Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin tuoreen äidin äitinsä kanssa vaunukävelyllä. Tulivatko äitinne kanssanne vaunukävelylle vauva-aikana?

Vierailija
04.11.2020 |

Minulle täysin vieras ajatus. Ei tapahtunut koskaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut

Vierailija
2/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asui 500 km:n päässä, joten eipä juurikaan.

Kun olivat meillä tai me siellä käymässä, niin toki silloin käytiin yhdessä.  Ylpeänä työnsi vaunuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta raskaana, mutta voisin kyllä uskoa, että äiti voisi tulla mun kanssa vaunulenkeille. Asutaan tosin vähän eri puolilla kaupunkia, mutta jos me asuttaisiin kävelyetäisyydellä toisistaan, niin miksi ei käytäisi yhdessä.

Vierailija
4/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut, enkä muista olenko käynyt tyttäreni kanssa, mutta ajatus ei ole vieras.

5/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei. Äiti kuoli kun me kaikki 4 lasta oltiin vielä alaikäisiä.

Vierailija
6/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 lasta ja en käynyt kertaakaan vaunukävelyllä.

Vierailija
7/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä viikonloppuisin. Ja halusi aina työntää vaunuja. Joskus mun silloin teini-ikäisen siskon kanssa oikein kinastelivat, kumpi saa kärryjä lykkiä.

Vierailija
8/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomminvarmasti tulisi jos hankkisin lapsen. Luulen että äiti koittaisi varmaan muuttaa meille.

Vierailija
9/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut. Sen sijaan muistan yhden vaunukävelyn, jonka aikana itkien luin hänen humalapäissään lähettimiä haukkumaviestejä. 

Tunnen edelleen sydämessä viillon, kun näen äitejä omien äitiensä kanssa tekemässä juttuja. Koen itseni vialliseksi, kun olen näin yksin oman äitiyteni kanssa. 

Vierailija
10/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli silloin, kun oli käymässä. Ja isä myös.

Vierailija
11/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut. Sen sijaan muistan yhden vaunukävelyn, jonka aikana itkien luin hänen humalapäissään lähettimiä haukkumaviestejä. 

Tunnen edelleen sydämessä viillon, kun näen äitejä omien äitiensä kanssa tekemässä juttuja. Koen itseni vialliseksi, kun olen näin yksin oman äitiyteni kanssa. 

Lähetän täältä paljon mummoutta sinulle ja lapsellesi. Itse olen asunut kaukana kaikista läheisistä ja lisäksi lapsen isä oli usein viikon matkatöissä, ainakin tutustuin lapsiini todella hyvin ja sain myös nauttia yksin heidän seurastaan, toki se välillä oli raskasta. Mutta nyt jälkeenpäin ajatellen, en olisi heihin niin hyvin tutustunut, jos enemmän aikuisia olisi ollut jakamassa vastuuta.

Vierailija
12/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olivat käymässä, käytiin joskus lenkillä ja vauva oli vaunuissa.

Vierailija
13/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen saatuamme asuimme ulkomailla. Naapurissa asui kyllä ihana vanha pariskunta, joiden poika ei lapsia saanut ja he tykkäsivät vauvastamme ihan hirveästi. Jos olisin ehdottanut rouvalle tai miehellekin yhteistä vaunulenkkiä, niin he olisivat ihan varmasti lähteneet.

Toinen lapsemme syntyi Suomessa ja asuimme aika lähellä vanhempiani. Äitini lähti mielellään kanssamme ja myös yksin lasten kanssa kärryttelemään ja vanhempani pyysivät silloin tällöin heidän mukaansa lapsia vaikka jonnekin Seurasaareen tai muihin tapahtumiin. Samoin myös appivanhemmat. Niin myös kun kolmas syntyi.

Lapset ovat jo isoja teinejä ja heillä on isovanhempiinsa todella lämpimät välit.

Vierailija
14/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö teillä ollut vaunuja? Miten on mahdollista, ettei käynyt vaunukävelyllä? Mitä sinä sitten teit vauva-ajan?

Vierailija
15/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli jo niin vanha ja sairas ettei voinut, kuoli kun lapseni oli vuoden ikäinen.

Vierailija
16/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö teillä ollut vaunuja? Miten on mahdollista, ettei käynyt vaunukävelyllä? Mitä sinä sitten teit vauva-ajan?

Oli vaunut. Vauva nukkui vaunussa kun tein talli- ja pihatöitä.

Vierailija
17/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuli ja äiti kerran.

Vierailija
18/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tulivat Suomesta luoksemme Atlantin taakse kun esikoisemme syntyi. Viipyivät kuukauden ja kyllä siinä käytiin vaunulenkilläkin. Jouduin hätäkeisarinleikkaukseen, joten apu oli tarpeen kun täällä ei juuri isyysvapaita saati pitkiä vuosilomia tunneta, joten mieluummin otin meille omat vanhempani kuin appivanhemmat auttamaan siinä alkuvaiheessa. Appivanhemmista on toki vuosien saatossa ollut paljon apua.  

Vierailija
19/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini asui 200 km päässä, joten aika harvaan jäivät yhteiset vaunulenkit. Jos itse asun lähellä omia tyttäriäni sitten kun heillä on pieniä lapsia, niin erittäin mielelläni lähtisin lenkkiseuraksi ja muutenkin apuun.

Vierailija
20/38 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun äiti kävi silloin tällöin, käytiin yhdessä lenkillä joskus ennen lapsiakin joten miksei lasten kanssakin? Ei tietenkään joka päivä, ei asuta samassa kaupungissa, mutta silloin kun oli kylässä tai minä hänen luonaan. Kävelyllä käynti on ihan mukava tapa viettää aikaa yhdessä, voi jutella rauhassa ja saa samalla liikuntaa ja raitista ilmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme