis, että kuka.

Vierailija
27/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että se olisi semmonen marionettipressa ja jotkut taustalla vetelisivät naruista. Eikä me yhtään tiedettäis, että kuka.

Ööö ihan sama tuskin pahempi marionetti kuin Trumppi. Putinhan ohjailee Trumppia!

Vierailija
28/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump on vähän arvaamaton, tosin jotenkin on pysynyt kuitenkin ruodussa nämä vuodet. Biden on ilmastonmuutoksen kannalta parempi valinta ehdottomasti ja vakaamman oloinen.

Vierailija
29/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump on liikaa Putinin vietävissä. Siksi olisi hyvä jos hän ei jatka virassaan.

Vierailija
30/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitukset ainakin romahtavat jos Biden valitaan joten kannattaa laittaa osakkeet ja rahastot myyntiin.

Vierailija
31/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:n ja Venäjän suhteet voi kiristyä jos Biden valitaan. Muilta osin kannatan kyllä Bidenia. Mielestäni Euroopan ja USA:n tulee pitää yhtä ja sitoutua yhdessä tehtyihin sopimuksiin.

Vierailija
32/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinno! Muumio vastaan ääliö.

Vierailija
33/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut viime aikoina, että edustuksellinen demokratia on suuri kusetus. Ihan sama pienelle ihmiselle, onko siellä oikeisto, vasemmisto, vai pienet vihreät miehet vallassa.  Tavallisen ihmisen elämään vaikutus nolla. Siksi keskityn puutarhanhoitoon.

Vierailija
34/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisten kannalta kaikkein tärkeintä ettei republikaanit tule kuitenkaan saamaan ns. värisuoraa eli edustajainhuoneen, senaatin ja presidentin paikkaa itselleen. Jos niin kävisi, niin sitten se maa olisi lopullisesti täysin kaaoksessa ellei jopa sisällissodassa.

Edustajainhuone on jo käytännössä varmasti demokraateilla.

Vierailija
35/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta lisää vihaa, vastakkainasettelua, valheita ja ilmastonmuutoksen kiistämistä saattaa osoittautua kohtalokkaaksi meille kaikille.

Jos i-muutoksen kiistämisen vaihtaa ohisalomaiseksi ekoterroriksi omia kansalaisia kohtaan niin kerroppa mitä noista vasemmisto itse ei harjoita: viha, vastakkainasettelu ja valheet?

Vierailija
36/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpin itsetunnon päälle näyttää käyvän kun hän on ollut vain B-luokan diktaattori kun kollegat Venäjällä, Kiinassa ja Pohjois-Koreassa ovat kuitenkin ihan A-luokan diktaattoreja.

Vierailija
37/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä on isoja välillisiä vaikutuksia. Nopeasti se tuntuu esim. jos Trump asettaa tulleja autoille. Silloin alkaa loppumaan Uudenkaupungin autotehtaiden työt. Suomen viennistä iso osa menee laitteina ja osina Eurooppaan. Ja ne samat laitteet jatkavat matkaansa Euroopasta jenkkeihin. Eli Suomesta menee paljon tavaraa mm. Saksan kautta jenkkeihin. Jos Saksan vienti sujuu huonosti, niin Suomen työpaikat kärsii!

Joten, kun persut iloitsevat Trumpin voittoa, niin he eivät ymmärrä sen vertaa, että samalla he iloitsevat suomalaisten duunarien työttömyydestä, joka nousee.

Hitaammat välilliset vaikutukset on esim. Venäjän suhteellisen voiman kasvu. Kun jenkit vetäytyy, niin se jättää avoimen pelikentän Venäjälle. Taas suomalaiset persut iloitsevat, kun Putinin valta vahvistuu.

Trump vaikuttaa Suomeen haitallisesti. Bidenin vaikutus on +/- nolla tai positiivinen.

Miksi persut iloitsevat, jos Suomeen tulee lisää työttömiä ja miksi he iloitsevat Venäjän voiman kasvusta?

Ennenvanhaan sellaisia sanottiin luopioiksi.

Vierailija
38/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö ihan sama tuskin pahempi marionetti kuin Trumppi. Putinhan ohjailee Trumppia!

Usein tulee mieleen, että Putin ohjailee myös suomalaisia persuja. On ne niin kovasti Venäjään päin kallellaan.

Vierailija
39/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Trump on täysi pelle. Nythän on myös Englannissa jännät paikat. Jos Trump häviää, Boris Johnsson joutuu miettimään tilanteensa uudelleen. Borishan on luottanut siihen, että voi brexitin jälkeen luoda kahdenkeskiset kauppasuhteet USA:n kanssa. Jos Biden voittaa UK voi heittää hyvästit sille sopimukselle.

Vierailija
40/40 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trumpin taustalla naruja vetelee Putin. Se on persujen mielestä hyvä juttu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme